حماس و اسرائیل؛ می‌خواهند جمهوری اسلامی را هم وارد منازعه کنند

حماس و اسرائیل؛ می‌خواهند جمهوری اسلامی را هم وارد منازعه کنند

پیرمحمد ملازهی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد ضمن بررسی عملیات توفان‌الاقصی پیامدها و خروجی این حمله را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی گفت: مساله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسراییل در رخدادهای اخیر بی‌تاثیر نیست، اما باید به این واقعیت توجه داشت که این اثرات بلندمدت نخواهند بود. عربستانی‌ها در حال حاضر چاره‌ای ندارند و تحت فشار افکار عمومی مردم خود قرار می‌گیرند. اما معتقدم این اثرگذاری بلندمدت نخواهد بود.

اینکه نتیجه این حمله چه خواهد بود، هنوز نمی‌توان با قاطعیت درباره آن صحبت کرد. حتی ممکن است نبرد به فراتر از اسراییل کشیده شود و کشورهایی چون لبنان و… هم درگیر شوند. حتی برخی به دنبال ایجاد یک خط خبری هستند تا ایران را هم وارد این منازعه کنند. به نظرم باید هرچه سریع‌تر این جریانات خبری را متوقف کرد و نسبت به آنها واکنش نشان داد تا دامنه بحران فراگیرتر نشود.

اسراییلی‌ها از این پس در گارد مظلومیت فرو می‌روند. تبلیغات بسیاری خواهند کرد و از این فضا برای ضربه زدن به حماس و محور مقاومت استفاده می‌کنند. ادامه جنگ و برقرار نشدن آتش‌بس حتی برای سایر کشورها می‌تواند خطراتی به دنبال داشته باشد. حتی ایران باید نهایت آمادگی را برای هر نوع ماجراجویی اسراییل داشته باشند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *