خانواده سیامک نمازی انتقال چهار زندانی آمریکایی ایرانی را از زندان اوین تائید کرد

خانواده نمازی به تازگی توانسته‌اند از طریق تماس مستقیم تصویری تایید کنند که زندانیان ایرانی-آمریکایی سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز از زندان اوین ترخیص شده و در راه انتقال به بازداشت خانگی بوده‌اند.

آن‌ها در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه مطلع شدند که این سه نفر همراه با یک گروگان چهارم ناشناس آمریکایی با هم به دفتر زندان برده شده‌اند. در آنجا به چهار زندانی رسما ابلاغ شد که قرار است از زندان اوین آزاد و به حبس خانگی منتقل شوند و سپس آن‌ها کتباً با انجام این انتقال موافقت کردند.

خانواده‌های چهار گروگان آمریکایی پیش‌تر، بعد از ظهر دیروز از سوی دولت بایدن مطلع شده بودند که انتظار می‌رود این چهار نفر به حبس خانگی منتقل شوند. اگرچه زندانی آمریکایی چهارم به طور مستقیم در حال خروج از زندان دیده نشده، اما با توجه به حضور مشترک آنها در دفتر زندان، گمان می رود که این آمریکایی به همراه سه نفر دیگر منتقل شده باشد، هرچند این موضوع هنوز تایید نشده است. به نظر می‌رسد پنجمین آمریکایی هم که زنی ناشناس است و بازداشتش اخیراً علنی شده، در حال حاضر در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

در واکنش به این تحولات، بابک نمازی، برادر سیامک اظهار داشت: «ما از اینکه سیامک و سایر آمریکایی‌ها در ایران از زندان اوین خارج شده‌اند و در حبس خانگی هستند، سپاسگزاریم. اگرچه این یک تحول مثبت است، ما تا زمانی که سیامک و دیگران به خانه برنگردند، دست از فعالیت بر نخواهیم داشت. ما همچنان روز شماری می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد. ما به‌مدت هشت سال، رنج وحشتناک و غیرقابل توصیفی را متحمل شدیم و آرزو می کنیم که دوباره به عنوان یک خانواده کنار هم باشیم.»

جرد گنسر، مشاور حقوقی سیامک نمازی نیز گفت: «انتقال گروگان‌های آمریکایی از زندان اوین به حبس خانگی، تحول مهمی است. در حالی که امیدوارم این اولین گام برای آزادی نهایی آنها باشد، شرایط فعلی در بهترین حالت آغاز پایان است و نه چیزی بیش از آن. اما هیچ تضمینی در مورد آنچه از این به بعد اتفاق می افتد وجود ندارد.»

انتظار می‌رود که این چهار زندانی در هتلی تحت نگهبانی و نظارت امنیتی در حبس خانگی نگهداری شوند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *