خبرگزاری هرانا | مهوش صیدال به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مهوش صیدال تدوئی، از فعالان شبکه اجتماعی کلاب هاوس توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس، پرداخت جزای نقدی، پنج سال منع خروج از کشور، پنج سال ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی و تلفن همراه هوشمند محکوم شد. حکم حبس صادر شده علیه این شهروند، به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهوش (سایه) صیدال تدوئی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

براساس حکمی که اخیرا توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به خانم صیدال تدوئی ابلاغ شده، وی از بابت “اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. حکم حبس صادره به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده و طی مدت زمان مذکور، امکان استفاده از شبکه های اجتماعی و تلفن همراه هوشمند از وی منع شده است.

“انتشار مطالب در فضای مجازی” از مصادیق اتهام مطروحه علیه خانم صیدال تدوئی عنوان شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند اواخر شهریور امسال در این مرجع قضایی برگزار شده بود.

مهوش (سایه) صیدال تدوئی، در تاریخ سی و یکم خردادماه سال جاری به همراه شماری از فعالان کلاب هاوس به دلیل فعالیت های خود در این شبکه اجتماعی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ یکم مردادماه، با تودیع وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

در زمان بازداشت پرونده خانم صیدالی با اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” در شعبه اول دادسرای اوین رسیدگی شده بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *