خمینی و خامنه‌ای، ماموران MI6 و KGB؟ در اینستاگرام ویدیویی متشکل از چند عکس منت…

🤯 خمینی و خامنه‌ای، ماموران MI6 و KGB؟

📣 در اینستاگرام ویدیویی متشکل از چند عکس منتشر و ادعا شده با توجه به این عکس‌ها روح‌الله خمینی مامور MI6 و علی خامنه‌ای مامور KGB بوده‌اند. عکس‌های مربوط به خمینی پیش از این در سال ۱۳۹۹ به عنوان سند همکاری او با CIA هم منتشر شده بود که ما به آن نشان شاخ دار داده بودیم.

🔹 عکسی که در آن روح‌الله خمینی و فرزندش مصطفی خمینی با پالتو دیده می‌شوند، در زمان تبعیدش در بورسای ترکیه گرفته شده و خمینی به دلیل ممنوعیت لباس روحانیت پالتو به تن دارد.

🔹 عکس دیگر بر اساس توضیحات آژانس عکس Getty Images در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ در بریتانیا گرفته شده و سه زن را نشان می‌دهد که «پوسترهای چاپ شده روح‌الله خمینی سیاست‌مدار و رهبر شیعه را آماده می‌کنند.»

🔹 دقیقا اینکه این پوسترها چرا و به سفارش چه کسی چاپ می‌شد را نمی‌دانیم. اما قرائن تاریخی نشان می‌دهد زمان ثبت این عکس مصادف زمان تجمعات اعتراضی ایرانیان در بریتانیا در مقابل سفارت آمریکا در لندن برای بازگرداندن شاه به کشور بعد از تسخیر سفارت آمریکا در تهران است. احتمالا پوسترها برای این دست تجمع‌ها و به سفارش معترضان چاپ شده‌اند.

🔹 در مورد عکس علی خامنه‌ای که گفته شده او را در کنار مامور KBG نشان می‌دهد، عکس تقطیع شده و مربوط به سفر سال ۴۲ خامنه‌ای به شمال ایران به همراه محمدجواد فضل‌الله، روحانی لبنانی است.

🔹 درباره فرد غیر روحانی عکس اطلاعات دقیقی وجود ندارد، ایرج مصداقی، فعال سیاسی می‌گوید او قایقرانی‌ست که آنها را همراهی می‌کرد.

🔹 ما نمی‌دانیم که بین رهبران جمهوری اسلامی و سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها پیش از انقلاب ارتباطی وجود داشته یا نه، اما با قطعیت می‌توان که این عکس‌ها چیزی را در این جهت ثابت نمی‌کند.

🔹 از این رو و فکت‌نامه به ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که مدعی است «ارتباط روح‌الله خمینی با MI6 و علی خامنه‌ای با KGB را نشان می‌دهد» نشان شاخ‌دار می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *