ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

تصویری همه ما از قرون وسطی داریم: شوالیه هایی با زره های درخشان، سوار بر اسب های جنگی. پادشاهان و مل های مستبدی از بدنشان جواهرات مختلف آویزان ه و در لباس های ابریشم ظریف و گرانقیمت پیچیده ه اند و از قصرهای سنگی با ات شان بر سرزمین خود فرمانروایی می کنند. تصاویر و شخصیت های قرون وسطی نمادین ه و از مدت ها پیش، قرون وسطی پس زمینه های جذابی برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی معتاد کننده فراهم ه . همچنین نمادگرایی، آداب و رسوم و فناوری قرون وسطی، پایه و اساس بسیاری از آثار فانتزی مانند بازی تاج و تخت و ارباب حلقه ها ه .

مجموعه فیلم ها و برنامه های تلویزیونی فهرست اگر چه همگی در قرون وسطی رخ می دهند، اما ژانرها و سبک های متنوعی را نمایش می دهند. درام های کلاسیک تاریخی سرشار از سی بازی های پر خطر و جنگ های هیجان انگیز هستند، اما یک دان رازآلود قتل، یک کمدی و حتی یک فیلم ورزشی نیز در فهرست وجود ثابت می توان از قرون وسطی برای روایت هر نوع دانی فاده . در جا معرفی چند مورد از ترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی با دانی قرون وسطایی می پردازیم.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۵- The Adventures of Robin Hood (1938)

برای بسیاری، فیلم ماجراجویی های رابین هود دان بی نقص رابین هود . فیلم با بازی ارول فلین، در مورد قهرمان قانون شکن مشهور گروه مردان خوش مشرب خود را علیه شاهزاده جانِ شرور (با بازی کلود رینز) و کلانتر بزدل ناتینگهام (ملویل کوپر) توده های ساکسون را سرکوب می کنند، رهبری . همچنین در فیلم شاهد بازی های یاد ماندنی از اولیویا دی هاویلند در نقش ماریان و باسیل راتبون در نقش گای اهل گیزبورن هستیم.

ماجراجویی های رابین هود زمانی بیش از ۸۰ سال پیش برای اولین بار در سینماها اکران ، نقدهای بسیار مثبتی دریافت و توانست سه جایزه اسکار را از آنِ خود کند. فیلم هنوز هم بسیار مورد احترام و فلین در نقش رابین هود، یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین شخصیت های رابین هودی تاریخ سینما در نگاه مخاطبان .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۴- The Lion in Winter (1968)

با دانی در سال ۱۱۸۳ روایت می شود، شیر در زمستان در مورد شاه هنری دوم (پیتر اوتول) ، کسی سه پسر او همگی می خواهند تاج و تختش را ارث ببرند. در حالی هنری جوان ترین پسرش، جان (نایجل تری) را برای جانشینی خود در نظر ، همسر هنری، النور اهل آکویتن (کاترین هپبورن، در یکی از ترین نقش آفرینی هایش) ترجیح پسر بزرگشان ریچارد (آنتونی هاپکینز) عنوان جانشین پادشاه معرفی شود. بنابر، همه طرفین دست دست هم می دهند تا با پیاده ن نقشه هایشان، هنری را متقاعد تصمیم گیری مطلوب خود کنند.

شیر در زمستان با فیلمنامه ای جمع و جو و بازیگرانی برجسته، از جمله اولین بازی خیره کننده تیموتی دالتون در نقش پادشاه فرانسه، دانی جذاب و پیچیده از دسیسه های سیاسی . فیلم در چهل و یکمین مراسم سالانه اسکار در سال ۱۹۶۹ نامزد هفت جایزه اسکار و سه جایزه از جمله ترین بازیگر زن را برای هپبورن ارمغان آورد.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۳- El Cid (1961)

فیلم حماسی ال سید کارگردانی آنتونی مان در سال ۱۹۶۱، توسط مارین اسکورسیزی عنوان «یکی از ترین فیلم های حماسی ساخته ه» مورد ستایش قرار گرفت. فیلم در قرن یازدهم میلادی روایت می شود، دان جنگ سالار واقعی کیلی، رودریگو دیاز دو ویوار (چارلتون هوستون) را روایت با نام ال سید شناخته می شود. فیلم نیز مانند بسیاری از فیلم های حماسی تاریخی آن زمان، اقتباسی آزاد از رویدادهای واقعی صحنه های نبرد بزرگ و مدت زمان طولانی .

اگر چه اغلب نادیده گرفته می شود، اما ال سید از نظر کیفیت با امثال بن هور و لارنس عربستان قابل مقایسه و از یک بازی تاثیرگذار و محکم توسط هوستون و یک بازی بی نقص همان اندازه از سوفیا لورن در نقش شیمن، معشوقه دیاز دو ویوارس سود می برد.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۲- The Pillars of the Earth (2010)

بر اساس رمانی همین نام نوشته کن فولت، دان مینی سریال ستون های زمین در سال ۲۰۱۰ منتشر ، در شهر خیالی کینگزبریج در انگلستانِ قرن دوازدهم در نقطه ای از تاریخ انگلستان نام آنارشی یا هرج و مرج اتفاق می افتد. دان سریال پیرامون ساخت کلیسای جامع و توطئه چینی مردان و زنانی برای ن تاج و تخت نقشه می کشند.

سریال حاوی بازی هایی از نام های بزرگ آن زمان و کسانی اکنون موفقیت های بیشتری دست یافته اند، از جمله یان مک شین، هیلی آتول، متیو مک فایدن، ادی ردمین، دونالد ساترلند و تعدادی دیگر. سریال در زمان پخش اولیه نقدهای عموما مثبتی از سوی منتقدان دریافت و طرفداران آن را اقتباس خوبی از متن اصلی می دانستند. سریال سه نامزدی گلدن گلوب از جمله ترین بازیگر مرد برای مک شین و ترین بازیگر زن برای اتول را دست آورد.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۱- Merlin (2008-2012)

سریال مرلین از محصولات شب بی بی سی، بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ مدت پنج فصل پخش . سریال سال های جوانی جادوگر افسانه ای (با بازی کالین مورگان) و رابطه او با ترین دوستش شاهزاده آرتور (بردلی جیمز) را تصویر می ک، کسی مرلین او قول با فاده از جادو از وی محافظت کند، موضوعی وی نو خود از پدر متنفر از جادوگری اش، پادشاه اوتر پندراگون (آنتونی هد) پنهان . مجموعه یکی از چندین درام علمی تخیلی / فانتزی پس از بازگشت موفقیت آمیز دکتر هو ساخته عصرهای شن در بریتانیا پخش ه و تمام خانواده را هدف قرار داده .

سریال از عناصر فانتزی و جادویی زیادی ره می برد اما همانند افسانه ای براساس آن ساخته ه، هنوز هم ریشه در تاریخ قرون وسطی . مرلین در طول انتشار خود بسیار محبوب و مرتبا آمار بازدید چشمگیری دست پیدا می ، هر چند اکنون تا حد زیادی فراموش ه . سبک، سرگرم کننده و پر از ماجراجویی، سریال نمونه ای از نوعی درام خانوادگی برای فراموشی دغدغه های زندگی روزمره نمونه اش دیگر وجود ن.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱۰- The Name of the Rose (1986)

دوران شان کانری پس از بازی در نقش جیمز باند، پر از بازی های عالی در فیلم های یاد ماندنی – از جمله تسخیر ناپذیران، دیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، و شکار اکتبر سرخ. اما بازی او در نقش یک راهب فرانکی نام ویلیام اهل باسکرویل در اقتباس سال ۱۹۸۶ از رمان نام گل سرخ اثر اومبرتو اکو اغلب طور ناعادلانه ای نادیده گرفته می شود. ویلیام دارای هوشی شرلوک هولمزی ، هوشی او از آن برای بررسی یک سری مرگ های مرموز فاده ، مرگ هایی در طول یک کنفرانس کلیسا در یک صومعه ایتالیایی دورافتاده رخ .

اما تحقیقات او توسط برناردو گوی متعصب (اف.موری آبراهام) و تاکتیک های مخوف دستگاه تفتیش عقاید او خطر می افتد. کانری یک بازی مطمئن از خود ارائه و راحتی حس جذابیت و هوشمندی را در کالبد ویلیام تزریق ، در حالی آبراهام و ران پرلمن در نقش های مکمل قوی ظاهر می شوند. نام گل سرخ یک دان قتل رازآلود قرون وسطایی و ترکیبی بی نقص از تحریک فکری و درک احساسی .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۹- Valhalla Rising (2009)

تفکربرانگیزترین اثر فهرست، خیزش والهالا بری سینمایی از نیکلاس ویندینگ رفن از یک فیلم ماجراجویانه . مدس میکلسن در نقش یک چشم بازی خیره کننده ای از خود ارائه ، برده لال اهل منطقه اسکاندیناوی با یک پسر محلی از دست ربدگان خود فرار و در راه ن سرزمین مقدس گروهی از شمالی های مسیحی می پیوندد.

با حال، زائران دان در دریا گم می شوند و در سرزمین عجیبی گیر می افتند همواره مورد تهدید عناصر و افراد محلی . فیلم تعریفی مطلق و کامل از سوزاندن آرام آرام مخاطب ، فیلمی از لحظات پرجزییاتی فاده تا تنش را سطحی تقریباً غیرقابل تحمل برساند. رفن یک حس و حال وهم آور و هیپنوتیزمی خلق خشونت و زیبایی آن دوره تصویر می ک، در حالی شخصیت ها را در یک ماجراجویی وجودی در ل جهان مورد بررسی روانشناختی قرار .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۸- The Hollow Crown (2012-2016)

ویلیام شکسپیر. نام طور قابل درکی احساسات متضادی را در هر کسی تا حال درس ادبیات انگلیسی را گذرانده ، برانگیخته . و در حالی بسیاری از فیلمسازان، از جمله لارنس اولیویه و کنت برانا، اقتباس های فوق العاده ای از آثار قرون وسطایی شکسپیر ه اند، The Hollow Crown از نظر وسعت و عمق خلاقیت موجود در آن منحصر فرد .

سریال آنتالوژی دوران حکومت ریچارد دوم تا ریچارد سوم (حدود ۱۰۰ سال) را دنبال ، تمام سی بازی های پر خطر درباری را در پرتنش ترین شکل ممکن اش در خود ، دانی با نگاه تیزبین شکسپیر وضعیت انسان جایگاه رفیعی دست پیدا . در سریال، بن ویشاو، جرمی آیرونز، تام هیدلستون، تام وریج و بندیکت کامبربچ همگی تاج های پادشاهی خود را بر سر می گذارند و زندگی تازه ای را پادشاهان مرده می بخشند.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۷- A Knight’s Tale (2001)

دان یک شوالیه ترکیبی بی نقص از تازگی و آشنایی . ماجراجویی هیجان انگیز برایان هلگلند (محرمانه لس آنجلس، رودخانه میستیک) طنز معاصر و راک اند رول را دان کلاسیک پسر بچه ای سعی سرنوشتش را تغییر دهد، تزریق . ویلیام تاچر نقش او را هیث لجر فقید با جذابیت و اشتیاق خاصی بازی ، مهتری فروتن رویای شوالیه ن را در سر می پروراند. وقتی اربابش می میرد، او از فرصت فاده و دودمانی اصیل را برای خود جعل او اجازه راهش را در محفل با پرستیژ نمایش های شوالیه ای و شمشیربازی باز نماید.

ویلیام با همراهی دوستان وفادارش رولاند و وات (مارک ادی و آلن تودیک در یک نمایش دو نفره دوست نی) راه خود را جامعه نخبگان وقت باز ، عاشق بانو جوسلین شاداب می شود و کنت آدمار شیطان صفت را عصبانی . هلگلند با زیرکی نکته اشاره دوئل شوالیه ها ورزش معادل قرون وسطایی ورزش های حرفه ای امروزی ه و فیلم خود را عنوان یک فیلم ورزشی می سازد، تاکتیک منحصر فردی در میان فیلم های تاریخی با حال و هوای قرون وسطایی. شاید فیلم برنده جایزه اسکار نه با یا مورد تحسین منتقدان قرار نگرفته با، اما A Knight’s Tale مسلماً سرگرم کننده ترین اثر فهرست و قطعاً تماشای چندباره آن لذت بخش خواهد .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۶- Vikings: Valhalla (2022-تاکنون)

جدیدترین عنوان فهرست، فصل دوم سریال وایکینگ ها: والهالا در اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر و دان آن از زمانی آغاز می شود سریال اورجینال وایکینگ ها پایان ه . وایکینگ ها: والهالا ۱۰۰ سال پس از وقایع سریال اصلی را روایت ه و تلاش مجدد شمالی های نوردیک برای فتح انگلستان پس از قتل عام وحشیانه روز سنت بریس در سال ۱۰۰۲ میلادی را تصویر می ک.

سریال بر سفرهای وایکینگ های افسانه ای، هارالد سیگوردسون، لیف اریکسون و فریدیس ایرسدوتیر متمرکز . هارالد پس از ن تاج و تخت نروژ باید راه جدیدی برای کسب افتخار بیابد در حالی لیف و فردیس گرینلندی با تهدید وجودی تری مبارزه می کنند. نوردیک ن چه معن؟ آیا می توان سنت های جدید را با روش های قدیمی آشتی داد؟ شخصیت های بزرگ و درام پر زد و خورد، با طراحی تولید پر زرق و برق و سکانس های هیجان انگیز مبارزه ترکیب می شوند تا سرگرمی با اکشن بالایی را خلق کنند.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۵- The Last Kingdom (2015-2022)

آخرین پادشاهی دومین محصول نتفلیکس در فهرست ه و بی دلیل در فهرست قرار نگرفته . درام پنج فصله ترکیبی از سی بازی پرخطر، هیجان و جنگ جذابیت دوچندانی یک سریال تلویزیونی قرون وسطایی معتاد کننده می افزاید. بر اساس مجموعه کتاب های برنارد کورنول نام دان های ساکسون، سریال در ورد اوترد اهل ببانبورگ، وارث ساکسون قلعه ای در نورثامبریا از حق مادرزادی اش محروم ه و توسط دانمارکی های مهاجم بزرگ می شود. او بین دو فرهنگ در حال جنگ گرفتار ه، در طول سریال هر دو جهت کشیده می شود و برای بازپس گیری سرنوشت خود می جنگد.

فیلم یک سفر ماجراجویانه قهرمانی کلاسیک دوست در منطقه خاکستری زندگی کند. دانمارکی ها کاملاً شرور نیستند، در حالی ساکسون ها، علی رغم وانمود ن و ظاهر سازی هایشان، کاملاً با فضیلت و باایمان نیستند.در نتیجه، اوترد یک جنگجوی مرگبار اما عاقل و هوشمند ، همواره در می یابد دربار پادشاه می تواند بسیار خطرناک تر از میدان نبرد با. سریال The Last Kingdom ترکیبی از درام سیاسی و درام جنگی ، یک مکمل تاریخی و باکیفیت برای بازی تاج و تخت و ارباب حلقه ها شمار می آید. اگر چه مجموعه پایان ه ، اما یک فیلم سینمایی نام آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند، عنوان اسپین آفی از آن در سال ۲۰۲۳ منتشر .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۴- Vikings (2013-2020)

وایکینگ ها ترین سریال قرون وسطایی فهرست و بقیه حتی آن نزدیک هم نمی شوند. اودیسه شش فصلی شب هیستوری در مورد رگنار لاثبروک افسانه ای ، یک کشاورز و ماجراجوی نوردیک انگلستان حمله ه، عصر وایکینگ را آغاز و در نهایت پادشاه دانمارک می شود. سریال وایکینگ ها توسط مایکل هرست (The Tudors, Elizabeth) ساخته ه ، مجموعه ای گسترده از شخصیت های پویا و گیر مانند امواج دریا بالا و پایین می روند.

بازی قوی تراویس فیمل در نقش رگنار جاه طلب و خوش مشرب در مرکز دان قرار می گیرد اما تقریباً همه بازیگران در نقش های خود می درخشند. کاترین ویک در نقش لاگرتای باهوش و مبارز و جورج بلگدن در نقش یک راهب مردد انگلیسی نام اثلستن از بازی های برجسته سریال هستند. دوستی عجیب اثلستن با رگنار یکی از زیباترین و البته ویرانگرترین روابط کل سریال را شکل . سریال وایکینگ ها درام و جنگ از آن می چکد، در عمق فرهنگ نوردیک کاوش تا دنیایی واضح و معتبر خلق کند بینندگان هرگز دوست ندارند آن را ترک کنند.

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۳- Monty Python and the Holy Grail (1975)

افراد زیادی نمی توانند قرون وسطی را خنده دار بازسازی کنند، اما شاید تعجب آور نبا رفقایمان در گروه مانتی پایتون در اولین فیلم دانی خود، مانتی پایتون و جام مقدس موفق چنین کاری ند. مانتی پایتون با فاده از افسانه جستجوی پادشاه آرتور برای جام مقدس عنوان یک مبنای دان، با خرابکاری و عشق همیشگی شان چیزهای بی معنی، انگلستان قرون وسطی می روند. فیلم همه چیز را، از مبانی سیاسی پادشاهی گرفته تا طاعون سیاه، با لحنی هجوآمیز تصویر می ک و لحظات نمادین کمدی متعددی را با سرعتی برق آسا خلق .

همه اعضای گروه پایتون ها در فیلم می درخشند اما جان کلیز، برجسته ترین بازی گروه را ارائه . تصویر سازی خنده دار و جذاب او از شوالیه سیاه و وحشی گری مرگبار اما اشتباهی سر لانسلوت در یک مهمانی عروسی معمولی، حتی عبوس ترین بیننده ها را خنده ای جنون وار می اندازد. نکته جالب ساخت فیلم تنها با جذب سرمایه گذارانی چون لد زپلین، پینک فلوید و التون جان امکان پذیر .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۲- Braveheart (1995)

بحث درباره کیفیت فیلمی با چهار جایزه اسکار (از جمله ترین فیلم) و بیش از ۴۰۰ میلیون دلار فروش در گیشه (تعدیل ه بر اساس تورم) کمی سخت . مل گیبسون در درام پرفراز و نشیب در مورد ویلیام والاس، مبارز آزادی خواه اسکاتلندی (گیبسون) و تلاش او برای گرفتن انتقام قتل محبوبش و در عین حال رهایی اسکاتلند از بداد انگلیسی ، نقش کارگردان و بازیگر نقش اول را .

اگر چه والاس هرگز زره پوش نمی شود اما شجاع دل شوالیه را در طرح کلیشه ای شوالیه ای با زره درخشان عنوان آن انقلابی اسکاتلندی مشهور تجسم . فیلم مانند یک افسانه آرتوری عمل در آن شجاعت، پهلوانی، و عشق فراوان . فیلم دان سرایی کلاسیک هالیوودی در ترین کیفیت ممکن خود و فیلم های حماسی قدیمی تری مانند دکتر ژیواگو و بر باد رفته را یاد مخاطب می آورد. سکانس های نبرد هیجان انگیز ه و هوشمندانه نوشته ه اند تا هر کدام حس و حال منحصر فرد خود را ه باشند. نبرد رلینگ در فیلم و هر فیلم قرون وسطایی کاملاً برجسته .

ترین فیلم و سریال ها درباره قرون وسطی

۱- Kingdom of Heaven (2005)

قرار گرفتن فیلم حماسی ریدلی اسکات ساخته سال ۲۰۰۵ در صدر فهرست، با توجه نقدهای متفاوت اولیه و فروش متوسط در گیشه، شاید تعجب برانگیز با، اما نسخه تدوین ویژه کارگردان، بر جذابیت و عمق فیلم می افزاید و آن را یک فیلم کلاسیک قرون وسطایی بی بدیل در ژانر تبدیل . با فضایی مربوط اواخر قرن دوازدهم، فیلم پادشاهی شت روایت بالیان (اورلاندو بلوم) را دنبال پس از آگاهی از او پسر حرامزاده یک بارون محلی قدرتمند (لیام نیسون) ، اورشلیم سفر . بالیان هم دنبال رستگاری معنوی و هم دنبال رستگاری دنیوی ، نیروهای صلیبی از اورشلیم دفاع می کنند می پیوندد، اما متوجه می شود اشراف متعصب و تشنه قدرت خطرناک تر از دشمن اردو زده در خارج از دیوارهای شهر هستند.

در فیلم، نبوغ و خلاقیت اسکات عنوان یک نابغه عرصه سینما و نگاه دقیق او میزانسن (جه پرچم های فیلم تنهایی ۲۵۰ هزار دلار ) در اوج خود قرار ، در حالی یک ماجراجویی خیره کننده بصری را تصویر می ک با یک هسته عاطفی تلخ تکمیل می شود. بلوم شخصیت بالیانِ با ایمان را با وقار و اصالت تصویر می ک در حالی بازی های مسحور کننده ادوارد نورتون، برندان گلیسون و غسان مسعود گواهی بر عداد قابل توجه بازیگران نقش های فرعی فیلم . با صحنه های نبرد پرتنش و دنیایی پر جنب و جوش، نسخه تدوین ه کارگردان از پادشاهی شت، شاهکاری در قالب یک فیلم قرون وسطایی .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *