جنایت جنگی حماس و خامنه‌ای؛ بسته شدن کامل درهای دیپلماسی؟

جنایت جنگی حماس و خامنه‌ای؛ بسته شدن کامل درهای دیپلماسی؟

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به پیامدهای حمله تروریستی حماس به اسرائیل و نقش رژیم ایران در این جنگ‌افروزی و جنایت جنگی نوشت: جنگ حماس و اسراییل درها را به روی مذاکرات محتاطانه آمریکا و ایران می‌بندد.

این منبع نوشت: دولت بایدن از طریق دیپلماسی آرام با ایران تلاش کرده بود تا مشکلات خاورمیانه را پنهان کند. این شرط‌بندی با تهاجم گسترده روز شنبه حماس علیه اسراییل شکست خورد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: دولت بایدن مذاکرات محتاطانه‌ای با ایران داشته است که عمدتاً خارج از دید عموم در کشورهای عربی خلیج‌فارس انجام می‌شود و ماه گذشته به توافقی دست یافت که پنج گروگان آمریکایی را آزاد کرد.

مقامات آمریکایی همچنین به تفاهمات ضمنی با تهران برای کاهش تنش اشاره کردند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا گفته بود که حملات مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکايی در عراق فعلا متوقف شده و منطقه خاورمیانه امروز آرام تر از دو دهه گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سخنان در حالی بیان می‌شود که رهبر ملاهای حاکم بر ایران آشکارا از ستیزه‌جویان اسلام گرا که نوار محاصره شده و فقیر شده غزه را کنترل می‌کنند، حمایت می‌کند و از حمله مخفیانه‌ای که مرگبارترین ضربه را در دهه‌های اخیر به اسراییل وارد آورد، ستایش کرد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در اموربین‌الملل که پیش از این از حمله حماس دفاع کرده بود بار دیگر در گفت‌وگو با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به حمایت از این تهاجم پرداخته است.

او به کشورهایی که در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل “برای حل مشکلات خود” هستند هشدار داد تا “از این وقایع پند بگیرند.”

مشاور خامنه ای پیش‌تر در نخستین روز حملات نیز حماس را به همین دلیل ستوده بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *