ترین فیلم ها افسردگی را تصویر می کشند

افسردگی یک اختلال در سلامت روانی می تواند اشکال بی شماری بروز کند و می تواند بر هر کسی تاثیر متفاوتی بگذارد. برخی افراد ممکن احساس تنهایی، گوشه گیری یا بی انگیزگی کنند، در حالی برخی دیگر علائم یدتری را تجر می کنند. درک افسردگی برای افرادی افسردگی ندارند بسیار دشوار ( همین دلیل فیلم های مربوط آن بسیار مهم هستند).

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

دیوید فر والاس درد واقعی افسردگی را زیبایی در کتاب خود نام Infinite Jest ترتیب خلاصه : «کسی اصطلاح “افسرده روانی” و سعی خودش را بک، کار را از روی “ناامیدی” یا درماندگی یا هر باور انتزاعی دارایی ها و بدهی های زندگی را در بر نمی گیرد، انجام ن. و مطمئناً نه دلیل ناگهان مرگ برایش جذاب جلوه . فردی درد و رنج نامرئی (افسردگی) در او حد غیرقابل تحملی می رسد، خود را همان شکلی خواهد کشت یک فرد دام افتاده در یک ساختمان بلند در حال سوختن بالاخره از پنجره پایین می پرد. در مورد افرادی از پنجره خانه های در حال سوختن می پرند اشتباه ن. ترس آن ها از سقوط از ارتفاع زیاد هنوز هم همان اندازه ای زیاد وقتی من یا شما مثلاً در همان پنجره می ایستادیم و نمای بیرون را چک می یم، یم؛ یعنی ترس از سقوط ثابت باقی می ماند. متغیر در جا ترس دیگر ، شعله های آتش: وقتی شعله ها اندازه کافی نزدیک می شوند، افتادن و مردن وحشت کمتری نسبت ترس دیگر پیدا . معنای ترجیح دادن سقوط نیست؛ بل ترس از شعله های آتش ».

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

مشکلات روانی و ویژه افسردگی می تواند بر زندگی روزمره فرد تاثیر منفی بگذارد، بسیاری از احساسات منفی را همراه ه با و حتی می تواند توانایی خواب، کار و لذت بردن از زندگی آسیب برساند. تصویر سینمایی از سلامت روان می تواند بر افراد تاثیر مثبت بگذارد و طرفداران سینما اجازه افراد افسرده را درک ه و با آن ها همدردی کنند، چیزی ممکن آرامش را برای دوستان و خانواده ها ارمغان بیاورد. وقتی ستاره های سینما در مورد افسردگی صحبت می کنند، یا فیلم ها اضطراب و افسردگی را نشان می دهند، حتی کسانی خودشان از اختلال رنج می برند نیز ممکن با یک یا دو شخصیت فیلم همزادپنداری ه و احتمالاً راه های مفیدی برای مقابله و کنار آمدن با افسردگی پیدا کنند. کاملاً مشخص موضوع طور کلی یک موضوع جهانی و مهم در حوزه هنر ، همین خاطر در ادامه مطلب شما را با ۱۰ مورد از ترین فیلم ها افسردگی را دقیق و درست تصویر می کشند آشنا می کنیم.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۱۰- Starfish (2016)

ارفیش یا ستاره دریایی یک فیلم درام در سال ۲۰۱۶ منتشر و نقدهای متفاوتی دریافت ؛ برخی از افراد آن را درک نمی ند و برخی دیگر معنای مورد نظر خود را در سرعت روایت پر پیچ وخم آن یافتند. فیلم طور خاص بر احساس غم و اندوه متمرکز ، اما بخشی از غم و اندوه از دست دادن عزیزان نیز یاد گرفتن نیز یادگیری فائق آمدن بر افسردگی دنبال . از دست دادن ترین دوست قهرمان دان طور اتفاقی در همان روزی اتفاق می افتد دنیا در حال پایان ن . ای تی وایت از تصویرسازی سورئال و سناریوهای رویاگونه برای تصویر کشیدن تلاش شخصیت اصلی دان برای یافتن معنا در یک چشم انداز متروک و پساآخرالزمانی فاده . روایت فیلم نسبتاً مم و همان جایی برای برخی افراد بی معنا می شود.

در حالی شخصیت اصلی دنبال “معنای” مورد نظر خود ، مخاطب نیز در حالی روایت او را تماشا ، سعی معنای مورد نظر خود را پیدا کند. نوعی، تصویر طور دقیق نشان افسردگی برای فردی از آن رنج می برد، چگونه حسی . معنای زندگی چیست وقتی یک فرد احساس دنیا پایان ه ؟ ستاره دریایی بینندگان را تشویق جستجو ادامه دهند زیرا پاسخ وجود و همان جاه.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۹- The Virgin Suicides (1999)

اثر کلاسیک سوفیا کاپولا، خودکشی باکره ها، بر اساس کتابی همین نام ساخته ه . در همان ابتدای فیلم یکی از جوان ترین خواهران خودکشی و از آن بعد شاهد ورود یک گرداب رو پایین هستیم. دختران از همان ابتدا منزوی هستند، اما واکنش والدین شان باعث بدتر ن وضعیت می شود. واقعیت خود دختران از رویداد آسیب دیده اند.

خودکشی باکره ها عواقب ید افسردگی را نشان و نشان افسردگی تنها بر فردی تصمیم می گیرد زندگی خود پایان دهد تاثیر نمی گذارد. افسردگی تاثیری طولانی مدت بر روی بازماندگان ، و گاهی اوقات تاثیر می تواند نتایج مرگباری در پی ه با، مانند مورد خواهران بزرگ تر در فیلم. کیرستن دانست در فیلم با بازی خود ستاره تبدیل و بازی او تنهایی برای پیشرفت دان و تماشای آن کافی . فیلم با قبال خوبی مواجه و عنوان یکی از ترین اقتباس های کتاب فیلم شناخته می شود.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۸- Melancholia (2011)

همه مردم یک شکل با پایان و قیامت قریب الوقوع کنار نمی آیند؛ و فرضیه همان چیزی در فیلم تحسین ه لارس فون تریر یعنی مالیخولیا می بینیم. در فیلم فوق الهاده در مورد پایان دنیا، کیرستن دانست نقش جین را بازی ؛ یک تازه عروس همراه همسرش، مایکل (الکساندر اسکارشگارد)، یک تغییر یادماندنی در مسیر زندگی اش را جشن می گیرد. عروسی با آنچه او تصور می فاصله زیادی و تنش بین چند نفر از اعضای خانواده اوج خود ه . بعدها مشخص می شود سیاره ای نام مالیخولیا در حال حرکت سمت زمین و جین در چنگال افسردگی گرفتار ه، موضوع را عنوان یک سرنوشت آرام بخش در نظر می گیرد. خواهرش کلر (شارلوت گینزبورگ) از شنیدن خبر برآشفته و نمی تواند با آن کنار بیاید. کلر برخلاف خواهرش از زندگی راضی و برنامه های بزرگی برای آینده خود .

کنار هم قرار گرفتن و مقایسه شرایط دو شخصیت، بسیار مورد تاکید قرار می گیرد؛ طوری افراد با طرز تفکر کلر ممکن سوال برسند چرا جین طور احساس . وقتی با سرنوشتی اجتناب ناپذیر مواجه می شویم، نقش کسانی دیوانه و وحشت زده نظر می رسند برعکس می شود. مالیخولیا بخشی از سه گانه افسردگی تریر البته طور غیر رسمی اما بامسما برای سه گانه انتخاب ه . قبل از آن، تریر در سال ۲۰۰۹ ضد مسیح (Antichrist) و در سال ۲۰۱۳ نیمفومانیاک (Nymphomaniac) را ساخت. سه فیلم در دوره ای از زندگی تریر ساخته ند او خود نیز با افسردگی ید دست و پنجه نرم می . مالیخولیا بیشتر از دو فیلم دیگر آشکارا با موضوع افسردگی سر و کار و در مجموع نسبت دو فیلم دیگر بیشتر مورد قبال منتقدان و طرفداران قرار گرفته .

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۷- World’s Greatest Dad (2009)

با چنین ذهنیت منفی پیرامون سلامت روانی، افراد مبتلا افسردگی همیشه مورد توجه قرار نمی گیرند یا با دلسوزی زیادی با آن ها برخورد نمی شود. با حال، وقتی کسی از افسردگی می میرد، مردم ت احساس همدردی می کنند. ترین بابای دنیا دان لنس کلایتون را دنبال ، نویسنده ای آینده دار و معلم شعر دبیرستان با زنی در ارتباط نمی خواهد رابطه فاش شود و پسری از آقای نویسنده خوشش نمی آید. اما پس از مرگ غیرمنتظره پسرش (بر اثر خفگی ناشی از خودارضایی)، پدر آن را خودکشی جلوه داده و حتی تا جایی پیش می رود یک یاد خودکشی فصیح از زبان پسرش می نویسد، محبوبیت زیادی دست آورده و پدر را ترغیب تا نوشتن تحت نام پسر مرده اش ادامه دهد.

کلیتون (با بازی رابین ویلیامز با مقدار زیادی طنز تکان دهنده) کسی در خفا از افسردگی رنج می برد. اندوهش او را قادر ساخته تا چنین نامه خودکشی قانع کننده ای را خلق کند، اما همه کسانی یاد را می خوانند و آن را زیبا می دانند، با پسر مرده اش همدردی می کنند؛ همان افرادی پیش از فرزندش را یک فرد ناخو و بازنده می دانستند (و نوشته های کلایتون را بی کیفیت می دانستند) اکنون او را شاعری با عداد می دانند بیماری روانی نیز مبتلا . فیلم یک تصویر ظریف از چگونگی همدردی بی چون و چرا با قربانیان خودکشی ، در حالی تاکید برخی هستند بی صدا رنج می برند، اما شناخته نمی شوند.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۶- Sylvia (2003)

سیلویا پلت نویسنده ای مشهور و نابغه پشت پرده کتاب The Bell Jar و خاطر نوشتن درباره افسردگی اش مشهور . سیلویا با پرداختن عمیق افسردگی و رابطه اش با همسرش تد هیوز (با بازی دنیل کریگ جوان) در انتها منجر خودکشی او ، اشعارش را ساماندهی می .

فیلم بی سروصدا و ظریف، پلات (با بازی گوینث پالترو غمگین) را با مهربانی و مهارت تصویر می ک و دشواری هایی را هیوز در حین زندگی با او با آن ها مواجه ، نشان . با حال، علیرغم ن یک رابطه خارج از ازدواج، در مورد علت مرگ او با خیانت مرتبط همواره بحث وجود ، چیزی او تا آخر عمر خاطر آن احساس گناه می . سیلویا معضلات صادقانه و واقع بینانه ازدواج، زندگی در حالی با افسردگی دست و پنجه نرم می ، و چگونگی تاثیر بیماری بر اطرافیان را تصویر می ک.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۵- Cake (2014)

کلر پس از از دست دادن پسرش در یک حادثه غم انگیز رانندگی، از درد مزمن رنج می برد او را بسیار عصبانی . آن طور او متوجه می شود، سوء مصرف داروهای تجویزی امتناع او از پذیرش مرگ پسرش و همچنین مرگ یکی از دوستانش از گروه حمایتی اش باز می گردد.

غم و اندوه می تواند دردناک با و در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند؛ هنگامی از شش ماه بیشتر شود، عنوان یک اختلال افسردگی طبقه بندی می شود. کیک یک نمایش احساسی از اثرات مخرب غم و افسردگی و چگونه می تواند منجر علائم خطرناک دیگری مانند خواب بیش از حد، از دست دادن علاقه سرگرمی ها، خشم و کج خلقی و زودرنجی ید شود. بازی قوی جنیفر آنیستون و فیلم مالیخولیایی ممکن افرادی شاید ت چنین اختلالاتی را درستی درک نکنند، بینش قابل توجهی نسبت افسردگی بدهد.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۴- Numb (2007)

در فیلم با حضور متیو پری در نقش اصلی، وقتی هادسون میلبنک فیلمنامه نویس متواضع احساس از بدن، ذهن و محیط اطرافش جدا ه ، از یک روان درمانگر درخو کمک . او مبتلا افسردگی و اختلال شخصیت زدایی حاد تشخیص داده می شود و داروهای مختلفی برای اختلال او تجویز می شود، اما هنگامی نظر می رسد هیچ دارویی جواب ن، هادسون با پزشک دیگری مشورت معتقد داروهای دیگر راه حل مشکل او هستند.

وقتی هادسون با دختر زیبایی آشنا می شود او را با تعداد زیادی تجر های مثبت و جذاب آشنا ، او تمام تلاش خود را تا عشق دختر را دست آورد. در حالی مصرف دارو اغلب برای افراد مبتلا افسردگی یک ضرورت ، فیلم Numb یا کرخت از تمایل صنعت داروسازی و پزشکی مدرن تجویز بیش از حد دارو، بدون پرداختن مستقیم مشکلات ریشه ای و مشکلاتی منجر بیماری های روانی می شود، انتقاد .

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۳- The Skeleton Twins (2014)

در یکی از ترین فیلم های درام از کمدین های بامزه، دوقلوهای عجیب مگی (کریستن ویگ) و میلو (بیل هیدر) پس از اقدام خودکشی میلو و ایده پردازی مگی در مورد خودکشی، دوباره با هم ارتباط برقرار می کنند. دوقلوها احساس می کنند انتهای خط ه اند و برای پیدا ن لذت و هدف در زندگی با مشکل مواجه ه اند، موضوعی باعث می شود اغلب تصمیمات غیرمنطقی و مخرب بگیرند. آن ها در تلاش برای یافتن یک روش سالم برای مقابله با افسردگی خود، شروع کشف راه هایی برای ترمیم رابطه خود می کنند.

دوقلوهای اسکلتی تصویری واقعی از نحوه برخورد با افسردگی (و ترومای خانوادگی) و از سرگیری دوباره روابط را ارائه . موضوع مخاطب را تشویق احساس تنهایی و آسیب پذیری خود را بررسی ه و در عین حال مشکلاتی را اطرافیانش ممکن تجر کنند، را نیز درک کند؛ گاهی اوقات احساس بسیار ملموس تر از آن چیزی مردم فکر می کنند.

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۲- Anomalisa (2015)

فیلم انیمیشن اپ موشن چارلی کافمن با نام انومالیسا در مورد یک متخصص خدمات مشتریان نام مایکل ون در ایجاد رابطه ای معنادار با دیگران مشکل ه و احساس بیگانه ن از دنیا . اگر چه او ممکن در تر ن زندگی مردم متخصص با، اما از نظر پزشکی کاملاً افسرده . ون همه آدم های دنیا را تقریبا شبیه هم می داند، در حالی تام نونان صداپیشگی همه شخصیت های فیلم غیر از دو نفر را بر عهده .

او خود را مطرود و رها ه می بیند و مشکلات وجودی موجود در زندگی با افسردگی را نشان . با حال، او با زنی نام لیزا آشنا می شود یک ناهنجاری در دنیای اوست و پس از آشنایی بار دیگر احساس پیدا ه و دیدگاهش تغییر . فیلم تفکر برانگیز عمق مشکلات عشق و روابط عاطفی می پردازد و خودخواهی و تصمیم گیری در سایه افسردگی را عمیقاً بررسی ؛ فیلم شاهکاری افسرده کننده از یک نویسنده کارگردان خبره و باعداد .

ترین فیلم ها  افسردگی را  تصویر می کشند

۱- Interiors (1978)

افسردگی برای فردی از آن رنج می برد دردناک ، اما برای اطرافیان خصوص خانواده نیز می تواند ویرانگر و آزار دهنده با. افسردگی ممکن ناامید کننده با و افراد گاهی اوقات ممکن باعث آزار و دلسردی کسی شوند برایشان اهمیت ؛ کار صبر و عشق زیادی نیاز . صحنه های داخلی تقلا و مشکل را با دنبال ن خانواده ای پس از جدایی پدر و مادر در حال از هم پاشیدن تصویر می ک. علت طلاق پدر خانواده از مراقبت از همسرش خسته می شود در شرایطی مادر خانواده با افسردگی مزمن و زوال عقل دست و پنجه نرم .

هنگامی مادر، ایو، اقدام خودکشی ، سال ها تحت درمان قرار می گیرد و بدون پدر، یکی از دخترانش نام جویی در مراقبت از او تنها باقی می ماند. فیلم نشان چگونه روابط می تواند از افسردگی آسیب ببیند وقتی جویی تمام رس و خشم خود را از مادرش می گیرد. فیلم یک تصویرسازی واضح، دقیق و شفاف از چقدر صبور ن در کنار دوستان و خانواده ای از افسردگی رنج می برند دشوار ه و چقدر آسیب رساندن یا رها ن روابط در زمان سخت ن ادامه آن ها، آسان .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *