جانسون به سمت مرز می رود و برای توافق مهاجرتی بایدن را بالا می برد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، سال جدید را با رهبری بیش از 60 جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به مرز ایالات متحده و مکزیک در روز چهارشنبه آغاز می‌کند تا فشار بر رئیس‌جمهور بایدن و دموکرات‌ها را افزایش دهد تا با سیاست‌های جدید سخت‌گیرانه مهاجرتی برای خفه کردن جریان مهاجران موافقت کنند. جریان به کشور

انتظار می‌رود که آقای جانسون در جریان بازدید از ایگل پاس، تگزاس، به آقای بایدن به دلیل افزایش گذرگاه‌های مهاجران حمله کند و از او بخواهد که با اخراج افرادی که قصد ورود غیرقانونی به کشور را دارند و از سرگیری ساخت دیوار مرزی، سرکوب کند. این دیدار در حالی انجام می‌شود که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سنا در تلاش برای دستیابی به توافقی در مورد تغییرات سیاست مرزی هستند که جمهوری‌خواه به عنوان بهای حمایت از قانون هزینه‌های اضطراری که بیش از 50 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را تسریع می‌کند، درخواست کرده است.

این گفتگوها حول دشوارتر کردن پناهجویان برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده، اخراج یا بازداشت تعداد بیشتری از افرادی که از مرز عبور می کنند و دور نگه داشتن تعداد بیشتری از آنها از کشور در حالی که منتظر تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به آنها اجازه داده می شود یا خیر، متمرکز شده است. وارد. آقای بایدن و دموکرات‌ها در کنگره، با تشخیص مسئولیت سیاسی که در صورت عدم رسیدگی به مرزها با آن مواجه هستند، نشان داده‌اند که نسبت به برخی تغییرات باز هستند، اما برای رضایت جمهوری‌خواهان کافی نیست. و در مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان بر اقدامات شدیدتری فشار می آورند که بعید است دموکرات ها از آن استقبال کنند.

آقای جانسون روز سه شنبه گفت: “این وضعیت مستلزم تغییرات قابل توجهی در سیاست است و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به دفاع از راه حل های واقعی که در واقع مرزهای ما را ایمن می کند ادامه خواهند داد.” یک پست در رسانه های اجتماعی

جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا تاکید کرده اند که تغییرات گسترده مهاجرت باید بخشی از هر لایحه ای باشد تا به اوکراین در مقابله با تهاجم روسیه کمک کند، و سناتورهای جمهوری خواه در ماه گذشته لایحه 110.5 میلیارد دلاری هزینه های امنیت ملی را که می تواند سینه جنگ کیف را دوباره پر کند، مسدود کردند. خواسته های آنها مقامات دولت بایدن، از جمله الخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی را بر آن داشت تا به مذاکرات تقریباً روزانه دو حزبی در کنگره در ماه گذشته بپیوندند تا مصالحه ای دست نیافتنی بر سر سیاست های مهاجرت پیدا کنند – که بازتاب فشار سیاسی دموکرات ها برای تحمیل نظم است. در مرز.

سناتورها بعدازظهر سه‌شنبه پس از برگزاری عملی مذاکرات با شرکت‌کنندگانی که برای تعطیلات در سراسر کشور پراکنده بودند، این مذاکرات را شخصاً از سر گرفتند.

مقامات دولت بایدن روز سه‌شنبه از بحث در مورد جزئیات مذاکرات خودداری کردند، اما به دلیل خصوصی بودن مذاکرات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که آنها در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

اواخر ماه گذشته، سناتور جیمز لنکفورد، جمهوری خواه اوکلاهاما و نماینده اصلی حزب جمهوری خواه در مذاکرات گفت که مذاکره کنندگان “پیشرفت قابل توجهی” داشته اند. سناتور میچ مک‌کانل، جمهوری‌خواه کنتاکی و رهبر اقلیت، در بیانیه‌ای مشترک با سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت گفت که آنها به همان اندازه «متعهد به رسیدگی به نیازها در مرز جنوبی و کمک به متحدان و شرکا هستند. با تهدیدات جدی در اسرائیل، اوکراین و اقیانوس هند و اقیانوس آرام مقابله کنید.

اما اعضای کنگره برای دهه‌ها نتوانسته‌اند در مورد سیاست مهاجرت، یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مسائل سیاسی که با آن مواجه بوده‌اند، گرد هم بیایند. و آقای جانسون بارها نشان داده است که جمهوری‌خواهان مجلس تنها توافقی را می‌پذیرند که منعکس‌کننده لایحه تندرو آنها باشد، به این معنی که هر توافق دو حزبی که در سنا منعقد شود، همچنان ممکن است در مجلس دیگر فرو بریزد.

آقای جانسون نوشت: «دموکرات‌ها در سراسر کشور شروع به تشخیص واقعیت کرده‌اند: باید تغییراتی دگرگون‌کننده برای تامین امنیت مرزها و پایان دادن به بحران ناشی از سیاست‌های مخرب پرزیدنت بایدن ایجاد شود. در پستی در X ماه گذشته. او نامه فرستاد به آقای بایدن که آقای شومر را به دلیل انحلال سنا برای یک سال بدون قرار دادن لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان برای بازگرداندن سیاست های مرزی دوران ترامپ به رای گیری در اتاقش محکوم کرد.

روز سه‌شنبه، یکی از مقامات دولت بایدن گفت که آقای جانسون و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به جای تلاش برای اعمال تغییرات معنی‌دار، بازی سیاسی می‌کنند.

بخشی از استراتژی آقای جانسون نشان دهنده فشاری است که او از سمت راست دریافت می کند. تندروهای جمهوری خواه آشکارا با تلاش های دولت بایدن برای تسلیح اوکراین مخالفت می کنند. و جمهوری خواهان رویکرد سختگیرانه ای را برای امنیت مرزها اتخاذ کرده اند – از جمله بازنگری در قوانین پناهندگی کشور و بازگشت به سیاست های بازداشت که مهاجران را مجبور کرد قبل از ارائه پرونده خود به قاضی در مکزیک منتظر بمانند – یکی از محورهای پیام مبارزات انتخاباتی آنها در سال 2024.

روز سه‌شنبه، نماینده چیپ روی، جمهوری‌خواه تگزاس و یکی از بلندترین صداهای راست افراطی، سفر آقای جانسون به مرز را یک حرکت ضعیف رد کرد. در عوض، او گفت، جمهوری خواهان باید از تامین مالی دولت فدرال خودداری کنند تا زمانی که دولت مهاجرت برون مرزی را سرکوب کند یا آقای بایدن لایحه اجرای مرزهای تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را امضا کند.

آقای روی در نامه ای به همکارانش نوشت: «زمان آن رسیده است که با فوریت اقدام کنیم. به تعهدات قانون اساسی خود برای دفاع از مرزهایمان در برابر تهاجم عمل می کند.»

این تهدید یک تهدید بالقوه قوی است، زیرا کنگره با ضرب‌الاجل‌های متوالی برای تأمین مالی دولت فدرال در 19 ژانویه و 2 فوریه مواجه است. رهبران سنا به دو ضرب‌الاجل به عنوان فرصت‌های ممکن برای رأی دادن قانون‌گذاران درباره اوکراین چشم دوخته‌اند. -با وجود اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هنوز بر سر اندازه لایحه هزینه‌های بعدی به توافق نرسیده‌اند، باید مذاکره‌کنندگان موفق به ایجاد یک توافق مرزی شوند.

اما شکاف های قابل توجهی بین دو طرف باقی مانده است که مذاکرات را برای نهایی کردن توافق قبل از بازگشت کنگره به واشنگتن در هفته آینده دشوار می کند. اگرچه دو طرف در اصل توافق کرده‌اند که درخواست پناهندگی را برای مهاجران دشوارتر کنند، بازداشت‌ها را افزایش دهند و توانایی رئیس‌جمهور را برای اخراج سریع افرادی که به‌طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، گسترش دهند، اما همچنان در مورد چگونگی و زمان استفاده از این اختیارات اختلاف نظر دارند. – و نحوه نوشتن این مقامات در قانون.

حامد العزیز گزارش کمک کرد



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *