جانسون به دموکرات‌ها در اوکراین نیاز دارد و به آنها قدرت می‌دهند تا طرح کمک را شکل دهند

طرح مفصل مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان برای ارائه کمک‌ها به اوکراین از طریق مجلس به دلیل مخالفت‌های حزبش، بر یک استراتژی غیرعادی تکیه دارد: او روی دموکرات‌های مجلس نمایندگان و رهبر آنها، نماینده نیویورک، حکیم جفریس، حساب می‌کند تا آرای لازم را برای باز کردن راه فراهم کنند. برای اینکه روی زمین بیاید

اگر دموکرات‌ها می‌خواهند آن آرای حیاتی را ارائه کنند، این دومین بار در دو سال گذشته است که رهبران جمهوری‌خواه مجبور می‌شوند به حزب اقلیت روی بیاورند تا آنها را از دست همکاران راست‌گرای سرکش خود نجات دهند تا اجازه دهند قانون اساسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. رای داد.

با توجه به مخالفت جمهوری خواهان، آقای جانسون به حمایت دموکرات ها برای کمک به خود کیف نیاز دارد. اما قبل از اینکه او حتی به آن برسد، او به رای آنها در مورد یک طرح رویه ای، که به عنوان یک قانون شناخته می شود، نیاز دارد تا قانون را به صحن علنی کند، چیزی که حزب اقلیت تقریباً هرگز در مجلس از آن حمایت نمی کند.

این موضوع بار دیگر دموکرات‌ها را در موقعیتی عجیب اما قوی قرار می‌دهد و تأثیر قابل‌توجهی بر این اقدام دارند، از جمله اینکه کدام تغییرات پیشنهادی، در صورت وجود، مجاز به رأی‌گیری و نحوه ساختار کمک‌های خارجی است. از این گذشته، آقای جانسون می‌داند که اگر آنها ناراضی باشند و از آرای خود خودداری کنند، این قانون حتی قبل از اینکه مطرح شود، در خطر فروپاشی است.

این پویایی همچنین این احتمال را افزایش می‌دهد که آقای جانسون دوباره به دموکرات‌ها نیاز داشته باشد – برای حفظ مقام ناپایدار خود که اکنون از سوی دو عضو حزبش، نمایندگان مارجوری تیلور گرین از جورجیا و توماس ماسی از کنتاکی در معرض تهدید قرار دارد. آنها از استراتژی او برای ارسال کمک به اوکراین خشمگین هستند و به نظر می رسد هر روز به برگزاری رأی گیری برای برکناری او از سمت خود نزدیک تر می شوند.

آقای ماسی روز سه شنبه با اشاره به رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت: “ما به سمت هر چیزی که چاک شومر می خواهد حرکت می کنیم.” (بدون کمک دموکرات‌ها، آقای جانسون نمی‌توانست بیش از دو جمهوری‌خواه را در این قانون از دست بدهد، اگر همه اعضا حضور داشتند و رای می‌دادند، یا لایحه کمک به اوکراین از روی زمین مسدود می‌شد.)

رهبران جمهوری خواه روز چهارشنبه متن چهار لایحه را منتشر کردند که با هم بسته کمکی به اسرائیل، اوکراین و دیگر متحدان آمریکا را تشکیل می دهند. آقای جانسون گفت که در آخر هفته رای گیری خواهد شد. هنوز فرصت‌های زیادی برای ائتلاف حمایتی دو حزبی وجود دارد که برای بیرون راندن آن از مسیر مجلس نمایندگان لازم است.

اما دموکرات ها شروع به طرح شرایط خود کرده بودند.

آقای جفریس روز سه‌شنبه در طی یک جلسه غیرعلنی به اعضای هیأت خود گفت که حاضر نیست از هیچ بسته‌ای که شامل کمتر از ۹ میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه است که بخشی از لایحه امنیت ملی تصویب شده توسط سنا است، حمایت کند.

جمهوری خواهان مجلس قبلا لایحه کمک به اسرائیل را تصویب کرد که کمک های بشردوستانه به غزه را حذف کردو برخی اخیراً پیشنهاد کرده اند که هر گونه کمک بیشتر به اوکراین باید به بودجه نظامی محدود شود. اما آقای جفریس حفظ کمک های بشردوستانه را “خط قرمز” برای دموکرات ها خواند، به گفته یک فرد آشنا با اظهارات خصوصی او که به شرط ناشناس ماندن آنها را توصیف کرد.

رزا دلاورو، نماینده کانکتیکات، نماینده ارشد دموکرات در کمیته تخصیص، گفت: ما به 9 میلیارد دلار کمک بشردوستانه نیاز داریم. این چیزی است که برای مقابله با اوکراین، سودان، سومالی، هائیتی و غزه لازم است.»

نماینده تام کول، نماینده جمهوری خواه اوکلاهاما که هیئت مخارج را رهبری می کند، روز سه شنبه گفت که انتظار دارد کمک های بشردوستانه در این لایحه گنجانده شود.

دموکرات‌ها همچنین تصریح کردند که از قانونی حمایت نخواهند کرد که به جمهوری‌خواهان این فرصت را می‌دهد تا اصلاحیه‌هایی را به قانون الحاق کنند که آنها آن را «قرص‌های سمی» می‌دانند، از جمله لایحه سخت‌گیرانه مهاجرت و امنیت مرزی که برخی از شدیدترین سیاست‌ها را احیا می‌کند. از دولت ترامپ

نماینده چیپ روی، یک جمهوری خواه تندرو راست از تگزاس، برای اولین بار در مورد فقدان تدابیر امنیتی مرزی در بسته کمک خارجی اظهار نظر کرده است. روز چهارشنبه، آقای جانسون گفت که این مقررات جدا از بسته کمکی در نظر گرفته می شود.

برای بیش از دو دهه، «قاعده»، کمی از معماهای کنگره که تعداد کمی از کسانی که خارج از کنگره کار می کنند به آن توجه می کنند، به عنوان یک نتیجه قطعی و رای مستقیم حزبی تلقی می شد. حتی اگر قانون‌گذاران قصد داشتند در لایحه‌ای از حزب جدا شوند، برای طرح آن در صف قانون باقی می‌ماندند و اگر در اکثریت بودند به «آری» و برای اقلیت «نه» رأی می‌دادند.

ولی این سنت عجیب در طول این کنگره از بین رفته استاز آنجایی که جمهوری خواهان سرکش مجلس نمایندگان به طور معمول آرای حاکمیتی را برای اعمال اهرم فشار خود و کسب امتیازات در اکثریتی ناچیز که در آن قدرت بیش از حد دارند، رد کرده اند.

تیم بورچت نماینده جمهوری خواه تنسی گفت: «این تنها ابزاری است که آنها در جعبه ابزار دارند. “این قانونی است. این در قوانین است.»

هنگامی که مقاومت رویه ای جناح راست تهدید می کند که قوانینی را که دموکرات ها وجودی می دانند – لایحه ای برای خنثی کردن خطر نکول بدهی فاجعه بار، برای یکی یا یکی برای مسلح کردن یک متحد دموکراتیک در مقابل یک دیکتاتور متجاوز – از بین می برد – آنها نیز نشان داده اند. تمایل به شکستن قرارداد در مورد قاعده.

نماینده کاترین ام. کلارک از ماساچوست، دموکرات شماره 2 روز چهارشنبه گفت: “هر بار در این 118 امین جلسه کنگره، دموکرات ها اولویت های مردم آمریکا را بر همه چیز قرار داده اند.”

سال گذشته، 52 دموکرات به قانون رای مثبت دادند تا لایحه سقف بدهی را که توسط کوین مک کارتی، رئیس‌جمهور وقت، و بایدن، رئیس‌جمهور مذاکره شده بود، مطرح شود و به رهبر جمهوری‌خواه کمک کرد تا این طرح را اجرا کند. در نهایت ۲۹ جمهوری خواه به این قانون رای منفی دادند.

خانم کلارک بحران سقف بدهی را «کاملاً توسط دولت جمهوری خلق» ساخته است، درست مانند تأخیر در کمک به اوکراین.

خانم کلارک گفت: «ما رأی‌ها را در مورد این قانون ارائه کردیم، زیرا فکر می‌کردیم این کار درستی است.

جمهوریخواهان راست افراطی از نتایج خشمگین شده اند. پس از اینکه آقای مک کارتی قرارداد بدهی را منعقد کرد، مت گاتز، نماینده جمهوری خواه فلوریدا، با اشاره به همگروهی جمهوری خواهان یا دموکرات های جناح راست خود گفت: “ما او را مجبور خواهیم کرد تا با یکی از آنها رابطه تک همسری برقرار کند.” کاری که ما نمی‌خواهیم انجام دهیم این است که پنج ماه با او معاشرت کنیم و سپس ببینیم که او با حکیم جفریس روی صندلی عقب می‌پرد و ملت را می‌فروشد.»

در نهایت، آقای مک کارتی با هیچ کس رابطه نداشت. دموکرات ها به نجات او رای ندادند زمانی که آقای گاتز خواستار رای گیری فوری برای برکناری او شد و هفت جمهوری خواه به او پیوستند و به او رای دادند.

آقای جانسون نیز در یک خط ظریف قدم می زند. او باید به سیاست کنفرانس شکست خورده خود گرایش داشته باشد بدون اینکه دموکرات هایی را که برای تصویب بسته امنیتی به آنها نیاز دارد – و به طور بالقوه برای نجات شغلش از خود دور کند.

آقای جانسون صبح روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، دموکرات‌ها را متهم کرد که به اسرائیل پشت کرده‌اند و از جناح طرفدار حماس در حزب خود مماشات می‌کنند.

در حال حاضر، دموکرات‌ها مایلند چنین اظهاراتی را نادیده بگیرند و به نظر می‌رسد به انجام آنچه که فکر می‌کنند درست است تمایل دارند: حمایت از بازی کمک‌رسانی آقای جانسون به اوکراین و شخص سخنران. در حالی که هنوز این طرح را ندیده‌اند و در مورد آن قضاوت می‌کنند، بسیاری گفتند که می‌خواهند راهی برای اجرای آن بیابند.

هیلاری شولتن، نماینده دموکرات ایالت میشیگان، درباره پیشبرد کمک های مجلس نمایندگان به اوکراین گفت: «من نسبت به گذشته خوشبین تر هستم.

جارد موسکوویتز، نماینده دموکرات فلوریدا، گفت: «اگر آنچه که سخنران ارائه می‌کند، لایحه سنا باشد – فقط از نظر رویه‌ای متفاوت اما از نظر سیاست یکسان است – نمی‌توانم ببینم چرا ما در این راه مانع خواهیم شد.»

آنها همچنین می دانند که حمایت آنها به خودی خود یک مسئولیت سیاسی برای آقای جانسون است.

دن گلدمن، نماینده نیویورک در مورد همکاران دموکرات خود گفت: «اگر او بخواهد به اندازه کافی از او حمایت می کنند. اما او درباره حزب جمهوری‌خواه گفت: «احتمالاً افراد بیشتری هستند که اگر دموکرات‌ها به حفظ او به عنوان رئیس مجلس کمک کنند، ناراحت می‌شوند تا افرادی در حزب جمهوری‌خواه که خواهان خروج او هستند.»

برای آقای جانسون، او افزود: “هیچ گزینه خوبی وجود ندارد.”

کیتی ادمونسون گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *