ترین فیلم های جنگی تاریخ سینما در مورد جنگ ویتنام

جنگ ویتنام برای نسلی از مردان جوانی کشته ه، دچار نقص عضو ه، مصرف مواد مخدر کشیده ه، یا از اختلال رس پس از حادثه (PTSD) رنج می برند، یک فاجعه تمام عیار محسوب می شود. از طریق هنر فیلمسازی، مخاطبان توانستند تفسیرهایی از چگونگی شکل گیری تاریخی جنگ و چگونگی مواجهه با آن توسط کسانی در آن حضور ند، مشاهده کنند. بیشتر فیلم های با موضوع جنگ ویتنام، پر از خشونت و کشتار در بدترین اشکال آن هستند.

برخی از ترین فیلمسازان و ستارگان هالیوودی حضور درخشانی در فیلم های پرتنش ه اند و کارگردانان شناخته ه ای مانند الیور ون و نلی کوبریک درگیری هولناک را شکل تاثیرگذاری بازسازی ه اند. فیلم ها اغلب نگاهی انتقادی جنگ ویتنام دارند، برخلاف فیلم های جنگ جهانی دوم تلاش های شجاعانه سربازان عمدتاً متفقین را نشان داده و “ثناگرایی آمریکایی” را برجسته می کنند. در جا برخی از ترین فیلم هایی می پردازیم وحشت ها و خشونت های جنگ ویتنام را تاثیرگذارترین شکل ممکن تصویر می کشند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۶- Forrest Gump (1994)

در حالی طور کلی یکی از تحسین ه ترین فیلم های هالیوودی دهه ۱۹۹۰ شناخته می شود، فارست گامپ تنها از نظر فنی عنوان یک عنوان افتخاری در فهرست قرار می گیرد. موضوع عمدتاً دلیل فیلم حماسی کارگردانی رابرت زمکیس، رویدادهای تاریخی مختلف قرن بیستم، فراتر از جنگ ویتنام، را در بر می گیرد. حتی با حال، خط دانی پیرامون جنگ ویتنام در فیلم شایسته قرار گرفتن در میان ترین فیلم های مرتبط با موضوع .

برخی ممکن دلال را مطرح کنند فارست گامپ بیش از حد کمدی تکیه تا موضوع جنگ ویتنام را بررسی کند، اما سادگی شخصیت اصلی عنوان یک مقایسه تلخ با طبیعت مخرب درگیری عمل . سادگی ظاهر سطحی خدمت فارست و بوبا در جنگ ویتنام، در کمین قرار گرفتن اجتناب ناپذیر و مرگ بوبا را ویرانگرتر . در عین حال، دان ستوان دن با بازی گری سینیس و درگیری های او با اختلال رس پس از حادثه عنوان یک نکته برجسته در کل فیلم عمل . فارست گامپ لزوماً فیلمی صرفاً بر اساس جنگ ویتنام نیست، بل حضور و عواقب آن در فیلم کلاسیک آمریکایی ت محسوس .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۵- First Blood (1982)

بیشتر مردم شخصیت رمبو را با اکشن فراوان و انفجارهای عظیم مرتبط می دانند. با حال، فراموش ن موضوع ساده رخ ایده اصلی پشت شخصیت، تصویر کشیدن وضعیت تاسف بار نه سربازان ویتنام پس از پایان جنگ . فیلم اولین خون کارگردانی تد کوتشف و نویسندگی مایکل کوزول بر اساس رمانی از دیوید مورل ساخته ه . سیلوستر الونه در فیلم در نقش جان رمبو، یک نه سرباز جنگ ویتنام و یک آواره، بازی در جستجوی دوست قدیمی خود یک شهر کوچک در واشنگتن وارد می شود.

رمبو سرعت توسط پلیس محلی عنوان یک تهدید بالقوه شناخته می شود، پلیسی دیدگاه و رفتار خوبی نسبت غری ها ن، و واکنش ها باعث تحریک اختلال رس پس از حادثه رمبو ه و او را سمت یک وحشی گری پر از خشونت سوق ، جایی او از آموزش های خود برای جهنم ن زندگی برای کلانتر محلی و تمام معاونانش فاده تا زمانی افسر فرمانده سابقش، او را وادار دست کشیدن از عملیات انتقام .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۴- Faith of Our Fathers (2015)

دین می تواند محرک قدرتمندی برای ادامه دادن، در تاریک ترین روهای زندگی ما با. حداقل نکته ای فیلم ایمان پدران ما در تلاش برای ثابت ن آن . در فیلم، دو غری نام های جان و وین بر سر گذشته مشترک پدرانشان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، چرا هر دوی آن ها جان خود را در جنگ ویتنام را از دست دادند اما رغم تمام موانعی پیرامون آن ها وجود ، دنبال کشف نیرویی برای پیشبرد زندگی شان هستند.

فیلم کارگردانی کری اسکات با سناریویی مشترک از هارولد اوهل و دیوید ای آر وایت ساخته ه و بازیگرانی مانند کوین داونز، دیوید ای آر وایت و فن بالدوین در آن ایفای نقش می کنند. ماجرای دو مرد پر از فلش بک ها و خاطرات ممی پسران از پدران خود دارند و در عین حال تلاش می کنند تصویر تری از آن ها ند را ترسیم کنند و قدرت را پیدا نمد با مرگ پدرانشان کنار بید و یاد آن ها را گرامی بدارند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۳- The War (1994)

فیلم بزرگ دیگری عواقب جنگ ویتنام می پردازد. جنگ توسط جان آونت با فیلمنامه ای از کتی مک وورتر ساخته ه . فیلم دان درام قدرتمندی با بازی کوین کنر، الیجا وود و مر وینینگهام . در فیلم دان نه سربازی نام فن سیمونز را دنبال می کنیم پس از بازگشت از ویتنام، تازه از زندگی اش لذت می برد.

فان با اختلال رس پس از حادثه دست و پنجه نرم و کابوس های مداوم خوابش هجوم می آورند. او در پیدا ن شغل و برقراری ارتباط مجدد با همسر و فرزندانش مشکل . اگر چه فن در دان فیلم یک سیستم حمایتی قوی او کمک تا بر ترومایش غل کند، اما فیلم یادآور هولناکی از موضوع همه نه سربازان کمک مشا یا حتی عشق خانواده هایشان را ندارند تا بتوانند دوباره روی پای خود بایستند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۲- Tigerland (2000)

احتمالاً جسورانه ترین فیلم ضد جنگ در فهرست و ترین فیلمی تاکنون توسط جوئل شوماخر ساخته ه . سرزمین ببر با فیلمنامه ای از راس کلاوان، یک درام جنگی بازیگرانی مانند کالین فارل، متیو دیویس و کلیفتون کالینز جونیور در آن بازی می کنند. فیلم دان یک سرباز نام رولند بوز را روایت ت مخالف جنگ و فیلم نشان او چگونه راه هایی را برای دور زدن قانون سربازی پیدا تا دیگران کمک کند تا از خدمت ارتش و حضور در جنگ ویتنام خارج شوند.

بوز علاقه خاصی کسانی کورکورانه، سربازی را خدمتی مقدس می دانند و با فاده از احساسات شان و حتی صدمه جسمی وارد ن آن ها، مانع از می شود آن ها جنگ بروند. یک سرباز آموزشی دیگر نویسنده ای تازه کار هم هست شخصیت بوز علاقه و تا زمانی بوز ویتنام فرستاده می شود، فعالیت های او را پیگیری و ثبت . از آنجایی بوز می خواهد فعالیت هایش مخفی باقی بماند، دفترچه خاطرات همرزم خود را می دزدد و پس از رفتن ویتنام از شر آن خلاص ه و دیگر هرگز خبری از او نمی شود.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۱- Da 5 Bloods (2020)

فیلم ۵ هم خون ساخت اسپایک لی در عین دیدگاه متفاوتی نسبت وقایع جنگ ویتنام ، اساساً فیلمی درباره جنگ . فیلم مشکلات یک آمریکایی سیاه پوست ن در اواسط قرن بیستم را در پس زمینه درگیری علیه یک دشمن ناشناخته برای کشور بررسی . دلروی لیندو عمق آرامش نن در طول جنگ را از طریق عذابی او و همقطارانش در میدان نبرد با آن مواجه ند، تصویر می ک. تم های اختلال رس پس از حادثه طور ماهرانه ای از طریق شخصیت قهرمان دان با بازی لیندو، پاو، و از طریق هر یک از شخصیت های حاضر در صحنه نبرد مورد بررسی قرار می گیرند.

با وجود دان فیلم غالباً در عصر مدرن روایت می شود، ۵ هم خون ثابت مشکلات درونی ناشی از جنگ ویتنام همچنان ادامه دارند. اسپایک لی خاطر بررسی عمیق و ادای احترامش سربازان سیاه پوستی مجبور ند طرق مختلف با درگیری های آن دوره زمانی مقابله کنند، شایسته تجلیل . دیگر فیلم های تحسین ه فهرست نیز وحشت ها و رنج های جنگ برای افراد حاضر در آن پرداخته اند اما فیلم اسپایک لی باید خاطر بررسی جنگ ویتنام از زاویه های متفاوت و کاملاً جدید، باید مورد تجلیل قرار گیرد.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱۰- We Were Soldiers (2002)

نبرد لا درانگ، اولین نبرد بزرگ بین ارتش ایالات متحده آمریکا و ارتش خلق ویتنام در ۱۴ نوامبر ۱۹۶۵ رخ داد. در فیلم ما سرباز یم، شاهد رشادت های دو طرف در نبرد یم در اولین فاز از یک درگیری نزدیک ۲۰ ساله، شکلی بیرحمانه با یکدیگر روبرو ند. در فیلم، مل گیبسون در نقش سرهنگ دوم هال مور بازی ، فرمانده ای برای آموزش و رهبری یک گردان ۴۰۰ نفره داخل خاک ویتنام شمالی در دره لا درانگ انتخاب ه .

ما سربازان یم خاطر نمایش صادقانه و تکان دهنده جنگ ویتنام مورد تحسین قرار گرفت و منتقدان صحنه های نبرد واقع گرایانه و فوق العاده صادقانه آن و تصویر تازه ای از نیروهای مخالف ارائه می داد را ستودند. هال مور خود تصریح ه فیلم رندال والاس اولین فیلم هالیوودی جنگ ویتنام را درست نمایش گذاشت. مور پیش از از فیلم های با موضوع جنگ ویتنام خاطر تصویر ارائه ه از آن ها از سربازان در طول جنگ ویتنام انتقاد ه . تیم گیبسون و والاس پیش از موفقیت زیادی با شجاع دل کسب ه ند، در جا نیز یک فیلم احساسی، تاثیرگذار و البته دردناک دیگر خلق ه اند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۹- Coming Home (1978)

بازگشت خانه یکی از صادقانه ترین و احساسی ترین فیلم هایی تاکنون درباره پیامدهای جنگ ویتنام ساخته ه . فیلم مطالعه بصری سه سرنوشت غم انگیز – یک همسر محافظه کار (با بازی جین فاندا)، همسر او عضو نیروی دریایی (بروس درن)، و یک نه سرباز جنگ ویتنام قطع نخاع ه (جان وویت) در حین انجام کار داوطلبانه در بیمارستان نه سربازان عاشق هم می شوند. درام عاشقانه کارگردانی هال اشبی با ظرافت نشان چگونه شهروندان آمریکایی در جنگ ویتنام شرکت ه یا نظاره گر عواقب آن ه اند، تدریج اعتماد خود را نسبت درگیری عنوان یک درگیری ملی از دست می دهند. فیلم یک نمونه اولیه از موضوع یک فیلم چگونه می تواند احساسات منفی نسبت برهه تاریخی ایالات متحده را تصویر بک.

در سال ۱۹۷۸، دو فیلم بسیار متفاوت در جنگ ویتنام برای کسب جایزه اسکار ترین فیلم با هم رقابت ند، فیلم شکارچی گوزن ساخته مایکل چیمینو و فیلم بازگشت خانه ساخته هال اشبی. فیلم شکارچی گوزن برنده جایزه ترین فیلم ، اما فیلم بازگشت خانه با بازی فاندا و وویت برنده جایزه ترین بازیگر زن و ترین بازیگر مرد برای دو بازیگر . فیلم همچنین نامزد نخل طلا در جشنواره فیلم کن ۱۹۷۸ ، در حالی وویت جایزه ترین بازیگر مرد را نیز در مراسم دست آورد. فاندا و وویت در فیلم واقع گرایانه از تاثیرات عاطفی جنگ، نهایت قدرت بازیگری و تعهد خود را کار می گیرند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۸- Born on the Fourth of July (1989)

الیور ون کارگردان و نه سرباز ارتش ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۸ ویتنام اعزام . او دو بار در جنگ زخمی و مدال شجاعت ستاره برنزی را دریافت . تجر های دوران جنگ ون، سه گانه سینمایی ویتنام او را شکل داد: جوخه (۱۹۸۶) جایزه اسکار ترین کارگردانی و ترین فیلم را برد؛ متولد چهارم جولای (۱۹۸۹) منجر کسب دومین اسکار ترین کارگردانی برای ون ؛ و شت و زمین (۱۹۹۳).

متولد چهارم جولای یک درام ضد جنگ بیوگرافی تکان دهنده در آن تام کروز نقش اول را بازی و فیلم زندگی ران کوویچ، فعال ضدجنگ آمریکایی را تصویر می ک در جنگ ویتنام زخمی و فلج ه . ما ابتدا کوویچ را عنوان یک جوان آرمان گرا می بینیم تصمیم می گیرد برای کشورش بجنگد. با حال، وحشت های جنگ او را دچار اختلال رس پس از حادثه و اعتیاد الکل و باعث می شود تصور دیگری نسبت جنگ ویتنام پیدا کند. تصویر تحسین ه کروز از یک نه سرباز عصبانی جنگ ویتنام دور ن بازیگر جوان از نقش های کلیشه ای خود در ابتدای دوران حرفه ایش و سوق دادن او سمت حضور در نقش اول درام های معتبر در دهه ۱۹۹۰ کمک .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۷- Good Morning, Vietnam (1987)

در نگاه اول، نظر می رسد فیلم صبح بخیر، ویتنام مطالعه یک شخصیت کمدی نام آدرین کروناور با نقش او را رابین ویلیامز بازی ، یک دی جی رادیویی کمدی همه سربازان عاشق او هستند، اما مافوق هایش او را دوست ندارند. سانسور در جا یک مساله مهم ، زیرا او از خواندن برخی دان های خبری منع می شود، و خبرها باید تماماً از قبل مورد تایید و سانسور قرار گیرند. هر کاری آدرین انجام مافوق های مستقیمش را روش های جدید عصبانی و دائماً راه هایی برای دور زدن فرامین آن ها پیدا . آدرین واقعیت خطرناک شرایط خود و جنگ را درک و ماجراها دیگر موضوعاتی خنده دار برایش نیستند.

یکی از دلایلی جنگ ویتنام چنین جنگ بحث برانگیزی تصویری باز می گردد از جنگ برای میلیون ها خانوار آمریکایی فراهم می و موج افکار عمومی را تغییر داد. صبح بخیر، ویتنام نشان رسانه ها و اخبار تا چه حد می توانند در تغییر قلب و ذهنیت نه تنها افرادی خبرها را دریافت می کنند بل کسانی آن ها را پخش می کنند، تاثیرگذار باشند. نیکسون و دروغ هایش در فیلم ترکیبی از کمدی و تراژدی ، صورت مکرر مورد انتقاد قرار می گیرند. تا حدود زیادی همانند بازی تام کروز در متولد چهارم جولای، بازی برجسته در فیلمی متفاوت در مورد جنگ ویتنام، جایگاه رابین ویلیامز را عنوان یک بازیگر درام توانمند تثبیت .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۶- Casualties of War (1989)

افراد سایکوتیک از هر موقعیتی سود خود فاده می کنند و زمان جنگ نیز از قاعده مستثنی نیست. مایکل جی. فاکس در فیلم تلفات جنگ نقش شخصیت مکس را بازی وقتی گروهبانتونی مسرو با بازی شان پن، یک دختر جوان و بی گناه ویتنامی را می رباید، تا توسط دسته مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گیرد، او اعتراض . مکس موضوع را مقامات ار اطلاع اما آن ها علاقه ای چیزی ندارند شخصیت پن آن را بازجویی از مظنون ویت کنگی توصیف ، ادعایی مخاطب می داند کاملاً دروغ . آن ها هرگز از دختر بازجویی نمی کنند و بیشتر اوقات دهان او بسته ه .

وضعیت در فیلم بسیار پیچیده چون تونی جان مکس را نجات . مکس تمام تلاش خود را تا زن اسیر را نجات دهد و در نهایت خودش هدفی برای همرزمانش تبدیل می شود. جان لگیزامو عنوان کسی در ابتدا ایده تعرض زن اعتراض اما هر حال دلیل فشار همقطاران و ترس از دشمنی مافوق هایش زندگی و توانایی او برای زنده ماندن را کنترل می کنند، تعرض تن ، بازی بسیار تحسین برانگیزی از خود ارائه داده . مکس در تلاش برای ن عدالت برای قربانی، کاملاً تنه. فیلم بر اساس یک دان واقعی ساخته ه و اثری جدی و پرتنش از برایان دی پالمای بزرگ . شان پن در نقش مسرو شیطان صفت بسیار تحسین برانگیز ظاهر می شود و دون پاتریک هاروی در نقش یک سرباز خشمگین تشنه خونریزی بازی متمایزی از خود ارائه .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۵- Hamburger Hill (1987)

تپه همبرگر فیلمی ت خشن درباره گروهی از سربازان باید طور مداوم از تپه ای در جنگل های ویتنام بالا بروند. دشمن در طرف دیگر تپه قرار و سربازان هر روز در حال نبرد، کشتن یکدیگر و تلاش برای ن بالای تپه ای هستند سربازان ویتنام شمالی در آنجا انتظارشان را می کشند. آن ها کار را هر روز انجام می دهند اما پیشرفت کمی دارند. سربازان بارها مجبور عقب نشینی و شروع از اول می شوند، شبیه افسانه سیزیفوس، همانطور آلبر کامو توصیف ه ، جایی پادشاه مشهور کورینث محکوم سنگی را تا ابد بالای یک تپه ببرد و کار را دائماً تکرار کند. کار احمقانه و بی فایده ای ، و بالا رفتن از تپه همبرگر نیز دقیقاً همین .

در حالی صحنه های نبرد فیلم طرز حیرت انگیزی کارگردانی و طراحی ه اند، صحنه های کم سروصداتر گفتگو و بحث بین سربازان در نهایت تپه همبرگر را یک فیلم منحصربفرد تبدیل . سربازان در مورد واقعیت های نژادپرستی و نژادپرستی سیستماتیک، چگونگی رفتار با سربازان در آمریکا، نفرت آن ها از رسانه ها و در مورد چیزهایی در خانه بیشتر از همه دلشان برایشان تنگ ه، با هم بحث و گفتگو می کنند؛ همه چیزهایی برای جنگیدن در ویتنام رها ه اند. آن ها همچنین در مورد دشواری ادغام مجدد در جامعه بحث می کنند. دیلن مک درموت جوان در فیلم یک بازی فوق العاده در یکی از اولین نقش هایش و یون وبر، دان چیدل و کورتنی بی. ونس نیز در نقش های فرعی، بازی های تحسین برانگیزی ارائه می دهند.

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۴- Platoon (1986)

بیشتر فیلم های مربوط جنگ ویتنام اامات مربوط تعریف خیر و شر می پردازند. اما در جوخه ساخته الیور ون، مخاطب یک مثال کامل و مطلق از یک “خیر در برابر شر” را می بیند. در فیلم ویلم دفو و تام برنگر در نقس دو سرگروهبان آمریکایی با هم درگیر می شوند و سرباز جدیدی نام کریس تیلور با بازی چارلی شین نقش میانجی آن ها را . گروهبان بارنز (برنگر) شخصیت شرور قطعی دان پس از الیاس (دفو) شاهد کشتن یک زن بی گناه و ارتکاب جنایات جنگی توسط او ه، سعی در کشتن سرباز همرزم .

دان در مورد یک سرباز تازه کار در حال آموزش و رفتن جنگ و مرگ و خشونت را در اطراف خود می بیند. همانند فیلم تلفات جنگ، جوخه در مورد چگونه افراد فاسد از لحاظ اخلاقی، یک موقعیت از قبل کریه و خشن را عنوان توجیهی برای تجاوز، کشتن یا آسیب رساندن افراد بی گناه از جمله زنان، کودکان و افراد مسن کار می گیرند. شین در نقش سرباز بی تجر دان بسیار تحسین برانگیزی ظاهر می شود، شخصیتی تدریج یک سرباز سرسخت تبدیل می شود. جوخه فیلمی نمادین برنده چهار جایزه اسکار از جمله ترین فیلم، ترین کارگردانی، ترین صدا و ترین تدوین .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۳- Full Metal Jacket (1987)

همانند تقریباً تمام فیلم های نلی کوبریک، فیلم غلاف تمام فلزی یک شاهکار سینمایی از کارگردان تحسین ه . فیلم دو بخش متفاوت تقسیم می شود. نیمه اول فیلم درباره یک مربی آموزشی بی رحم، بیش از حد خشن و با لحن سخن گفتن آزار دهنده و آزارگرانه ( آر لی ارمی، یک مربی واقعی آموزشی ارت ) مردانی را آموزش آماده می شوند تا عنوان تفنگدار دریایی جنگ ویتنام اعزام شوند. فیلم از دیدگاه جوکر با بازی متیو مودین روایت می شود، درگیری بسیار ید بین سرگروهبان آموزشی و یکی از سربازان با نام مستعار گومر پیل با بازی وینسنت دی اونوفریو می پردازد نظر می رسد همه چیز را اشتباه می گیرد؛ اشتباهات و ناکارآمدی هایی عواقب آن خشن و تراژیک و رویارویی نهایی بین دو شخصیت فوق العاده هولناک جلوه .

در نیمه دوم فیلم، سربازان آموزش دیده در بخش اول دان، اکنون در ویتنام ه و مشغول جنگ هستند. یک تک تیرانداز ویتنامی یکی از افراد آن ها را می ک و وقتی دیگران برای کمک او می روند، متوجه می شوند یک تله و باید تصمیم اخلاقی سختی بگیرند. بازیگری های فیلم باورننی ، در شرایطی بازی های آر.لی ارمی و وینسنت دی اونوفریو واقعا برجسته . شخصیت مربی آموزشی ارمی در فیلم پیش فرض تمام مربیان آموزشی در فیلم های جنگی تبدیل و هر فیلم دیگری دان آن در یک آکادمی نظامی روایت می شود، یا سبک آموزشی او را بازسازی ه یا نحوی بازی او را تغییر . صدای او قدری نمادین وقتی پیکسار یک صدای نظامی برای شخصیت سارج در انیمیشن دان اسباب بازی نیاز ، ارمی را خدام . وینسنت دی اونوفریو نیز در نقش یک سرباز صفر دچار آسیب روانی ه در نتیجه سبک آموزشی سرگروهبان ارمی بسیار بی نقص ظاهر ه .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۲- The Deer Hunter (1978)

فیلم شکارچی گوزن یک اثر پرتنش و ویرانگر بازیگران شخصیت های اصلی آن بازی های کاملاً بی نقصی ارائه ه اند. ساعت اول دان فیلم در آمریکا اتفاق می افتد، جایی سه مرد با بازی رابرت دنیرو، کریستوفر واکن و جان سوج آماده جنگ در ویتنام می شوند. مردان توسط نیروهای بیرحم ارتش ویتنام شمالی دستگیر ه و زندانیان جنگی تبدیل می شوند در گودال های کثیف و نفرت انگیز نگهداری و شکنجه می شوند. اسرای آمریکایی مجبور انجام بازی رولت روسی با یکدیگر می شوند یکی از سکانس های فراموش ننی فیلم و تقلیدهای بسیاری از آن صورت گرفته . در نهایت آن ها فرار می کنند و هر کدام راه خودشان را می روند.

نیکی با بازی کریستوفر واکن در ویتنام می ماند و هروئین و هیجان نیهیلیستی بازی در دوئل رولت روسی حرفه ای برای پول اعتیاد پیدا . فیلم نیز مانند دیگر فیلم های تحسین برانگیز در مورد جنگ ویتنام، ارتش و جنگ را ذاتاً دیوانه تصویر می ک. رولت روسی نمایانگر طبیعت تصادفی و پوچ مرگ در جنگ . تصویر شکارچی گوزن از خشونت و هرج و مرج ناشی از جنگ، بسیار تکان دهنده و ترسناک و شخصیت ها قربانی اختلال رس پس از حادثه و اعتیاد هروئین می شوند و نمی توانند دوباره آغوش جامعه بازگردند. شکارچی گوزن نه تنها جایزه اسکار ترین فیلم را برد بل یکی از اولین فیلم هایی جنگ ویتنام پرداخت. فیلم سه سال پس از پایان جنگ ویتنام منتشر .

ترین فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

۱- Apocalypse Now (1979)

ک آخرالزمان برخی از نمادین ترین صحنه ها را نه تنها در تاریخ فیلم های جنگی، بل در تاریخ سینما در طول قرن بیستم تصویر می ک. فیلم اقتباسی از کتاب قلب تاریکی اثر جوزف کنراد در مورد مردی ماموریت یک تاجر دیوانه عاج فیل را در دوران حکومت عماری اروپا در آفریقا از بین ببرد. کوپولا دان را گرفته و آن را در جنگ ویتنام کار می گیرد. در فیلم مارلون براندو نقش سرهنگی دیوانه نام کورتز را بازی ، یک رهبر عجیب با ارتش دیوانه خود در منطقه ای ممنوعه در کامبوج ساکن ه اند. ارتش آمریکا سروانی نام بنجامین ویلارد با بازی مارتین شین را مامور کشتن او .

فیلم حماسی پر از سکانس های یاد ماندنی و بازی هایی برجسته از رابرت دووال، لارنس فیشبرن و خصوص دنیس هاپر در نقش یکی از مریدان کورتز را بازی ؛ حتی هریسون فورد نیز نقش کوتاهی در فیلم ، زمانی هنوز در حال طی ن پله های ترقی در هالیوود . تازه ترین نسخه تدوین ه فیلم نام Apocalypse Now Redux یکی دو ساعت از تصاویر حذف ه در نسخه اصلی ک آخرالزمان را نیز در خود . حتی در میان فیلم های شاخصی مثل شکارچی گوزن، متولد چهارم جولای و غلاف تمام فلزی، فیلم اولین فیلمی وقتی جنگ ویتنام فکر نامش ذهنمان می آید و نشان از اعتبار و کیفیت بالای فیلم ماندگار .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *