جزئیات جدیدی از تراشه A17 Bionic اپل افشا شد

اپل خودش را برای رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹ در تاریخ ۲۱ یا ۲۲ شهریورماه آماده می‌کند. امسال هم مدل‌های پرو آیفون نسبت به نسخه‌های دیگر به تراشه قدرتمندتری مجهز می‌شوند که A17 Bionic نام دارد. حالا شاهد افشای جزئیات جدیدی درباره این چیپ هستیم.

مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با پیشرفت‌های چشمگیری از راه می‌رسند؛ از فریم تیتانیومی گرفته تا اولین تراشه ۳ نانومتری در دنیای گوشی‌های هوشمند. حالا یکی از منابع دنیای فناوری به نام Unkonwnz21 اطلاعات جدیدی را درباره تراشه آینده اپل منتشر کرده که از بهبود چشمگیر عملکرد آن نسبت به نسل کنونی خبر می‌دهد.

تراشه A17 Bionic به ۶ هسته گرافیکی مجهز می‌شود

طبق گزارش اخیر، تراشه A17 Bionic مورد استفاده در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ دارای CPU با ۶ هسته و GPU با ۶ هسته خواهد بود که یک هسته گرافیکی از A16 Bionic بیشتر است. همین یک هسته گرافیکی بیشتر باعث افزایش قدرت گرافیکی می‌شود و تفاوت‌ها میان مدل‌های استاندارد و پرو و البته نسل قبلی را افزایش می‌دهد.

این منبع همچنین به لیتوگرافی ۳ نانومتری تراشه آینده اپل اشاره کرده است. طبق گزارش‌ها، A17 Bionic اولین تراشه مخصوص گوشی‌های هوشمند با لیتوگرافی ۳ نانومتری خواهد بود و اپل تمام ظرفیت کنونی TSMC برای تولید چیپ‌های ۳ نانومتری را رزرو کرده است.

تراشه اپل A17 Bionic

یکی از موارد قابل‌توجه در شایعه اخیر، استفاده از ۶ گیگابایت رم در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس است. این درحالی است که در گذشته شایعات از تجهیز این محصولات به ۸ گیگابایت رم خبر داده بودند. بنابراین ظاهراً اپل برنامه‌ای برای افزایش رم نسل بعدی آیفو‌ن‌ها ندارد و همچنان با حداکثر ۶ گیگابایت رم روبه‌رو خواهیم شد.

تراشه‌های اپل همواره عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته‌اند و انتظار می‌رود این اختلاف امسال هم حفظ شود؛ مخصوصاً که A17 Bionic با لیتوگرافی ۳ نانومتری و ۶ هسته گرافیکی از راه می‌رسد. احتمالاً آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس بهترین عملکرد گرافیکی را در میان تمام گوشی‌های بازار خواهند داشت.

اگر شایعات صحت داشته باشند، اپل امسال در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ از دکمه اکشن، فریم تیتانیومی و باتری جدید استفاده خواهد کرد و البته شاید شاهد عرضه مدلی با ۲ ترابایت حافظه داخلی هم باشیم. همچنین شایعات به افزایش قیمت این محصولات اشاره دارند. درنهایت انتظار می‌رود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به جزیره پویا یا داینامیک آیلند و همچنین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شوند.



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *