تهران و واشنگتن در سایه بحران غزه؛ بازگشت تحریم‌های حداکثری؟

تهران و واشنگتن در سایه بحران غزه؛ بازگشت تحریم‌های حداکثری؟

جمهوریخواهان در اقدامی از طریق کنگره به دنبال ارائه طرحی هستند تا دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را مجبور به اجرای حداکثری تحریم‌ها علیه رژیم ایران کنند.

به گفته نماینده ایالت کالیفرنیا دولت بایدن طی سال گذشته از تحریم‌ها چشم‌پوشی کرده که این مساله به دست آوردن حدود ۵۰ میلیارد دلار برای رژیم ایران را تسهیل کرده است.

طبق گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، این طرح رئیس جمهور آمریکا را ملزم به اجرای تحریم‌های موجود علیه نفت ایران می‌کند و کنگره گواهی می‌دهد این کار را انجام دهد.

جمهوریخواهان آمریکا صراحتا حماس را نیروی نیابتی رژیم ایران می دانند و می گویند مماشات بی امان دولت بایدن با تهران اکنون به دلیل حماقتی که وجود دارد، آشکار شده است.

روزنامه داخلی هم میهن نیز در این باره نوشت: در نظام حقوقی آمریکا اکنون سه قانون تحریمی اینارا، ایسا و کاتسا و دو لایحه که آماده تبدیل به قانون هستند بالقوه می‌توانند از نظر حقوقی مانع پیشرفت فرآیند مذاکرات و یا هر گونه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی و آمریکا بشوند و دست دولت آمریکا را در انجام امور محدود ساخته‌اند و همچنین فرآیند‌های حقوقی وجود دارند که می‌توانند در صورتی که دولت آمریکا قوانین مذکور را نادیده بگیرند، ساختار سیاسی آمریکا را مسئول بشناسند.

این منبع نوشت: چهار عامل گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انجام مذاکرات مستقیم بین طرفین، کاهش سطح منازعات منطقه‌ای و کاهش بحران اوکراین در این موضوع تعیین‌کننده هستند و می‌توانند فرآیند‌های حقوقی را تضعیف و یا برعکس تقویت نمایند. فاجعه جنگ بین اسرائیل و حماس نیاز به کنترل و مدیریت بحران دارد که بیش از همه در روابط دو طرف ایران و آمریکا باید به‌وجود بیاید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *