حسین الله‌ کرم؛ از چماق‌ کشی در خیابان تا تاسیس حزب فقط حزب‌ الله

حسین الله‌ کرم؛ از چماق‌ کشی در خیابان تا تاسیس حزب فقط حزب‌ الله

خبرآنلاین نوشت: از عجایب روزگار این که حسین الله‌کرم دبیرکل سابق انصار حزب‌الله وارد کار حزبی و تشکیلاتی شده است؛ طبق خبری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، جمعیتی موسوم به «رزما» با محوریت این چهره سابق «میدانی» انصار حزب‌الله اعلام موجودیت کرده است. این چهره که به تندروی معروف است و زمانی نامش نماد «گروه‌های فشار» ‌بود، اکنون دچار تطور شده و به حزب و دفتر و تشکل و این موارد رو آورده است.

الله‌کرم بیش از آنکه به کارهای سیاسی معروف باشد، نامش با دو کلمه «موتور» و «خیابان»‌ پیوند خورده است. او که روزگاری مطالباتش را کف خیابان و سوار بر موتور پیگیری می‌کرد، حالا می‌خواهد از راه‌های مبارزاتی کلاسیک مطالبتش را پیگیری کند؛ البته که برای او و دوستانش گزینه‌های خیابان و موتور همواره روی میز است.

او سابقا دبیرکل «انصار حزب‌الله» بود ولی به نوعی رهبر این جریان شناخته می‌شود؛ آنها در زمان دو دولت هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، همواره حاشیه‌ساز بودند؛ از تجمعات متعدد گرفته تا ضرب و شتم و محاصره فرودگاه خرم‌آباد و …!

اما الله‌کرم اتفاقات رخ داده در جریان تجمعات انصار حزب‌الله را به هیچ‌وجه گردن نمی‌گیرد و همه آنها را متوجه آنچه نیروهای «نفوذی»‌ می‌خواند، می‌داند؛ او در عین حال در پاسخ به مجری که می‌گوید آیا منظورش برخورد با مردم عادی است، پاسخ می‌دهد که «اینها در سطوح محدودی انجام شد»!

الله‌کرم زیر بار مسئولیت هیچ یک از این اقدامات نمی‌رود، تا جایی که گفته «در این نیروهای ارزشی نیروهای خودسر هم وجود دارد. علاوه بر نیروهای نفوذی نیروهای خودسر که تحت فرآیند هیجانی که نیروی نفوذی که می‌تواند به وجود بیاورد، می‌توانند به آن سمت کشیده شوند.» به عبارت دیگر او حتی مسئولیت «نیروهای خودسر» را هم بر عهده نمی‌گیرد و معتقد است که همان نفوذی‌ها آنها را تحریک می‌کنند.

حالا چهره‌ای که موافق برخورد قهری در موضوع حجاب است و سابقه‌ای مشعشع در تجمعات کف خیابان دارد، می‌خواهد کار تشکیلاتی و سیاسی به صورت کلاسیک آن انجام دهد؛ مشخص نیست الله‌کرم و رفقایش سعه صدر کافی برای کار سیاسی دارند یا به زودی کار سیاسی را رها می‌کنند و به دوران اوج خود در خیابان‌ها باز خواهند گشت!

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *