توماج صالحی خبر وضعیت سلامتی «پایدار» خود در زندان را رد

توماج صالحی، خواننده رپ زندانی، با ارسال پیامی از زندان، اظهارات یکی از وکلای خود درباره وضعیت سلامتی «پایدار» خود را تکذیب ه .

حساب توماج صالحی در شب ایکس (توئیتر سابق) روز ۹ مهر نوشت میزان آسیب‌های جسمی او ناشی از شکنجه ، «بسیار بیشتر و وحشیانه‌تر» از چیزی تا کنون منتشر ه .

در پیام توماج صالحی، خواننده معترض جمهوری اسلامی، آمده : «من بعد از شش ماه اعلام درد دندون، بعد از هفته‌ها بی‌خوابی و تب و لرز و تعرق از درد ‌خاطر در دسترس نن هیچ نوع ابزاری، با سیم ماسک و نمک و درد بی‌اندازه، دندون خودم را عصب‌کشی م و سه روز بعد مسئولین لطف ن، منتی بر سر ما گذاشتند و پزشکی برای پر ن همان دندان آوردند.»

خواننده معترض در ادامه گفته پایش همچنان درد و برایش کاری انجام نه .

در پیام همچنین از «وکیل تحمیلی توماج» انتقاد ه « جای تلاش برای احقاق حقوق موکل خود در صدد دلجویی و سفیدشویی از قانون‌شکنی بازجویان» .

رزا اعتماد انصاری، یکی از وکلای توماج صالحی، روز ۹ مهر «شب شرق» گفته توماج صالحی پس از ابلاغ حکم در ۱۹ تیرماه امسال «از بند امنیتی بند عمومی زندان منتقل و تا امروز هم وضعیت سلامت پایداری در زندان ه .»

او همچنین اعلام ه عمل جراحی پای خواننده معترض زندانی، براساس نظر متخصص ارتوپدی، اورژانسی نیست و «تشریفات اداری و قضایی» برای عمل در جریان .

توماج صالحی هشتم آبان پارسال در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» پس از حدود دو ماه زندگی پنهانی در روستای گِردبیشه در ان چهارمحال و بختیاری، باز و با ‌اتهاماتی چون «افساد فی‌الارض» می‌توانست برای او حکم اعدام در پی ه با، محاکمه .

او بر اساس اعلام وکلایش و رئیس‌کل دادگستری ان اصفهان، در دادگاه «شش سال و سه ماه حبس» محکوم و اکنون در زندان سر می‌برد.

در حالی سازمان عفو بین‌الملل، بخش آمریکا، از روز ۲۴ شهریور همزمان با سالگرد شروع اعتراضات «زن زندگی آزادی»، کارزار خود در حمایت از توماج صالحی را آغاز تا ۲۳ مهرماه ادامه خواهد .

روز ۱۹ تیر و همزمان با اعلام حکم دادگاه او، بیش از ۱۵۰ سیمدار، نهاد و چهره سیاسی از سراسر جهان در نامه‌ای سرگشاده خوار «آزادی فوری و بی‌قیدو‌شرط» توماج صالحی ند.

با فاده از گزارش‌های شب‌های اجتماعی، روزنامه شرق و رادیو فردا؛ ع.م/ پ.پ

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *