حمید منوچهری دوبلور پیشکسوت درگذشت

خبرگزاری میزان – حمید منوچهری 9 دی سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۳۶ در ۱۶ سالگی به تشویق دوستش هوشنگ کاظمی با نمایش‌های رادیویی آشنا شد. یک سال بعد برای فراگیری رازهای کار تئاتر افتخار شاگردی رفیع حالتی را پیدا کرد و در همان سال نیز از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه‌ دوبلاژ آشنا شد.

در سال ۱۳۴۲ نصرت‌الله محتشم او را به رادیو ایران برد. در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۵۷ چند برنامه دیگر را نیز کارگردانی کرد. در سال ۱۳۶۰ کارگردانی «صبح جمعه با رادیو» را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۶۵ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن در عصر جمعه و برنامه‌های ویژه رادیو به کارگردانی و ایفای نقش پرداخت.

او در فیلم‌های سینمایی «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان صفتان»، «مأموریت»، «چهره دوم»، «سقوط»، «جغدها» و مجموعه تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» نیز حضور داشته است. 

منوچهری مدیریت دوبلاژ «وسوسه شیطان»، «پسران بد ۲»، «حرفه خانوادگی»، «تعقیب کوبنده» و … را بر عهده داشته است و از جمله نقش‌های شاخصش می‌توان به نقش کلاه در انیمیشن «کارآگاه گجت» و نقش‌های منفی در انیمیشن «میتی کومان»، همچنین فیلم‌های «کلاه»، «رمز شرافت» و… اشاره کرد.

کارگردانی و گویندگی رادیو از ۱۳۴۲، بازی در تئاتر و سینما و تلویزیون، مجری‌گری و در پایان دوران گویندگی، مدیریت دوبلاژ و ایفای نقش‌های مختلف در فیلم‌ها و سریال‌ها از جمله فعالیت‌های اوست.

حمید منوچهری از 27 فروردین ماه به دلیل شکستگی لگن و در ادامه به دلیل عارضه ریوی چندین بار در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت قرار گرفت. او بعد از مدتی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۱۱ مرداد دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *