ترامپ زیر تیغ اتهامات/همه حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا که از سوی دادگاه متهم شدند

خبرگزاری میزان – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تازگی در چهارمین کیفرخواست جنایی خود متهم شد.

ترامپ به ۱۳ فقره اتهام مربوط به مداخله در انتخابات، تقلب در انتخابات و تجاوز جنسی متهم شده است. 

وی در کنار ۱۸ مظنون به همدستی قرار دارد که اسامی آن‌ها از اعضای بلندپایه دستگاه ترامپ گرفته تا مقام‌های محلی، روزنامه‌نگاران و … متفاوت است. 

کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، این گروه را یک سازمان جنایتکار توصیف می‌کند که اعضای آن درگیر فعالیت‌های مجرمانه مختلف از جمله، اظهارات و نوشته‌های نادرست، جعل هویت یک افسر عمومی، جعل، تشکیل اسناد جعلی، نفوذ بر شاهدان، سرقت رایانه‌ای، تجاوز به حریم خصوصی، توطئه برای کلاهبرداری وشهادت دروغ بوده‌اند.

رودی جولیانی

وکیل شخصی سابق ترامپ چندین ماه پس از انتخابات را صرف این ادعا کرد که در شرایط حقوقی مختلف، در انتخابات علیه رئیس جمهور سابق تقلب شده است.

جولیانی تنها متهم فهرست شده‌ای‌ است که به اندازه ترامپ متهم است. 

علاوه بر این، شهردار سابق نیویورک چندین بار به درخواست نقض سوگند یک افسر عمومی، اظهارات و نوشته‌های نادرست و توطئه برای جعل هویت یک افسر عمومی متهم شده است.

بسیاری از اتهامات مطرح شده علیه جولیانی با اتهامات مطرح شده علیه ترامپ هم‌پوشانی دارد. 

جان ایستمن

ایستمن، یک وکیل محافظه‌کار، که از برخی از رویکرد‌های جدید تیم حقوقی ترامپ در پی انتخابات ۲۰۲۰ دفاع می‌کرد که می‌توانست به طور بالقوه صدور تاییدیه نتایج انتخابات را متوقف کند، به ۹ مورد اتهامی از جمله ارائه اسناد جعلی متهم شد.

این رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه «چپمن» کالیفرنیا نیز در حال حاضر برای حفظ مجوز وکالت خود مبارزه می‌کند، زیرا دفتر وکالتی ایالتی کالیفرنیا به دلیل دخالت وی در تلاش ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به دنبال لغو آن است. 

مارک میدوز

میدوز، رئیس سابق کارمندان کاخ سفید در دوران ترامپ به ۲ اتهام از جمله فعالیت‌های مجرمانه مختلف متهم است.

وی همچنین با یک فقره اتهام درباره اظهارات و نوشته‌های نادرست مواجه است.

تا روز دوشنبه، میدوز موفق شده بود از پیامد‌های قانونی جدی در خلال پیامد‌های قانونی گسترده رفتار ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۰ جلوگیری کند. 

جفری کلارک

کلارک که یکی از اعضای ارشد سابق وزارت دادگستری ترامپ بوده، به دنبال استفاده از قدرت مجریان قانون فدرال برای کمک به لغو شکست دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ بود. 

وی روز دوشنبه در جورجیا به ۲ اتهام از جمله تلاش مجرمانه برای ارتکاب اظهارات و نوشته‌های نادرست متهم شد.

جنا الیس

الیس بخشی از گروه حقوقی ترامپ بود.

وی در گردهمایی‌های عمومی در سراسر آمریکا حاضر شده بود تا ادعا کند که در انتخابات آمریکا تقلب شده است.

الیس در این پرونده با ۲ مورد اتهام روبرو است. وی در حال حاضر حامی سرسخت کمپین «ران دیسانتیس» برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش دیلی‌میل، از دیگر افرادی که در این پرونده متهم هستند می‌توان به «ری اسمیت سوم»، «رابرت چیلی»، «مایکل رومن»، «دیوید شفر»، «شاون استیل»، «استیون لی»، «هریسون فلوید»، «ترویان کوتی»، «سیدنی پاول» و چند نفر دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *