حذف اسناد مربوط به اتهامات احتمالی ترامپ از وبسایت دادگاه جورجیا

وبسایت دادگاه فولتون کانتی ایالت جورجیا، روز دوشنبه ۲۳ مرداد، به مدت کوتاهی یک سند را که در آن چندین اتهام قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مطرح شده بود، منتشر کرد اما اندکی بعد، این سند بدون هیچ توضیحی از روی این وبسایت حذف شد.

اتهاماتی که در سند مذکور علیه دونالد ترامپ مطرح شده بود، در رابطه با اقدامات او برای تغییر نتیجه‌ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا بود، ایالتی که در آن جو بایدن با اختلافی اندک بر آقای ترامپ پیروز شد.

دفتر بازپرس بخش فولتون کانتی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ اتهامی علیه آقای ترامپ ثبت نشده است.

سند مذکور که تاریخ ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) را بر خود داشت و از ترامپ نام برده و پرونده او را «باز» دانسته بود، دیگر روی وبسایت این دادگاه موجود نیست.

تحقیقات خبرگزاری رویترز در رابطه با این‌که چرا این سند روی وبسایت دادگاه قرار گرفت و اندکی بعد حذف شد، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

سخنگوی دفتر بازپرس بخش فولتون کانتی در این باره گفت: «در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که آن اتهام‌ها به ثبت رسیده است. اما این گزارش غلط است. ما بیش از این نمی‌توانیم اظهار نظری بکنیم.»

فانی ویلیس، بازپرس بخش جورجیا، این موضوع را که آیا ترامپ و متحدانش برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ در این ایالت، به اقدامات غیرقانونی دست زده‌ بودند یا خیر، در دست بررسی داشته است و انتظار می‌رود که در این هفته، خواستار صدور کیفرخواستی در این رابطه از سوی هیأت منصفه عالی شود.

اگر ترامپ در جورجیا متهم شناخته شود، این چهارمین کیفرخواستی خواهد بود که در کمتر از پنج ماه علیه او صادر می‌شود و همچنین دومین کیفرخواست مرتبط با اقدامات او برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *