جمله قصار تسلا دانشمند بزرگ



در این قسمت به سخنان برتر تسلا می پردازیم
جمله قصار تسلا
سخنان برتر تسلا
جملات زیبا و انگیزشی از تسلا

زندگی نیکولا تسلا
نیکولا تسلا ۱۰ جولای ۱۸۵۶ در روستای اسمیلیان، واقع در امپراتوری اتریش _ مجارستان (کرواسی امروز) به دنیا آمد. پدر وی میلوتین تسلا، کشیش ارتدکس و مادرش دوکا ماندیک، مخترع لوازم خانگی بود. وی چهارمین فرزند خانواده بود و دارای سه خواهر به نام‌های ملیکا، آنجلینا و ماریکا و یک برادر بزرگ‌تر به نام دن بود که در سن پنج سالگی در سانحه سوارکاری کشته شد.

تسلا حافظه و توانایی‌های خلاقانه خود را مدیون صفات ژنتیکی و رفتارهای مادرش می‌دانست. وی در سال ۱۸۶۱ تحصیل در دبستان سمیلجان را شروع کرد و در آنجا به تحصیل آلمانی، ریاضی و دینی پرداخت. در سال ۱۸۶۲ خانواده تسلا به نزدیکی گسپیچ نقل مکان کردند جایی که پدر تسلا به عنوان کشیش مشغول به کار بود.

نیکولا تسلا که بود؟

تسلا در سال ۱۸۷۰ برای تحصیل در دبیرستان به کارلواتس نقل مکان کرد. او می‌توانست محاسبات انتگرالی را در ذهن خود انجام دهد و همین امر باعث شده بود تا معلمان او به این باور برسند که وی تقلب می‌کند. نیکولا دوره چهارساله را یک سال زودتر در سال در ۱۸۷۳ به پایان رساند و سپس به سمیلجان بازگشت. مدت کوتاهی پس از بازگشت به وبا مبتلا و ۹ ماه بستری شد حتی چندین بار تا پای مرگ رفت. پدر تسلا که در ابتدا از او خواسته بود کشیش شود به دلیل بیماری نیکولا قول داد در صورت بهبودی وی را به بهترین دانشکده مهندسی بفرستد.

دوران دانشگاه تسلا
تسلا در سال ۱۸۷۵ با بورسیه در دانشگاه صنعتی گراتس اتیرش ثبت نام کرد. در طول سال اول تحصیل حتی یک بار هم در کلاس درسی خود غیبت نکرد و با نمره ۹ از ۱۰ که تقریباً دو برابر نمره قبولی مورد نیاز بود در امتحان قبول شد. وی از طرف دانشکده فنی خطاب به پدرش تقدیرنامه‌ای دریافت کرد که در آن ذکر شده بود: “پسر شما ستاره‌ای درجه یک است.” تسلا در سال دوم بر سر لازم نبودن کموتاتور ( جابه‌جاگر که جهت جریان را در موتور الکتریکی جریان مستقیم عوض می‌کند) در ماشین‌گرام با استاد پوچل به مجادله برخاست.

اعتیاد تسلا به قمار
تسلا در پایان سال دوم تحصیل بورسیه خود را از دست داد و به قمار معتاد شد. در سال سوم کمک هزینه و شهریه خود را در قمار باخت و اوقات فراغت خود را با انجام قمار در خیابان‌ها می‌گذراند. در دسامبر سال ۱۸۷۸ تسلا گراتس را ترک و تمام روابط خود را با خانواده‌اش قطع کرد تا آنها از ترک تحصیل وی خبردار نشوند همچنین دوستانش فکر می‌کردند وی در رودخانه ماریبور غرق شده است.

بازگشت به دانشگاه
ثبت نام نیکولا در دانشگاه کارل سال ۱۸۸۰ بواسطه جمع آوری پول توسط دو عموی تسلا انجام شد، اما وی خیلی دیر به دانشگاه رسید و هرگز بر زبان لاتین که درسی اجباری و ضروری بود مسلط نشد و در واقع بی سواد به حساب می‌آمد؛ با این حال تسلا در جلسات سخنرانی در زمینه فلسفه در دانشگاه به صورت مستمع آزاد شرکت می‌کرد اما نمره‌ای برای دوره‌ها دریافت نکرد.

نیکولا تسلا که بود؟

طی دوران کاری، تسلا تجهیزات و امکانات بسیاری را در ایستگاه مرکزی ایجاد کرد و ادعا کرد که یک سیستم تکرارگر یا تقویت کننده را در تلفن تکمیل کرده است که هیچ گاه ثبت اختراع و معرفی نشده است. در سال ۱۸۸۲ کار خود را روی صنعتی کاملاً نو در آن زمان در شرکت continental Edison در پاریس آغاز کرد و به نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی معابر شهری با استفاده از لامپ رشته پرداخت. وی تجربه عملی زیادی در مهندسی برق به دست آورد و مدیریت متوجه دانش پیشرفته تسلا در زمینه مهندسی و فیزیک شد تا جایی‌که وی را به طراحی و ساخت نمونه‌های پیشرفته مولد دینامو و الکتروموتور تبدیل کرد.

اختراعات بزرگ تسلا
جریان متناوب، نور، پرتوهای ایکس، رادیو، کنترل از راه دور، موتور الکتریکی روباتیک، لیزر، ارتباطات بی‌سیم، انرژی رایگان نامحدود از جمله اختراعات بزرگ نیکولا تسلا بوده است.

نیکولا تسلا که بود؟

مرگ مشکوک نیکولا تسلا
تسلا در یکی از نیمه شب‌های پاییز از محل اقامت خود خارج شد تا به پیاده‌روی روزانه و رفتن به کلیسای جامع و کتابخانه و غذا دادن به کبوترها بپردازد، اما در راه با یک تاکسی برخورد کرده و بر زمین افتاد در این سانحه کمر او به شدت آسیب دید وی از مشورت با پزشک یا پذیرفتن پزشک بر بالین خود امتناع کرد و پس از پنج سال در ۷ ژانویه و در سن ۸۶ سالگی به تنهایی در اتاق شماره سه هزار و ۳۲۷ هتل نیویورک در گذشت. مدتی بعد خدمتکار هتل که برای نظافت اتاق و بدون توجه به علامت مزاحم نشوید که تسلا دو روز قبل روی دستگیره در گذاشته بود جسد بی‌جان وی را پیدا کرد. دستیار پزشکی اچ. دابلیو ومبلی جسد تسلا را معاینه کرده و علت مرگ او را انسداد شریان اکلیلی قلب ثبت کرد.

20 جمله مشهور از نیکولا تسلا، نابغه ای تکرار نشدنی

اگر نفرت های شما به برق تبدیل شوند، همه دنیا روشن خواهد شد.
تنها باش، این رمز اختراعات جدید است.
اگر تنها باشید، آن وقت است که ایده ها متولد می شوند.
رهبران موفق همیشه افرادی بوده و هستند که مطالعه داشته اند
تصور یا تخیل انسان فراتر از هر رمز و رازی است.
برای من مهم نیست که آنها (احتمالا ادیسون) ایده مرا دزدیدند، مهم این است که آنان هیچ ایده ای از خود ندارند
اگر می خواهید اسرار جهان را کشف و پیدا کنید،از منظر انرژی و فرکانس و ارتعاش فکر کنید.
بگذارید آینده حقیقت را بگوید و
هر چیز را با توجه به کار و موفقیت آن ارزیابی کنید.
یک ایده جدید را نباید با نتایج فوری آن قضاوت کرد.
اگر تنها عظمت اعداد 3، 6 و 9 را می دانستید کلید جهان را در اختیار داشتید
اکثر افراد چنان در اندیشه جهان خارج از خود فرو رفته اند
که کاملا از آنچه در درونشان می گذرد، غافل هستند.

#جملات_برتر #سخنان_برتر #متن_کوتاه #کلام_برتر #قدرت_کلام

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *