ترامپ تاکتیک آشنا را به کار می گیرد: من رابر هستم. تو چسب هستی

چند روز قبل از اجلاس اتحادیه آیووا، دونالد جی. ترامپ رئیس جمهور سابق این هفته دو بار در دادگاه حاضر می شود – سه شنبه در واشنگتن و پنجشنبه در نیویورک.

او ملزم به حضور در هر دو جلسه نبود. اما مشاوران می گویند او معتقد است که حضور در دادگاه چیزی را که به سرعت به موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی او تبدیل می شود، به نمایش می گذارد: اینکه پرزیدنت بایدن – که نامزد احتمالی جمهوری خواه را به عنوان یک خطر برای کشور توصیف می کند – تهدید واقعی برای دموکراسی آمریکا است.

ادعای آقای ترامپ عجیب ترین و بی اساس ترین نسخه تاکتیکی است که او در طول زندگی خود در تجارت و سیاست از آن استفاده کرده است. هر گاه او به چیزی متهم می شود – مهم نیست آن چیزی چیست – او با متهم کردن مخالف خود به همان موضوع پاسخ می دهد. این ایده کمتر این است که بگوییم آقای ترامپ پاک است تا اینکه بگوییم بقیه کثیف هستند.

این یک انگیزه بیش از یک استراتژی است. اما در مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ، این انگیزه گاهی با منافع سیاسی او همسو شده است. با این طرز تفکر، هرچه رای دهندگان بدبین تر شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که دست خود را به هوا پرتاب کنند، اعلام کنند: “همه یکسان هستند” و شروع به مقایسه دو نامزد در مورد موضوعاتی که کمپین انتخاباتی آن ها را مطلوب می داند، می شود. ترامپ، مانند اقتصاد و مهاجرت.

نسبی گرایی اخلاقی همسطح او زیربنای رویکرد او به تقریباً همه جنبه های زندگی عمومی آمریکا از جمله دموکراسی است.

در سال 2017، زمانی که بیل اوریلی، مجری برنامه فاکس نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را یک “قاتل” توصیف کرد، آقای ترامپ پاسخ داد که “قاتل های زیادی وجود دارد” و افزود: “خب، شما فکر می کنید کشور ما بسیار بی گناه است. ؟”

و در مبارزات انتخاباتی 2016، آقای ترامپ رویکرد «من لاستیکی هستم، تو چسبی» را برای طیف وسیعی از آسیب‌پذیری‌ها به کار برد.

زمانی که آقای ترامپ در نظرسنجی‌ها پس از اینکه از جمله مهاجران غیرقانونی مکزیکی را «متجاوز به عنف» توصیف کرد، توسط رأی‌دهندگان به عنوان نژادپرست توصیف شد، او ادعا کرد که رقیب او، هیلاری کلینتون، حقیقت دارد.متعصب

وقتی خانم کلینتون پیشنهاد کرد که او از نظر خلق و خوی شایسته نیست که قوانین هسته ای کشور را به او سپرده شود، آقای ترامپ او را اعلام کرد «ماشه شاد» و «بسیار ناپایدار».

وقتی خانم کلینتون در یکی از مناظره های عمومی انتخاباتی آقای ترامپ را “عروسک خیمه شب بازی” آقای پوتین خواند، آقای ترامپ منقطع: «نه عروسک. تو عروسک خیمه شب بازی هستی.»

سخنگوی آقای ترامپ به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداد.

آقای ترامپ سال‌ها از جنبش حاشیه‌ای «تولد» که به دروغ ادعا می‌کرد باراک اوباما در کنیا به دنیا آمده و در نتیجه یک رئیس‌جمهور غیرقانونی است، دفاع کرد و جان داد. زمانی که او سرانجام کمی قبل از روز انتخابات در سال 2016 به دلیل مصلحت سیاسی نظریه توطئه را کنار گذاشت، او ادعای دروغ این خانم کلینتون بود که با این ادعا شروع به حمله به اولین رئیس جمهور سیاه پوست کرد.

سناتور تد کروز از تگزاس – “لیین تدآقای ترامپ به او لقب داده بود – قربانی این تاکتیک ترامپی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 در زمانی بود که آقای ترامپ تقریباً دائماً به دروغگویی متهم می شد. یک بار آقای کروز خلاصه شده است بی‌عدالتی در حالت خشم، در مورد آقای ترامپ گفت: «او دروغ می‌گوید – عملاً هر کلمه‌ای که از دهانش بیرون می‌آید. و در الگویی که من فکر می‌کنم مستقیماً از یک کتاب روانشناسی بیرون آمده است، پاسخ او این است که دیگران را به دروغگویی متهم کند.»

اکنون، آقای ترامپ ابزار مورد علاقه خود را برای خنثی کردن آنچه که بسیاری آن را بدترین توهین او در زندگی عمومی و بزرگترین آسیب پذیری سیاسی در مبارزات انتخاباتی 2024 می دانند، تغییر داده است: تلاش های او پس از شکست در انتخابات 2020، برای ایجاد اختلال در انتقال مسالمت آمیز قدرت و باقی ماندن. در دفتر.

و دستگاه مبارزات انتخاباتی او نیز همراه با او وارد عمل شده است، زیرا او بی‌اساس ادعا می‌کند که آقای بایدن تحقیقات و اقدامات قانونی علیه او را به صورت مرحله‌ای مدیریت می‌کند. مشاوران آقای ترامپ شعاری داده اند: «بایدن در برابر دموکراسی». مخفف: بد.

استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق آقای ترامپ، گفت که فکر می‌کند مشتری سابقش به دنبال چیزی است. آقای ترامپ اکنون با آقای بایدن بر سر موضوعی می جنگد که بسیاری از مشاوران جمهوری خواه و مقامات منتخب امیدوار بودند که او از آن اجتناب کند. با توجه به اینکه نامزدهایی که انکار انتخابات و تئوری‌های توطئه در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره را ترویج می‌کردند، دلیل خوبی داشتند، چرا که به قیمت رقابت‌های حزبی که در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 پیروز می‌شد، تمام شد.

آقای بنن آن را متفاوت می بیند.

آقای بنن در مصاحبه‌ای با اشاره به به خطر انداختن دموکراسی آمریکا گفت: «اگر بتوانید تقریباً در این مورد با بایدن مبارزه کنید، که من فکر می‌کنم می‌توانید، تمام شده است». او هیچ چیز دیگری ندارد که بتواند به میدان برود. این کار اصلی اوست.»

آقای بنن افزود: «اگر بایدن بخواهد در آنجا، درباره دموکراسی و این همه چیزهای زودگذر بجنگد، ترامپ در یک ثانیه به آنجا خواهد رفت.»

این آقای بنن بود که پس از فاش شدن نواری از ترامپ مبنی بر اینکه به بیلی بوش مجری تلویزیون مبنی بر گرفتن اندام تناسلی زنان مباهات می کرد، به او فشار آورد تا «به ناهنجاری برود». آقای بنن به ترتیب سه زن که بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا را به آزار و اذیت یا تجاوز جنسی متهم کرده بودند، کمک کرد. برای پیوستن به آقای ترامپ در یک کنفرانس خبری کمی قبل از مناظره با خانم کلینتون. در لحظه آسیب‌پذیری حاد برای آقای ترامپ تأثیری گیج‌کننده ایجاد کرد.

آقای بنن در مورد بازی «بایدن علیه دموکراسی» کمپین ترامپ گفت: «باید چیزی را به خاطر بسپارید». دلیل اصلی کاندیداتوری او این است: گفتن اینکه او معتقد است که انتخابات 2020 به سرقت رفته است، و اینکه 6 ژانویه یک برنامه ریزی توسط FBI بوده است.

مشخص نیست که آیا آقای ترامپ واقعاً معتقد است که 6 ژانویه توسط “دولت عمیق” سازماندهی شده است یا خیر. توضیحات او در آن روز به‌طور فرصت‌طلبانه تغییر کرده است، و او نسبتاً دیر به نظریه توطئه بی‌پایه راست افراطی مبنی بر اینکه شورش کنگره یک کار داخلی توسط FBI بود، بود.

آقای ترامپ همچنین با تلاش برای خنثی کردن مسئولیت‌های خود در این جبهه با حمله به پسر آقای بایدن، هانتر، در زمانی که پدرش معاون رئیس‌جمهور بود، نگرانی‌های رای‌دهندگان در مورد فساد را گل آلود کند.

اما برخی از مشاوران آقای ترامپ بر این باورند که از دیدگاه هانتر بایدن سود کمتری نسبت به موضوع «بایدن در برابر دموکراسی» وجود دارد. آنها می‌دانند که هانتر بایدن رئیس‌جمهور نیست و تردید دارند که این موضوع به‌طور قابل توجهی رای‌دهندگان را بدون ارتباط با رئیس‌جمهور به‌قدری قوی ترغیب کند که جمهوری‌خواهان سنا را متقاعد کند که همچنان شک دارند که مبنایی برای استیضاح وجود دارد.

به گفته فردی که این اظهارات آقای ترامپ را شنیده است، آقای ترامپ به طور خصوصی نسبت به بازی بیش از حد حملات شخصی به پسر رئیس جمهور ابراز نگرانی کرده است تا حدی که نتیجه معکوس داشته باشد و آقای بایدن را مانند یک پدر دلسوز جلوه دهد.

در مناظره انتخابات عمومی سال 2020، آقای ترامپ چنین اشتباهی را مرتکب شد، زمانی که مصرف مواد مخدر گذشته هانتر بایدن را به سخره گرفت و باعث شد پاسخ انسان ساز از آقای بایدن: «پسرم، مانند بسیاری از مردم، مانند بسیاری از افرادی که در خانه می‌شناسید، مشکل مواد مخدر داشت. او از آن سبقت گرفته است. اون درستش کرده او روی آن کار کرده است. و من به او افتخار می کنم.»

آقای ترامپ و مشاورانش امیدوارند که بیش از کاغذ در مورد مسئولیت‌های او در رابطه با دروغ‌های انتخاباتی‌اش و حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره، که دموکرات‌ها مطمئن هستند که برای اکثریت رأی‌دهندگان عمیقاً نگران‌کننده است، انجام دهند. آنها امیدوارند بتوانند رأی دهندگان را متقاعد کنند که مشکل واقعاً آقای بایدن است.

نگرش رای دهندگان مربوط به آقای بایدن تغییر کرده است زیرا آقای ترامپ سعی کرده است نشان دهد که تلاش ها برای پاسخگویی به آقای ترامپ برای اقداماتش تهدیدی برای دموکراسی است. در اکتبر 2022 نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینادر میان رای دهندگانی که گفتند دموکراسی در خطر است، 45 درصد آقای ترامپ را تهدیدی بزرگ برای دموکراسی می دانستند، در حالی که 38 درصد در مورد آقای بایدن همین را می گفتند. این شکاف در میان رای دهندگان مستقل که 14 درصد بیشتر احتمال داشت آقای ترامپ را چنین تهدیدی ببینند، بیشتر بود.

اما به نظر می رسد لفاظی های آقای ترامپ در حال حاضر افکار عمومی را تغییر داده است، حتی قبل از اینکه کمپین شعار جدید او را اجرا کند. در نظرسنجی دیگری که اخیراً انجام شد، 57 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که انتخاب مجدد آقای ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است و 53 درصد نیز همین موضوع را در مورد آقای بایدن بر اساس یک اوت 2023 اعلام کردند. نظرسنجی توسط پژوهشکده دین عمومی. در میان رأی دهندگان مستقل، سهام تقریباً یکسان فکر می کردند که هر یک از نامزدها تهدیدی برای دموکراسی خواهد بود.

تکراری که آقای ترامپ به طور مداوم در سخنرانی های عمومی خود از آن استفاده می کند، بخش اصلی رویکرد او است.

آقای بنن در مورد تلاش ترامپ برای معرفی آقای بایدن به عنوان تهدید واقعی برای دموکراسی گفت: «اگر مردم فکر می‌کنند که او در پیام ناسازگار است، او با این پیام ناسازگار نیست. «برگرد و فقط نگاه کن که چگونه آن را می زند. بشویید، بشویید، تکرار کنید. بشویید، بشویید، تکرار کنید. بسیار قدرتمند است.»

دیوید اکسلرود، مشاور ارشد سابق اوباما، گفت که نظرسنجی ها نشان می دهد که آقای ترامپ «با پایگاه خود در این پروژه پیشرفت کرده است». اما او گفت که انتخابات عمومی رقابتی «سخت‌تر» برای متقاعد کردن مردم به درستی دروغ‌های او درباره 6 ژانویه 2021 است.

آقای اکسلرود درباره کیفرخواست فدرال که آقای ترامپ را به توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده متهم می کند، گفت: «این یکی از دلایلی است که او بسیار ناامید است تا محاکمه 6 ژانویه را به پایان برساند».

آقای اکسلرود گفت: «رژه شاهدان، از جمله دستیاران ارشد، وکلای کاخ سفید و مشاوران، که شهادت می دهند و به دنبال آن حکم مجرمیت صادر می شود، به او در خارج از پایگاه آسیب می رساند».

روث ایگیلنیک گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *