جنگ طولانی اما پیروزمندانه خواهد بود / موضع عربستان؟

نتانیاهو: جنگ طولانی اما پیروزمندانه خواهد بود / موضع عربستان؟

یک کارشناس حکومتی گفته: جدا از فضای جنگی که بر منطقه سایه افکنده و تا این لحظه وقوع جنگی منطقه‌ای با مشارکت جمهوری اسلامی دور به نظر می‌رسد، اما جنگ غزه تا اینجای کار دو پیامد موقت داشته است. این دو پیامد هم خروج موقت عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل و همچنین خروج مذاکرات هسته‌ای با میانجیگری عمان از دستور کار است.

صابر گل‌عنبری گفت: در مورد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، خروج این پرونده از دستور کار موقت به نظر می‌رسد و با وجود گذشت 25 روز از جنگ هنوز مواضع عربستان در قبال این تحولات اعلامی و از محکومیت کلامی و ابراز نگرانی فراتر نرفته است و شاهد فشار و تحرکی عملی از جانب ریاض برای توقف جنگ نیستیم.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی به دولت بایدن اطمینان داد که ریاض همچنان علاقه مند به دنبال کردن توافقی است که روابط با اسرائیل را پس از پایان جنگ غزه عادی سازی می کند.

در همین حال نخست‌وزیر اسرائیل امروز گفت: جنگ طولانی اما پیروزمندانه خواهد بود. ما در یک جنگ سخت هستیم. این یک جنگ طولانی خواهد بود. به همه ‌قول می‌دهم ما کار را به پایان خواهیم برد. ما تا پیروزی پیش خواهیم رفت.

این در حالیست که سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به حملات صورت گرفته از سوی حوثی‌های یمن گفت اسرائیل در زمان مناسب به این حملات پاسخ خواهد داد.

وی گفت: نیروهای نیابتی رژیم ایران مانند حوثی‌ها، تلاش می‌کنند ما را به چالش بکشند و حواس ما را از جنگ در غزه منحرف کنند اما ما تمرکز خود را بر غزه حفظ می‌کنیم.

ارتش اسرائیل پیش تر اعلام کرد سه موشک زمین به زمین شلیک شده از سوی دریای سرخ را رهگیری و ساقط کرده است. این موشک‌ها از یمن به سمت اسرائیل شلیک شده بودند.

از سوی دیگر رسانه‌های بین‌المللی از اختلالات گسترده در شبکه ارتباطات غزه برای دومین بار طی پنج روز گذشته خبر داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بزرگترین شرکت ارتباطات در مناطق فلسطینی نشین، پالتل، اعلام کرد خدمات اینترنت و تلفن همراه به طور کامل دچار اختلال شده است.

بنابراین گزارش، تلاش برای برقراری تماس تلفنی با ساکنان غزه از ساعات آغازین چهارشنبه امکان‌پذیر نبوده است. گروه نت‌بلاکس که دسترسی به شبکه اینترنت در نقاط مختلف دنیا را رصد می‌کند نیز اختلال گسترده در شبکه ارتباطات نوار غزه را تأیید کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *