خبرگزاری هرانا | تجمع اعتراضی کارکنان و بازنشستگان مخابرات در تبریز/ اعتصاب کسبه و بازاریان در چابهار و زاهدان

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه هشتم مهرماه، در پی سالگرد وقایع “جمعه خونین زاهدان”، شماری از کسبه و بازاریان در چابهار و زاهدان دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند. همچنین جمعی از کارکنان رسمی، شرکتی و بازنشستگان مخابرات استان آذربایجان شرقی در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات استان واقع در تبریز، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز شنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۲، در پی سالگرد وقایع “جمعه خونین زاهدان”، شماری از کسبه و بازاریان در چابهار و زاهدان دست به اعتصاب زدند.

گفتنی است، روز گذشته شماری از شهروندان در مناطق مختلف شهرستان زاهدان تجمع اعتراضی برگزار کردند که این تجمعات، با دخالت نیروهای امنیتی- انتظامی به خشونت کشیده شد و تعدادی از شهروندان بر اثر استنشاق دود گاز اشک‌آور مصدوم و ده ها شهروند دیگر بازداشت شدند.

درست یکسال پیش، شهر زاهدان در پس زمینه اعتراضات سراسری در ایران، شاهد قتل عام حدود یکصد شهروند بلوچ از جمله دستکم ۱۵ کودک توسط نیروهای انتظامی-امنیتی شد که این فاجعه اکنون به نام «جمعه خونین زاهدان» شناخته میشود. در یکسالی که گذشت شهروندان بلوچ بصورت پیوسته به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دادند با اینحال تا این لحظه هیچ فردی به خاطر ایفای نقش در قتل عام معترضان مورد تعقیب و برخورد قضایی جدی قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است، هرانا در گزارشی تفصیلی به فاجعه “جمعه خونین زاهدان” پرداخته است.

تجمع اعتراضی کارکنان و بازنشستگان مخابرات در تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه هشتم مهرماه، جمعی از کارکنان رسمی، شرکتی و بازنشستگان مخابرات استان آذربایجان شرقی در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات استان واقع در تبریز، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بنا بر این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی صورت گرفته است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *