جاذبه‌های فراموش شده خلیج فارس: گنجینه‌های نهفته در سواحل

گنجینه‌های نهفته در سواحل جاذبه‌های فراموش شده خلیج فارس

خلیج فارس همچون یک بی‌کرانی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری است که هر ساله جمعه‌ها را به خود می‌اندازد. اما در کنار آن تعدادی از جاذبه‌های زیبا و منحصربه‌فرد، که به‌دلیل وجود در مناطق کمتر شناخته شده خلیج فارس به جایگاه خود نمی‌رسند، نیز وجود دارند. این جاذبه‌های فراموش شده با زیبایی و شگفتی‌های خاص خود محبوبیت خود را در سایه‌ی آثار باستانی، طبیعت و فرهنگ محلی کسب کرده‌اند.

یکی از جاذبه‌های فراموش شده در سواحل خلیج فارس، قلعه‌ی منیریه است. این قلعه که در استان هرمزگان قرار دارد، با عمری بیش از ۸۰۰ سال، تاریخچه‌ی طولانی و جاهای زیبا به یاد داشته است. قلعه‌ی منیریه با وجود آثار باستانی، معماری یونانی و بومی، باغ استوایی، منظره‌ی زیبا و دسترسی راحت به سواحل از جاذبه‌های مهم و جذاب در این منطقه است.

در ساحل شمالی خلیج فارس واقع شده استخر‌های طبیعی و زیبای سوسنگرد. این استخر‌ها با ویژگی متفاوت خود، بازدیدکنندگان را با سطح آب آبی صاف و چشم‌نواز خود وجذب می‌کنند. استخر‌های سوسنگرد ساحلی با آب و هوایی دلنشین و تابستانی را برای گردشگران فراهم می‌کنند و محیطی آرام و طبیعی را برای تفریح در کنار ساحل فراهم می‌سازند.

در سواحل شمالی همزمان با استخر‌های سوسنگرد، شهر باستانی سرگز به دیدار می‌آید. این شهر باستانی که تاریخچه‌ی طولانی دارد و قدمتش به حدود ۴ هزار سال قبل از میلاد بازمی‌گردد، شاهکاری است از پیشرفت در قرون گذشته و باقیمانده‌ی یکی از بزرگترین و شگفتی‌های مهندسی قدیمی است. اما متأسفانه، به دلیل کمتر شناخته‌شدن در میان گردشگران، به جایگاهی که بر اساس ارزش و جاذبه خود می‌رسید نرسیده است.

از دیگر جاذبه‌های فراموش شده در شمال خلیج فارس می‌توان به جزیره‌ی نارک اشاره کرد. این جزیره کوچک و زیبا که در نزدیکی بندرعباس قرار دارد، با نور آفتاب در هنگام غروب، خاصیت جادویی و بی‌نظیر خود را به رخ می‌کشاند. با جاذبه‌های طبیعتی خود و از جمله تپه‌های شنی، ساحل‌های زیبا و محیط ساکنان مهربان، نارک یکی از مناطق بکر و ناشناخته است.

جاذبه‌های فراموش شده خلیج فارس، روایتی تازه و جذاب در کنار سایر جاذبه‌های شناخته شده خود دارند. به‌واسطه‌ی طبیعت، فرهنگ و آثار باستانی، این جاذبه‌ها ارزش‌مندی خاص خود را می‌سازند و به گردشگرانی که عاشق کشف جدید هستند، پیشنهاد دیدنی را می‌دهند. لذا مناسب است در سفرهای خود به خلیج فارس، به این جاذبه‌های فراموش شده نیز توجه کرده و لحظه‌های لذت‌بخش بیشتری را در کنار زیبایی‌های خلیج فارس تجربه نمایید.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *