تقابل خاطره انگیز و مهیج ستاره های کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی استانبول ترکیه فینال رده بندی



حسن رحيمي براي اولين بار صاحب مدال در مسابقات جهاني كشتي آزاد شد. به گزارش ايسنا، در روز نخست مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان در استانبول، حسن رحيمي ملي‌پوش وزن 55 كيلوگرم ايران موفق شد در مسابقه رده‌بندي نيكولاس اسكات سايمونس از آمريكا را 5 بر صفر شكست دهد و مدال برنز جهان را بر سينه زند. اين اولين مدال حسن رحيمي در ميادين جهاني بود. رحيمي با اين مدال سهميه المپيك لندن را نيز به دست آورد. اما در اين كشتي، 57 ثانيه از تايم اول گذشته بود كه رحيمي موفق شد يك امتياز از حريفش بگيرد. رحيمي اين يك امتياز را تا پايان وقت حفظ كرد و برنده شد. در شروع تايم دوم، رحيمي با زير يك خم و به پل زدن حريف سه امتياز پيش افتاد و در 15 ثانيه پاياني هم يك امتياز ديگر گرفت تا صاحب مدال برنز جهان شود. ملي‌پوش ايران در ديدارهاي قبلي آندره دوكوف از روماني، يانگ كيونگ ايل(قهرمان سال 2009 جهان) از كره شمالي، ولاديسلاو آندريف از بلاروس و ولاديمير خينچگاشويلي از گرجستان را شكست داده بود و برابر رادوسلاو وليكوف(قهرمان سال 2006 جهان و نفر سوم المپيك پكن)از بلغارستان مغلوب شده بود

#جعفر_روزگرد
#کشتی_آزاد
#حسن_رحیمی

مهدی تقوی با برتری مقابل تاتسوهیرو یونیمتسو از ژاپن مدال طلای وزن ۶۶ کیلوگرم مسابقات جهانی استانبول را کسب کرد.

تقوی ضمن گرفتن انتقام از رقبای ژاپنی و روسی که قبلاً او را شکست داده بودند، مانع از شکسته شدن طلسم ۳۰ ساله ژاپنی‌ها در کسب مدال طلای جهان شد.

آخرین بار توشیو آساکورا در مسابقات جهانی ۱۹۸۱ اسکوپیه، این کشور را به مدال طلای جهانی در کشتی آزاد رسانده بود

#مهدی_تقویی
#کامپیوتر_کشتی
#کشتی_آزاد

صادق گودرزی که در سال های 2009 و 2010 به ترتیب به مدال برنز و نقره جهان دست یافته بود، در مسابقات جهانی 2011 استانبول تنها برای کسب مدال طلا پا به میدان گذاشته بود، اما در فینال به سد محکمی به نام جردن باروز برخورد کرد که تا قبل از این مسابقات کسی او را نمی شناخت. اما این کشتی گیر آمریکایی با غلبه بر گودرزی در فینال و کسب خوشرنگ ترین مدال جهان، نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

#صادق_گودرزی
#جردن_باروز
#کشتی_آزاد

“وقتی دو قهرمان برتر از دو کشور قدرتمند در رشته کشتی آزاد به یکدیگر برخورد می‌کنند، صحنه‌ای از رقابت داغ و تاریخی به وجود می‌آید. در فینال قهرمانی جهان کشتی آزاد 2011، در شهر استانبول، ترکیه، دو نام آشنا و البته بسیار قدرتمند، رضا یزدانی از ایران و سرهاد بولجی از ترکیه به مصاف هم رفتند.

به میان رفتن این دو نماد ورزشی، نه تنها تماشاچیان ایران و ترکیه را به هیجان می‌انداخت

این فینال برای همیشه در تاریخ کشتی آزاد به یادگار خواهد ماند و در این ویدیو، شما فرصت خواهید داشت تا به آن هیجان بخش و تاریخی راه پیدا کنید. پس همراه ما باشید و شاهد مصافی فراموش نشدنی بین رضا یزدانی و سرهاد بولجی در قهرمانی جهان 2011 در استانبول، ترکیه باشید.”

با گزارشگری اختصاصی جعفر روزگرد

لطفا نظرات تون رو در مورد گزارشگری کامنت کنید

#جعفر_روزگرد
#رضا_یزدانی
#پلنگ_جویبار
#کشتی_آزاد

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *