تهدید قوه قضاییه ادامه برخورد با منتقدان و رسانه‌ها در پرونده قتل مهرجویی و محمدی‌فر

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ضمن اشاره تشکیل پرونده برای چند رسانه در موضوع قتل داریوش مهرجویی و همسرش، با تاکید بر نقش انحصاری قوه قضاییه در اطلاع‌رسانی درباره پرونده، تهدید در صورت تکرار «شایعه‌سازی» برخوردها ادامه خواهد .

مسعود ستایشی روز سه‌شن، دوم آبان، در نشست خبری هفتگی خود خبر داد علیه افراد یا رسانه‌هایی دلیل اظهارنظر درباره پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده‌ محمدی‌فر تشکیل پرونده داده ه .

آقای ستایشی افراد را «شایعه‌سازی» متهم و گفت: «قوه قضاییه نسبت افراد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز وارد ه و ضمن ارائه هارهای لازم برای تشکیل پرونده برای برخی از آنها اقدام .»

او نامی از فرد یا رسانه خاصی ذکر ن و همچنین اتهام‌های مطرح ه علیه آنان را اعلام ن.

اما پیشتر دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام ه علیه خبرگزاری رکنا دلیل انتشار خبری مبنی بر «نقش باجناق مهرجویی در قتل او» پرونده‌ای تشکیل ه .

همچنین سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود کسانی اشاره قتل‌ها را شبیه قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران و مخالفان جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

ستایشی گفت: «عده‌ای از افراد و جریانات خاص سیاسی بدون سند و مدرک از حادثه ه باشند در اقدامی هماهنگ و همسو با جریانات ضدمردمی تلاش ند تا با سرعت ازخون ناحق ریخته ه فردی مشهور ، اهداف سیاسی ناپسندی بر کنند و نوک پیکان قتل را قبل از پیدا ن سرنخ‌ها را سمت نظام اسلامی ببرند.»

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران و وحیده محمدی‌فر، فیلمنامه‌نویس و همسرش، شامگاه شن ۲۲ مهر در محل سکونتشان در کرج قتل ند.

از همان ساعات اولیه پس از قتل‌ها، برخی فعالان و رسانه‌های ایران احتمال «سیاسی ن» قتل همزمان مهرجویی و محمدی‌فر را مطرح ند و گفتند احتمالا عوامل جمهوری اسلامی در قتل‌ها نقش ه‌اند.

جمهوری اسلامی سابقه‌ای طولانی در قتل مخالفان و منتقدان خود در هر صنفی، از جمله هنرمندان، در خارج و داخل ایران .

از جمله، زهرا رهنورد، اد پیشین دانشگاه الزهرا در حصر خانگی ، در واکنش کشتن دو هنرمند، نوشت: «کاردآجین ن داریوش و وحیدهٔ هنرمند، یادآور سلاخی داریوش و پروانه فروهر و مسلخ کشاندن روشنفکرانی چون پوینده و مختاری و شریف و دوانی و خودکشی‌ها و مرگ‌های مشکوک هنرمندان و سایر معترضان .»

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی می‌گوید متهم اصلی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را «در برهه‌ای از زمان باغبان ویلای» مهرجویی و محمدی‌فر ه، باز ه .

اما نظر می‌رسد اعلام دستگاه قضایی، افکار عمومی و خانواده قربانیان را اقناع نه .

وکیل مونا مهرجویی، دختر مقتولان، درخو تا پایان گی و اتمام روند دادرسی و صدور حکم قطعی و روشن ن تمامی ابعاد پرونده، از معرفی قاتل یا قاتلین احتمالی پرهیز شود.

همچنین رسانه‌ها از اظهارات ضدونقیض انتظامی و قضایی در زمینه خبر داده‌اند و همچنین جمهوری اسلامی محدودیت گسترده‌ای را در زمینه اطلاع‌رسانی پرونده اعمال ه .

ستایشی با تایید محدودیت‌ها گفت نهادهای مربوطه (وزارت کشور) کار اطلاع‌رسانی درباره پرونده دو قتل را قوه قضاییه منحصر ه .

اولین بار نیست جمهوری اسلامی در زمینه اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های جنجالی محدودیت اعمال می‌کند.

در ماه‌های گذشته، پرونده مسمومیت‌های مشکوک در مدارس ایران نیز با چنین محدودیتی مواجه ه .

ستایشی در بحبوحه مسمومیت‌های سریالی و مشکوک در مدارس، درباره کسانی احتمال دست ن حکومت در مسمومیت‌ها را مطرح ند، گفته : «نسبت اشخاصی با روان و آرامش و سلامت مردم بازی می‌کنند، گذشت نخواهیم .»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های ایران و رادیوفردا/ م. ت./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *