تهدید نیروهای ذخیره اسرائیلی به دلیل بازنگری در دستگاه قضایی

بیش از 11000 اسرائیلی در ذخیره نظامی هفته گذشته گفتند در صورتی که اصلاحات قضایی دولت انجام شود، استعفا خواهند داد. اما اکنون که این قانون تصویب شده است، مقامات نظامی و کارشناسان می گویند که آزمایش صداقت این هشدارها زمان می برد.

ارتش می‌گوید که اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در بیانیه‌های مشترک هفته گذشته شرکت کردند، هنوز استعفای خود را ارسال نکرده‌اند یا رسما فراخوان مستقیم را رد نکرده‌اند. از آنجایی که بیشتر نیروهای ذخیره فقط چند بار در سال فراخوانده می شوند، ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا تعداد قابل توجهی مجبور شوند تهدیدات خود را دنبال کنند.

سرهنگ دوم ریچارد هچت، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «هنوز برای گفتن خیلی زود است. به نظر می‌رسد که مردم هنوز درگیر این تصمیم هستند.»

سرهنگ هخت گفت که در این بین، ارتش در تلاش است تا تعداد نسبتا کمی را که قبلاً عقب نشینی کرده اند را متقاعد کند که نظر خود را تغییر دهند. سرهنگ هچت گفت: “ما به آنها می گوییم: “ما به شما نیاز داریم، فقط با هم می توانیم از این خانه دفاع کنیم.”

با این حال، حتی احتمال عقب نشینی های زیاد، رهبری نظامی را نگران کرده است. ژنرال هرزی هالوی، رئیس نیروهای دفاعی اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «اگر ما یک نیروی دفاعی قوی و متحد نداشته باشیم، اگر بهترین‌های اسرائیل در ارتش اسرائیل خدمت نکنند، دیگر نمی‌توانیم به عنوان یک کشور در منطقه حضور داشته باشیم».

ژنرال حلوی به ویژه به خلبانان ذخیره نیروی هوایی اشاره کرد که تقریباً 500 نفر از آنها هفته گذشته تهدید به کناره گیری از خدمت کردند.

اگر خلبانان این کار را انجام دهند، می تواند به سرعت و به میزان قابل توجهی به ظرفیت نیروی هوایی آسیب برساند: خلبانان ذخیره اغلب مأموریت های جنگی را در سراسر خاورمیانه هدایت می کنند، زیرا آنها معمولاً تجربه بیشتری نسبت به بیشتر نیروهای حرفه ای پرواز دارند.

اما روز سه شنبه، هنوز مشخص نبود که چند نفر از آنها واقعاً عقب نشینی خواهند کرد.

رلیک شفیر، ژنرال سابق، خلبان جنگنده و عضو یک گروه با نفوذ از خلبانان بازنشسته مخالف اصلاحات قضایی، گفت: «ما واقعا نمی توانیم بگوییم.

او گفت که برخی از خلبانان ممکن است منتظر بمانند تا ببینند آیا دیوان عالی قانون جدید را در هفته های آینده لغو می کند یا خیر. و او افزود: «برخی از آنها ممکن است از بین بروند. مردم مردم هستند.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *