حملات پهپادی بیشتر به روسیه و مرگ یک اوکراینی در حمله موشکی روسیه

در حملات روسیه به شهرهای اوکراین در بامداد جمعه ۱۰ شهریور دست کم یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. گزارش­‌ها از روسيه حاکی است که چند حمله پهپادی دیگر در اين کشور، از جمله در حومه مسکو و شهری واقع در نزديکی یک نیروگاه هسته‌ای، روی داده است.

همزمان، ارتش اوکراین اعلام کرد که ضد­حمله این کشور در جبهه‌­های شرقی و جنوبی ادامه دارد.

فرمانداری نظامی استان خرسون در جنوب اوکراين گفت که بر اثر گلوله‌­باران شهر خرسون توسط ارتش روسیه یک مرد غیرنظامی کشته شده است.

به گفته فرماندار نظامی استان وینیستا، واقع در غرب اوکراین، بامداد روز جمعه بر اثر اصابت یک موشک کروز روسیه به یک مؤسسه اقتصادی خصوصی در شهر وینیستا، مرکز این استان، سه نفر مجروح شدند.

سرفرماندهی نیروی هوایی اوکراین خبر داد که دومین موشک کروز روسیه را برفراز منطقه کروپیونیسکی واقع در نواحی مرکزی کشور رهگیری و منهدم کرده است.

از سوی دیگر، شهردار مسکو صبح روز جمعه در شبکه تلگرام نوشت که پدافند ضد هوایی روسیه یک پهباد مهاجم را که به سوی مسکو در حال پرواز بود، در نزدیکی شهر لیوبرتسی، واقع در جنوب غربی پایتخت، سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس تمامی پروازها در هر سه فرودگاه شهر مسکو برای مدت کوتاهی متوقف شد.

در روزهای اخیر به دلیل حملات پهپادی مداوم به اطراف مسکو پروازها در فرودگاه­‌های این شهر بارها متوقف شده است.

فرماندار ناحیه کورسک در غرب روسیه نیز گفت بر اثر یک حمله پهپادی در شهر کورچاتف یک ساختمان اداری و یک ساختمان مسکونی آسیب دیده است. یکی از نیروگاه­‌های هسته‌ای روسیه در حومه این شهر قرار دارد. فرماندار کورسک در مورد آسیب احتمالی به این نیروگاه و مشخصات ساختمان­‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند، اظهار­نظر نکرد.

فرماندار ناحیه پسکوف نیز با انتشار پیامی در شبکه تلگرام گفت پدافند ضدهوایی روسیه یک «شیء ناشناخته» را در آسمان این منطقه منهدم کرده است. او یک ویدئویی کوتاه از صحنه شلیک به سوی آن متشر کرد و افزود که این حادثه هیچ خسارتی در برنداشته است.

ناحیه پسکوف، واقع در ۷۰۰ کیلومتری شمال مرزهای اوکراین، روز چهارشنبه نیز هدف موج دیگری از حملات پهپادی قرار گرفته بود. به گزارش رسانه­‌های روسیه بر اثر اصابت حداقل سه پهپاد به یکی از فرودگاه‌­های این منطقه چهار فروند هواپیمای نظامی ترابری «ایلیوشین – ایل ۷۶» آسیب دیدند.

همزمان، ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین صبح جمعه در بیانیه‌­ای گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ درگیری در خطوط مقدم جبهه بین نیروهای دو کشور روی داده است. این بیانیه خاطرنشان کرد که ضد­حمله نیروهای اوکراینی در جهت شهر ملیتوپول ادامه دارد.

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، روز پنجشنبه در سخنان خود در جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا با لحن تندی انتقادها از کندی ضد­حملات ارتش این کشور را محکوم کرد.

او گفت این انتقادها «تف کردن به صورت سربازان اوکراینی است که با فدا کردن جان خود تلاش می‌کنند، کیلومتر به کیلومتر مناطق اشغالی را آزاد کنند.»

از آغاز ضد­حملات اوکراین در تیر ماه امسال ارتش این کشور ده‌­ها روستا را بازپس گرفته است، ولی هنوز نتوانسته است در خطوط دفاعی اصلی ارتش روسیه رخنه کند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *