ترامپ تسلیم مقامات زندان «فولتون کانتی» شد، وثیقه سپرد و به خانه بازگشت؛ ترامپ: هیچ کار اشتباهی نکردیم

آسوشیتد‌پرس در آخرین به‌روز‌رسانی خبری گزارش داد که دونالد ترامپ پس از طی تشریفات زندان و سپردن وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، از زندان شهر فولتون در ایالت جورجیا آزاد شده و در مسیر بازگشت به فرودگاه و رفتن به خانه در نیوجرسی است.

ترامپ در فرودگاه به خبرنگاران گفت: «امروز برای آمریکا روزی بسیار غم‌انگیز است. هیچ کار اشتباهی نکردیم.»

در حالی‌ که عصر پنجشنبه ده‌ها تن از طرفداران ترامپ در خارج از زندان جورجیا گرد‌ هم آمده‌ بودند تا پیش از رفتن ترامپ به زندان، از او حمایت کنند، دونالد ترامپ که با اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، روبروست، خود را به مقام‌های زندان «فولتون کانتی» در ایالت جورجیا، تسلیم کرد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکاست که بازداشت و از او «عکس بازداشت» و «انگشت‌نگاری» در زندان گرفته شد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا، برای رسیدگی به اتهاماتی از جمله تلاش غیر‌قانونی برای لغو انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی در ایالت جورجیا، وارد آتلانتا شده بود تا خود را به مقامات زندان «فولتون کاونتی» معرفی کند.

این چهارمین پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ طی چند ماه گذشته است. آقای ترامپ ٧٧ ساله در ماه مارس سال جاری تبدیل به اولین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده شد که پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، علیه او کیفرخواست صادر می‌شود. او علاوه بر ایالت جورجیا، با اتهامات فدرال در ایالات فلوریدا، واشنگتن و نیویورک نیز روبرو شده است.

ترامپ برای چهارمین بار در سال جاری محاکمه می‌شود؛ محاکمه‌ای که همه جور پرونده اتهامی ـ و حتی کیفرخواست فدرال ـ علیه او وجود دارد.

همچنین رئیس جمهور سابق، روز پنجشنبه با تلاش برای انتقال تاریخ محاکمه‌اش به ۲۳ اکتبر در دادگاه شهر فولتون جورجیا مخالفت کرد. او همچنین در پرونده کیفری مداخله او در «لغو نتایج انتخابات»، پرونده خود را از متهم دیگری ـ که خواستار محاکمه سریع‌تر شده بود ـ جدا کرد.

به گزارش «نشریه هیل» این اطلاعیه از سوی ترامپ پس از آن صادر شد که کنت چسبرو، ‌متهم دیگر پرونده، از دادگاه برای رسیدگی سریع‌تر درخواست کرده بود و دادستان شهر فولتون، تاریخ محاکمه ۲۳ اکتبر را برای همه ۱۹ متهم پرونده، پیشنهاد داده بود.

همچنین این اقدام، از درگیری‌های احتمالی میان متهمان پرونده حکایت دارد. کنت چسبرو به دنبال برگزاری محاکمه در طی مدت چهار ماه آینده، برای نقش خود به اتهام «لغو نتایج انتخابات» است.

در شرایطی‌ که ترامپ نیز سابقه درخواست برای تاخیر در برگزاری جلسات محاکمه را در پرونده خود دارد، چندین جلسه دیگر دادگاه ترامپ ـ از جمله پرونده‌هایی در نیویورک و دادگاه‌های فدرال ـ در انتظار نوبت رسیدگی است.

پیش‌تر دادگاهی در ایالت جورجیا ـ که درباره تلاش‌های ادعایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تحقیق می‌کند ـ روز دوشنبه، ۲۴ مرداد، اتهاماتی کیفری علیه او طرح کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتهامات وارده توسط فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، مشکلات حقوقی تازه‌ای در مسیر نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایجاد خواهد کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *