«توافق» وزرای خارجه ایران و عربستان برای «حل و فصل» مسئله بازی سپاهان و الاتحاد

سه روز پس از لغو بازی فوتبال میان تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان اصفهان دلیل مجسمه نیم‌تنه فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در ورزشگاه، رسانه دولت ایران از توافق وزرای خارجه دو کشور برای حل و فصل مناقشه خبر داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز پنج‌شن ۱۳ مهر گزارش داد حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گفت‌وگویی تلفنی «توافق ند نهادهای ورزشی دو کشور توصیه کنند مشکل اخیر ‌وجود آمده در جریان مسابقات باشگاهی دو کشور را در مسیر احترام متقابل، گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل کنند».

تیم‌های سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان در نخستین دیدار گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا قرار روز دوشن در ورزشگاه نقش جهان با یکدیگر رو‌رو شوند، اما دیدار در حالی بیش از ۶۰ هزار نفر برای تماشای آن ادیوم آمده ند، لغو ، امری دلیل آن وجود تندیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه عنوان ه .

باشگاه الاتحاد در توضیح رخداد اعلام پس از ورود بازیکنانش ورزشگاه، ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام بازی در تاریخ مشخص برگزار نمی‌شود و الاتحاد می‌تواند ورزشگاه را ترک کند.

اما خبرگزاری فرانسه نقل از یکی از مسئولان باشگاه الاتحاد نوشت آنها قبل از ورود بازیکنان زمین برای گرم ن خود، از مسئولان ایرانی خوه ند مجسمه قاسم سلیمانی را بردارند، اما آنان کار را نند و «بنابر تیم رختکن بازگشت».

در مقابل، باشگاه سپاهان با دفاع تلویحی از نصب مجسمه قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای تهدید « دلیل ترک ورزشگاه از سوی تیم الاتحاد عربستان ادله خود را برای شکایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده ه و در اسرع وقت اقدام قانونی لازم را انجام خواهد داد.»

مسئولان باشگاه سپاهان می‌گویند مجسمه قاسم سلیمانی حدود چهار سال در ورزشگاه نقش جهان قرار و طی مدت سپاهان میزبان چندین رخداد ورزشی بین‌المللی ه .

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن احتمالاً کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا سه امتیاز بازی لغو‌ه را الاتحاد بدهد یا حکم دهد بازی در یک «زمین بی‌طرف» برگزار شود. با حال توافق وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برای حل و فصل موضوع شاید میان تاثیرگذار با.

ایرنا همچنین در گزارش خود از دعوت فیصل بن فرحان از حسین امیرعبداللهیان برای تماشای فوتبال در عربستان سعودی خبر داده .

گزارش می‌گوید وزیر خارجه عربستان با توجه اهمیت تداوم مسابقات باشگاهی فوتبال میان دو کشور در مسیر تقویت همکاری‌های همه جان، از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت عمل آورد.

از سال ۲۰۱۶ دلیل قطعی روابط میان تهران و ریاض، بازی‌های فوتبال باشگاهی میان دو کشور معمولا در مکان‌های بی‌طرف برگزار می‌ اما پس از توافق تهران و ریاض در پکن، کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه داد بازی‌ها در دو کشور ایران و عربستان سعودی برگزار شود.

با فاده از گزارش‌های ایرنا و رادیو فردا؛ س.ن/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *