تگرگ و بادهای مخرب روز دوشنبه دشت ها و غرب میانه را تهدید می کند

به گفته سرویس ملی هواشناسی، رعد و برق، بادهای مخرب و تگرگ بزرگ در دشت‌ها از روز دوشنبه شروع می‌شود و سپس در بخش‌هایی از ایلینوی، آیووا، میسوری، جنوب و غرب میانه حرکت می‌کند.

رعد و برق شدید عمدتا در دوشنبه شب در سراسر دشت های بزرگ جنوبی و مرکزی پیش بینی می شود. سرویس هواشناسی گفت که احتمال وقوع گردباد وجود دارد.

مارک چنارد، هواشناس در مرکز پیش بینی آب و هوا در کالج پارک، می گوید تگرگ بزرگ بزرگترین تهدید ناشی از طوفان است.

سرویس هواشناسی گفت که طوفان ها می توانند تگرگ به اندازه بیسبال و بادهایی با سرعت 60 تا 80 مایل در ساعت ایجاد کنند.

آقای چنارد گفت: “در برخی مناطق باران شدید نیز وجود خواهد داشت.” “ممکن است برخی مناطق محلی از سیل ناگهانی وجود داشته باشد.”

طوفان در روز دوشنبه از تگزاس تا داکوتای جنوبی امکان پذیر است و خطر آب و هوای شدید از شمال تگزاس تا غرب اوکلاهاما و بخش هایی از نبراسکا و کانزاس بیشتر است.

یک منطقه تحت خطر افزایش یافته – سطح سه از پنج – جمعیتی بیش از 1.5 میلیون نفر را پوشش می دهد و شامل شهرهای لینکلن، نب، منهتن، کان و گراند آیلند، نب است.

منطقه بزرگ‌تری از دشت‌ها در معرض خطر جزئی (سطح دو از پنج) برای آب‌وهوای شدید قرار داشت که میلیون‌ها نفر دیگر را در بر می‌گرفت.

انتظار می‌رود روز سه‌شنبه، طوفان‌ها در سراسر بخش شرقی دشت‌ها به ایالت‌های مرکزی منتقل شوند و خطری از شمال شرقی تگزاس به آیووا و ایلینویز ایجاد کنند. چندین دور طوفان شدید در طول روز در ایلینوی، آیووا و میسوری پیش بینی می شود.

آقای چنارد گفت که احتمال وقوع گردباد در روزهای دوشنبه و سه شنبه وجود دارد.

او گفت: “تهدید واقعاً بالایی در روز دوشنبه وجود ندارد، اما در هر نقطه ای از شمال تگزاس تا نبراسکا وجود دارد.” و در روز سه شنبه، خطر کمی بالاتر از شمال میسوری به مرکز آیووا خواهد بود.

از آنجایی که طوفان ها به ایالت های مرکزی می رسد، هوای گرم، خشک و بادی نیز وجود خواهد داشت که کلرادو، کانزاس، نیومکزیکو، اوکلاهاما و تگزاس را در معرض خطر آتش سوزی گسترده قرار می دهد.

بیش از 1.7 میلیون نفر در منطقه ای بودند که در معرض خطر “بحرانی” آتش سوزی در روز دوشنبه قرار داشتند، از جمله مناطق ال پاسو و لاس کروسس، NM.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *