«جراح نمونه» خاطر سرباز زدن از حجاب اجباری «دادستانی آمل احضار »

خبرگزاری‌های حکومتی در ایران از «احضار» فاطمه رجایی‌راد دادستانی آمل خبر دادند. او هنگام دریافت لوح تقدیر عنوان «جراح نمونه»، بدون حجاب در مراسم روز پزشک آمل حضور یافته .

خبرگزاری فارس، نزدیک سپاه پاسداران، از فاطمه رجایی‌راد خاطر سر باز زدن از حجاب اجباری عنوان «پزشک خاطی» نام برد و خبر داد او «برای روز شن ۶ آبان ماه دادستانی آمل» احضار ه .

فاطمه رجایی‌راد، دارای دکترای دندانپزشکی و متخصص جراحی دهان، فک و صورت و اد دانشگاه علوم پزشکی بابل، در جریان مراسم «تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل» میزبانی سازمان نظام پزشکی شهر، بدون حجاب اجباری برای دریافت لوح تقدیر عنوان «جراح نمونه» حضور یافت.

انتشار ویدیویی از حضور بدون حجاب خانم رجایی‌راد، بازتاب‌های گسترده‌ای در شب‌های اجتماعی پیدا و دنبال آن شماری از مقام‌های حکومتی از جمله نمده علی خامنه‌ای در ان مازندران، امام جمعه آمل و تعدادی از مقام‌های دولتی ان خواهان برخورد با «جراح نمونه» ند.

دستگاه‌های حکومتی طی دو روز گذشته فعالیت مطب و پروانه طبابت متخصص جراحی دهان، فک و صورت و همچنین تدریس او در دانشگاه علوم پزشکی بابل را «تعلیق» ند.

در پیامد فشارها و همزمان با احضار فاطمه رجایی‌راد دادستانی آمل، خبرگزاری‌های فارس و ایرنا، دو رسانه حکومتی، اقدام انتشار ویدیویی ند در آن «جراح نمونه» از «همه کسانی با عدم رعایت حجاب کامل باعث کدورت خاطر و توهین مقدسات‌شان» ه، «عذرخواهی» .

در ویدیو همچنین او «زحمات چندین ماهه نظام پزشکی آمل برای برگزاری مراسم روز پزشک» اشاره و افزود: «از تذکرشان را درباره رعایت حجاب نادیده گرفتم و زحمات‌شان را پایمال م، عذخواهی می‌کنم.»

در بخش دیگری از ویدیو، فاطمه رجایی‌راد با اشاره «بازتاب خبری» حضور بدون حجاب خود در مراسم روز پزشک شهر آمل، گفت: «سال‌ه تصمیم خودم را گرفته‌ام، ریشه من در آب و خاک و قصد ترک کشورم را ندارم و ایران را انتخاب م تا در آن زندگی و خدمت کنم و همین خاطر باید تابع همه قوانین اعم از حجاب باشم.»

ویدیوی «عذرخواهی» «جراح نمونه شهر آمل» خاطر سر باز زدن از حجاب اجباری در حالی توسط رسانه‌های حکومتی منتشر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی سوابق متعددی در «انتشار اعترافات اجباری» منتقدان، مخالفان و معترضان دارند.

پخش «اعترافات اجباری» از ابتدای قرار جمهوری اسلامی در ایران از جمله اقدامات حکومتی برای سرکوب هرگونه انتقاد، مختلف و اعتراضی ه ، در چند سال اخیر و از جمله در مورد جوانان و زنان شکل «عذرخواهی اجباری» نیز در آمده .

در اغلب موارد، مدتی پس از پخش «عذرخواهی اجباری»، قربانیان با تاکید بر مواضع قبلی خود، عنوان ه‌اند تحت فشار و تهدید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی مجبور «عذرخواهی اجباری» ه‌اند.

ویدیوی «عذرخواهی اجباری» فاطمه رجایی‌راد نیز پس از آن پخش طی روز جمعه خبرگزاری دولتی ایرنا از «تعلیق پروانه طبابت پزشک» خاطر حضور بدون حجاب اجباری حین دریافت جایزه پزشک نمونه در مراسم نظام پزشکی شهر آمل خبر داد.

همزمان خبرگزاری فارس، نزدیک سپاه پاسداران، از قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، خبر داد «پرونده عضویت دکتر فاطمه رجایی راد، در هیأت علمی دانشگاه جهت انجام مراحل قانونی برای سلب عضویت هیأت تخلفات اساتید» ارسال ه .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود تا زمان صدور حکم سلب عضویت فاطمه رجایی‌راد از هیات علمی، « پزشک حق ورود دانشگاه و حضور در کلاس» را نیز ن.

علاوه بر ، سه تن از مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل رئیس دانشکده پیراپزشکی آمل، رئیس بیمارستان خمینی آمل و رئیس نظام پزشکی ان مازندران دلیل حضور در مراسم و عدم واکنش حضور بدون حجاب فاطمه رجایی‌راد «هیات تخلفات اداری علوم پزشکی بابل» احضار ند.

همزمان مقام‌های وزارت در حکمی فرزاد قاسمی متخصص قلب و عروق و رئیس بیمارستان امام خمینی آمل، محل کار فاطمه رجایی‌راد، را از ری بیمارستان برکنار ند و عبدالله محمدی، متخصص رادیولوژی، را عنوان سرپرست موقت بیمارستان منصوب ند.
از سوی دیگر ابراهیم یعقوبیان، امام جمعه آمل در جریان نماز روز ۵ آبان ماه شهر سرباز زدن فاطمه رجایی‌راد از حجاب اجباری را«هنجارشکنی و کشف حجاب یک پزشک» خواند و گفت اقدام پزشک زن «در آئین روز پزشک موجب عصبانیت و دلخوری ه » و باید در زمینه «اقدامات قانونی و برخورد قاطع» انجام شود.

امام جمعه آمل افزود «مدیران حاضر در مراسم روز پزشک آمل بایددر همان مکان با پزشک بی‌حجاب برای دریافت جایزه جایگاه آمد، برخورد می‌ند» و «مانع دریافت جایزه» توسط او می‌ند.

دیگر ابراهیم یعقوبیان افزود: «گر خطایی از فردی سر زد باید در چارچوب قانون با آن برخورد شود ولی اگر کسی با قصد و عناد کاری را انجام داد، باید معاندان را سر جایشان نشاند.»

در همین حال محمدباقر محمدی لائینی، نمده علی خامنه‌ای در ان مازندران و امام جمعه ساری، نیز در واکنش‌ها سرباز زدن فاطمه رجایی‌راد، پزشک و اد دانشگاه علوم پزشکی، از حجاب اجباری، گفت: « روسری‌سوزی بدتر از روسری سوزی‌ها» در جریان اعتراضات .

نمده خامنه‌ای در مازندران همزمان رئیس ستاد امر معروف و نهی از منکر ان ، سر باز زدن فاطمه رجایی‌راد از حجاب اجباری را «ل ننگی برای مازندران و آمل» خواند و افزود: «یک حرکت ناپسند ‌وسیله کسی از بیت‌المال مملکت درس خوانده، پزشک ه و با خون شهیدان جایی ه بعد با دهن کجی هم سال گذشته در اغتشاشات و هم بدون روسری با وضع رفته لوح تقدیر گرفته» .

محمدی لائینی با بیان «فاطمه رجایی‌راد در صفحه شخصی خود گفته مسئولان می‌دانستند من نه روسری نه توسری قبول نمی‌کنم»، گفت: «واقعا جای تاسف کرسی ادی را در یک دانشگاه یک چنین کسی بدهند حرکات افتخار می‌کند، چون اصلا لیاقت روسری را ن و روسری او را قبول نمی‌کند.»

نمده خامنه‌ای در مازندران همچنین خواهان برخورد با همه مدیران و مسئولان حاضر در مراسم روز پزشک آمل و گفت باید با «کسانی در آن جایگاه ایستادند و لوح تقدیر اهدا ند و در مقابل منکر اعتراض نه، تذکر ندادند و جایگاه را ترک نند و لوح تقدیر را یک توهین‌کننده وقیح بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم ه و کف زدند» هم «برخورد» شود.

اصرار مقام‌های جمهوری اسلامی بر اعمال «حجاب اجباری» تابستان سال ۱۴۰۱ ابتدا سبب باز «سپیده رشنو» و در ادامه با «کشته ن مهسا امینی حین باز توسط گشت ارشاد» گسترده‌ترین اعتراضات سراسری در ایران منجر .

سرباز زدن از حجاب اجباری از هنگام آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی در ایران مقاومت مدنی بخش عمده‌ای از زنان ایرانی تبدیل ه .

دستگاه‌های حکومتی از جمله فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد امر معرف و نهی از منکر، بسیج و دستگاه قضایی در ماه‌های گذشته با «پلمب» واحدهای صنفی و تجاری، و مراکز گردشگری، ارسال پیامک تذکر حجاب، توقیف خودروها، برخورد خشونت‌آمیز و باز زنان در پی اعمال دوباره «حجاب اجباری» ه‌اند عمدتا با ناکامی مواجه ه‌اند.

بافاده از فارس، ایرنا و شب‌های اجتماعی؛ ش.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *