حملات اسرائیل به جنوب نوار غزه؛ سخنگوی یونیسف وضعیت غزه را “فاجعه‌بار” توصیف کرد

ملی مذهبی _  جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تصویری فاجعه‌بار از وضعیت نوار غزه ترسیم کرد. او که در حال حاضر در نوار غزه به سر می برد، گفت، ناامیدی مردم پس از هفت هفته جنگ بی‌حدوحصر است. به گفته الدر کمبود آب، غذا و دارو مشکلی جدی به‌شمار می‌رود و بیمارستان‌هایی که هنوز کار می‌کنند، کاملاً شلوغ هستند. سخنگوی یونیسف تاکید کرد که تنها یک آتش‌بس می تواند “مرگ‌ومیر کودکان را متوقف کند”.

اسرائیل گزارش‌های مربوط به طرح ساخت منطقه حائل در نوار غزه را تایید کرد

اسرائیل قصد دارد پس از پایان جنگ غزه و دستیابی به اهداف خود، یک منطقه حائل در منطقه مرزی با نوار غزه ایجاد کند. مارک رگو، مشاور امنیتی دولت اسرائیل در گفتگو با خبرنگاران در تل‌آویو اظهار داشت: «اسرائیل به یک بسته امنیتی نیاز دارد. دیگر وضعیتی وجود نخواهد داشت که در آن افراد [وابسته به] حماس در مرز حضور داشته باشند و بتوانند از آنجا عبور کنند و غیرنظامیان ما را بکشند.»

رگو جزئیات بیشتری را در خصوص منطقه امنیتی برنامه‌ریزی شده ارائه نکرد. او تاکید کرد که اسرائیل هیچ علاقه‌ای به اشغال مجدد نوار غزه یا تسلط دائمی بر آن ندارد. مشاور ارشد دولت اسرائیل همچنین افزود که کشورش باید کنترل امنیت نوار ساحلی را پس از جنگ حفظ کند.

او هدف اسرائیل را پایان دادن به حکومت حماس در نوار غزه پس از ۱۶ سال و از بین بردن توان نظامی این سازمان تروریستی ذکر کرد. رگو افزود، هدف این است که “واقعیت جدیدی در غزه ایجاد شود تا غیرنظامیان اسرائیلی دیگر مجبور نباشند در هراس دائمی زندگی کنند.”

سازمان‌های امدادی: کمک‌ها به نوار غزه رسیدند

سازمان‌های امدادی اعلام کرده‌اند که کمک‌های ضروری و فوری به نوار غزه رسیده‌اند. سازمان هلال احمر فلسطینی در همین زمینه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کامیون‌های مملو از مواد غذایی، آب، تجهیزات پزشکی و دارو وارد نوار غزه شده‌اند.سازمان‌های امدادی پیش‌ از این اعلام کرده بودند که اسرائیل از زمان پایان وقفه حملات در صبح جمعه، اجازه ورود کمک‌های مصر به نوار غزه را نداده است. تاکنون دفتر هماهنگ‌کننده فعالیت‌های اسرائیل در امور مناطق فلسطینی‌نشین (Cogat) در این باره اظهارنظر نکرده است. 

کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی در حمله هوایی به غزه

یکی از مقامات حماس اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به منطقه پناهجویان جبالیا در شمال نوار غزه، افراد زیادی کشته شده‌اند.برخی منابع محلی از کشته‌شدن رئیس دانشگاه اسلامی غزه خبر می‌دهند. سخنگوی ارتش اسرائیل حمله به منطقه جبالیا را تایید کرد. ارتش اسرائیل پیش از این نیز دانشگاه اسلامی غزه را در ماه گذشته به این دلیل که به عنوان یک مرکز آموزشی برای مهندسان گروه تروریستی حماس عمل می‌کند بمباران کرده بود. اسرائیل از مردم ساکن نوار غزه خواست تا محل درگیری‌ها را ترک کرده و به مناطق تعیین شده در جنوب نوار ساحلی بروند.

معاون دفتر سیاسی حماس: جنگ باید مسیر خود را طی کند

حماس می‌گوید، ادامه آزادی گروگان‌های اسرائیلی و تبادل آن‌ها با زندانیان فلسطینی تنها در صورت توقف حملات به نوار غزه امکان‌پذیر خواهد بود.صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این گروه تروریستی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره مدعی شد، گروگان‌هایی که همچنان در اسارت حماس به سر می‌برند “سربازان یا غیرنظامیانی هستند که پیش‌تر در ارتش اسرائیل خدمت کرده‌اند”.او افزود: «گروگان‌های اسرائیلی تنها زمانی آزاد می‌شوند که حملات متوقف شوند و تمامی زندانیان فلسطینی آزاد شده باشند.» العاروری  در ادامه گفت: «جنگ باید مسیر خود را طی کند. این حرف آخر است. ما سازش نخواهیم کرد.»

کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی در حمله هوایی به غزه

یکی از مقامات گروه تروریستی حماس اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به منطقه پناهجویان جبالیا در شمال نوار غزه، افراد زیادی کشته شده‌اند. برخی منابع محلی از کشته‌شدن رئیس دانشگاه اسلامی غزه خبر می‌دهند. سخنگوی ارتش اسرائیل حمله به منطقه جبالیا را تایید کرد. ارتش اسرائیل پیش از این نیز دانشگاه اسلامی غزه را در ماه گذشته به این دلیل که به عنوان یک مرکز آموزشی برای مهندسان گروه تروریستی حماس عمل می‌کند بمباران کرده بود. اسرائیل از مردم ساکن نوار غزه خواست تا محل درگیری‌ها را ترک کرده و به مناطق تعیین شده در جنوب نوار ساحلی بروند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *