جلد اول _ بخش 1 _ غرش طوفان _ نوشته الکساندر دوما _ترجمه ذبیح الله منصوری _ آوای بوف



جلد اول _ بخش 1 _ غرش طوفان _ نوشته الکساندر دوما _ترجمه ذبیح الله منصوری _ آوای بوف

کتاب صوتی غرش طوفان – الکساندر دوما|مترجم: ذبیح الله منصوری |آوای بوف

درباره کتاب غرش طوفان
الکساندر دوما، نویسنده‌ی بزرگ و پرطرفدار ادبیات کلاسیک فرانسه، در کتاب غرش طوفان (The Queen’s Necklace)، که از بسیاری جهات، دنباله‌ی کتاب «ژوزف بالسامو» به شمار می‌رود، به شرح و توضیح وقایع گوناگونی پرداخته که به انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 منتهی شدند. از آنجا که فهم دقیق بسیاری از اشارات رمان غرش طوفان و همراهی با روایتِ آن، مستلزم برخورداری از اطلاعاتی ولو اندک در باب تاریخ فرانسه در برهه‌ی منتهی به انقلاب است، بد نمی‌بینیم که کمی در این باره با شما سخن بگوییم.

انقلاب کبیر فرانسه را یکی از نقاط عطف در تاریخ اروپای نوین قلمداد می‌کنند. این انقلابِ ضدسلطنتی، در شب 14 ژوئیه‌ی سال 1789، با فتح قلعه‌ی باستیل به دست انقلابیون، به پیروزی رسید. شعار اصلی انقلابیون فرانسوی، «آزادی، برابری و برادری» بود. انقلاب کبیر، به گواه اغلب مورخین بزرگ، در واکنش به ظلم و ستمِ فزاینده‌ای به وقوع پیوست که از سوی اشراف و خاندان سلطنتی به مردم فرانسه تحمیل می‌شد. فرانسه در سال‌های منتهی به انقلاب بحران‌های اقتصادی حادی را پشت سر می‌گذاشت؛ به نحوی که گروه‌های بی‌شماری از مردم در تأمین مایحتاج روزانه‌ی زندگی خود نیز با دشواری مواجه بودند. در چنین شرایطی، اشراف فرانسه، بی‌اعتنا به وضعیت اسفبار مردم، هرچه بیشتر در فساد و تجمل غرق گشته، و از طبقه‌ی عوام فاصله می‌گرفتند.

انقلاب کبیر فرانسه، نخستین خیزش مردمی گسترده علیه سلطنت مطلقه در اروپا بود. این انقلاب، اگرچه بعدها به خشونتی غیرقابل توجیه گرایید و جنایات بسیاری را سبب شد، به سبب آرمان‌های نیکو و مساوات‌طلبانه‌ای که بر آن‌ها بنا گشته بود، مورد تحسین و توجه بسیاری از فیلسوفان و متفکران آزاداندیش جهان، از جمله ایمانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، قرار گرفت. در این میان، بسیاری از داستان‌نویسان بزرگ سده‌های هجدهم و نوزدهم نیز، به این واقعه‌ی مهم تاریخی توجه نشان داده و سعی در به تصویر کشیدن آن در آثار خویش نمودند. رمان داستان دو شهر، اثر جاودان چارلز دیکنز، یکی از بهترین آثار داستانی درباره‌ی انقلاب فرانسه است. همچنین است کتاب غرش طوفان، اثر درخشان الکساندر دوما، که هم‌اینک مجلد نخست آن در دستان شما قرار دارد.

دوما در رمان غرش طوفان، نه به خود انقلاب فرانسه، بلکه به زمینه‌های به وقوع پیوستن آن پرداخته است. او در این کتابِ خوش‌خوان و پرماجرا که از شخصیت‌هایی متعدد و صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی تشکیل شده، فساد گسترده‌ی دربار لوئی شانزدهم، واپسین پادشاه فرانسه، را به تصویر کشیده است.

@AVAYEBUF 📚✏️

سایت 🦉 AVAYeBUF.com 🌏
https://AVAYeBUF.com
توئیتر🦉 ÷ AVAYeBUF

📌فیسبوک🦉 ÷ AVAYeBUF
https://www.fb.com/AVAYeBUF0
🌌اینستاگرام🦉 ÷ AVAYeBUF
https://www.instagram.com/AVAYeBUF/
کانال داستان کوتاه آوای بوف🦉
https://t.me/dastane_kutah
انتقاد، پیشنهاد، اعلام همکاری🤝🦉
https://t.me/buf_0
📲لینک درخواست کتاب 🔎🦉
https://t.me/avayebuf_bot
🧾فهرست کتاب های منتشر شده 📖🦉
https://t.me/avayebuf2

💬گروه نظرات و معرفی کتابهای برتر 🎯
https://t.me/AVAYE_BUF
💱 کمک به گسترش فعالیت ها🦉

حمایت از فعالیت های نشر آوای بوف


▶️♦️یوتیوب🦉 ÷ YouTube
https://www.youtube.com/avayebuf/?sub…

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *