ترس از شبحی به نام ترامپ اروپا را فراگرفته و رهبرانش بر خود می‌لرزند

ترس از شبحی به نام ترامپ اروپا را فراگرفته و رهبرانش بر خود می‌لرزند

ترس از شبحی به نام ترامپ اروپا را فراگرفته است و لندن، پاریس، برلین و هر پایتخت مهم اروپایی از اینکه یک بار دیگر ترامپ را در مسند ریاست جمهوری آمریکا ببیند بر خود می لرزد.

روزنامه گاردین به احتمال انتخاب مجدد ترامپ و بازگشت او به قدرت در ایالات متحده پرداخته و او را برای اروپا و کشورهای مهم اروپایی به شبحی تشبیه کرده است که بعد از چهار سال بار دیگر بر اروپا و جهان سایه می‌افکند.

در میان رهبران اروپا به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که تمام پیروزی بایدن یک تنفس چهار ساله باشد و نه تضمینی برای اینکه دیگر هرگز شاهد قدرت گرفتن ترامپیسم نباشند.

نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های کارشناسان، بازگشت ترامپ به کاخ سفید را دارای پیامدهای دردسرساز برای اروپا می‌دانند. نخست‌وزیر سابق سوئد کارل بیلت در مقاله‌ای که در نشریه اتاق فکر روابط خارجی شورای اروپا منتشر کرده است بازگشت ترامپ را دارای عواقب گسترده جهانی پیش‌بینی می‌کند.

این در حالیست که یکی از مقامات حزب لیبرال دموکرات در دولت ائتلافی آلمان ضمن انتقاد از عدم آمادگی اروپا برای روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا از این اتحادیه خواست خود را برای وقوع این سناریو آماده کند.

استراک زیمرمن، از مقامات حزب دولتی آلمان معتقد است که اروپا به اندازه کافی برای دوره دوم ریاست جمهوری احتمالی ترامپ آماده نشده است و همچنین باید با نگاهی به مشکلات بایدن گفت که اروپا باید این روند را مورد بازنگری قرار دهد.

وی گفت: حتی اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، اروپا باید موقعیت خود را تغییر دهد. دیگر نمی توانیم تصور کنیم که ایالات متحده به طور خودکار مشکلات ما را حل می کند، زیرا چالش ها در خاورمیانه و در دو سال گذشته اوکراین جلوی در خانه ما قرار گرفته است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *