جدال ChatGPT و Grok؛ کار سم آلتمن و ایلان ماسک تنش لفظی

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک هفته گذشته از چت‌بات «گروک» (Grok) رونمایی . حالا مدیرعامل OpenAI در پستی کنایه‌آمیز نشان داده ‌راحتی می‌توان با فاده از ابزار جدید GPT Builder اجازه ساخت نسخه‌های سفارشی ChatGPT را می‌دهد، گروک را ساخت. پست واکنش تند ایلان ماسک را همراه ه .

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI با انتشار اسکرین‌شاتی در صفحه شخصی خود در ایکس ‌صورت کنایه‌آمیز نشان داد نیازی ساخت Grok نه و قابلیت GPT Builder ‌سادگی می‌تواند نسخه‌های مختلفی از چت‌بات‌ها را ‌وجود بیاورد.

در اسکرین‌شات می‌توانیم ببینیم او از GPT Builder خوه تا چت‌باتی تبدیل شود پاسخ سؤالات را با شوخ‌طبعیِ «حال‌‌هم‌زن» بومرها بدهد و ‌نوعی سعی کند از طریق شکل نامتعارف و عجیب غافل‌گیری از مخاطب خنده بگیرد. اسم چت‌بات Grok گذاشته ه و در توضیح اصلی آن آمده : «من مثل پدر پدر شما جوک می‌گویم.»

‌نظر می‌آید آلتمن با اسکرین‌شات سعی ه نظر خودش را درباره چت‌بات جدید ایلان ماسک ابراز کند. او همچنین در توضیحات پست خود نوشته GPTها می‌توانند از بار زحمات شما کم کنند.

واکنش Grok عمل هوش مصنوعی ChatGPT

در پاسخ پست، ایلان ماسک نیز پستی را منتشر گویی پاسخ تند گروک GPT-4 . هوش مصنوعی شرکت xAI، مدل GPT-4 را یک مدل «خواب‌آلود» تشبیه ه . گروک می‌گوید GPT-4 در زمینه شوخ‌طبعی مانند درب ثانویه توریِ یک زیردریایی .

در پاسخ گروک ماسک آن را منتشر ه، آمده : «شوخ‌طبعی ‌وضوح در OpenAI ممنوع ه، درست مثل بسیاری از موضوعات دیگر شرکت آن‌ها را سانسور می‌کند.»

اگرچه ایلان ماسک یکی از سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران اولیه OpenAI ، اما از کسب‌وکار خارج و حالا ‌نظر می‌رسد رقابت داغی میان شرکت او یعنی xAI و سازنده ChatGPT ‌وجود آمده .



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *