داخل کاخ سفید محافظ بایدن

دستیاران رئیس جمهور بایدن از پله های کوتاه تر برای سوار شدن به ایر فورس وان برود. وقتی نوبت به کنفرانس‌های خبری می‌رسد، آنها با صدای بلند – و به سرعت – برای پایان دادن به سؤالات فریاد می‌زنند، گاهی اوقات با دزدیدن تاکتیک‌های نمایش جوایز کلاسیک و پخش موسیقی با صدای بلند برای نشان دادن پایان رویداد. و مصاحبه های منظم با نشریات خبری مهم، از جمله تحصن سنتی ریاست جمهوری را فراموش کنید سوپر بول یکشنبه.

در طول سال‌ها، برخی از دستیاران کلیدی آقای بایدن از اجازه دادن به «جو بی جو» به پیچاندن پیله‌ای برای ریاست‌جمهوری به دور او که قصد دارد او را از لغزش‌های کلامی و زمین خوردن‌های فیزیکی محافظت کند، تغییر کرده‌اند.

همه روسای جمهور تحت پوشش سختگیری های دفتر هستند، اما برای آقای بایدن، که با 81 سالگی مسن ترین فرد تاریخ است به گفته چند نفری که با پویایی آشنا هستند، برای تصدی این شغل، تصمیم نه تنها موقعیتی، بلکه استراتژیک است. ماهیت محصور کاخ سفید او نشان دهنده نگرانی برخی از دستیاران ارشد وی است که آقای بایدن، که همیشه مستعد گاف بوده است، خطر اشتباهی را مرتکب شده است.

این خطرات در جریان رویدادهایی که در این هفته رخ داد به شیوه‌های قابل توجهی آشکار شدند.

پس از انتشار گزارش بازپرس ویژه درباره نحوه برخورد آقای بایدن با اسناد محرمانه در روز پنجشنبه، رئیس جمهور عصبانی شد با این که او چگونه به تصویر کشیده شده است، گزارش را به عنوان یک حمله حزبی و شخصی می بیند که شامل یکی از تلخ ترین تجربیات زندگی او می شود – مرگ پسرش بو.

دستیاران او در مورد گزینه ها، از جمله اینکه آیا یک روز منتظر بمانند تا پاسخ دهند، بحث کردند. اما در نهایت، رئیس‌جمهور تصمیم گرفت به جای یک کنفرانس خبری رسمی، به سؤالات خبرنگارانی که در یک دعوای تصادفی جمع شده بودند، پاسخ دهد.

دستیاران چندین بار سعی کردند به این اسکرام پایان دهند. اما آقای بایدن به صحبت ادامه داد و دفاع قاطعانه ای از خاطره خود ارائه کرد.

او هم اشتباهاتی داشت. در حالی که به سمت در می رفت، رئیس جمهور برگشت تا درباره جنگ غزه سؤالی بپرسد. او از کمپین اسرائیل علیه حماس انتقاد کرد و آن را عملیاتی “بر فراز بالا” خواند که منجر به رنج انسانی در نوار محاصره شده شده است.

او کار خود را برای ترغیب سایر رهبران منطقه به اجازه دادن کمک های بشردوستانه به غزه توصیف کرد. اما پس از آن مکزیک و خاورمیانه را با هم مخلوط کرد و از مذاکرات یاد کرد.

این تنها فلوب نبود.

در رویدادهای تبلیغاتی این هفته، او رهبران مرده اروپایی را با همتایان زنده شان اشتباه گرفت و گفت که با فرانسوا میتران، رئیس جمهور سابق فرانسه که در سال 1996 درگذشت، و هلموت کهل، صدراعظم سابق آلمان که در سال 2017 درگذشت، صحبت کرده است.

در میان انتقاد و نگرانی از سخنان او، برخی از نزدیک ترین افراد به آقای بایدن – از جمله جیل بایدن، بانوی اول – نگران هستند که ریاست جمهوری او را بر تن کند. تعداد کمی از دستیاران نزدیک به اولین زوج، برنامه آقای بایدن را دقیق زیر نظر دارند و جزئیات دقیق را، تا جزئیات مسیر یک موتورسیکلت، بررسی می کنند.

آقای بایدن نسبت به سایر اسلاف خود که به زمان پرزیدنت رونالد ریگان بازمی‌گردد مصاحبه‌های کمتری داشته و کنفرانس‌های خبری کمتری ارائه کرده است، که این انتقادات را به دنبال داشته است که رئیس‌جمهوری که در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری خود وعده «شفافیت و حقیقت» داده بود، به اندازه کافی برای این کار انجام نداده است. تصمیمات خود را برای آمریکایی ها به ویژه در مورد سیاست خارجی توضیح دهد.

حتی نحوه راه رفتن آقای بایدن به سمت هواپیمای ریاست جمهوری نیز تابع مدیریت دقیق است. رئیس‌جمهور پس از آن شروع به بالا رفتن از پله‌های کوتاهی کرد که مستقیماً وارد شکم Air Force One شد، به جای یک پلکان بلند که چرخ‌ها تا نقطه‌ای بالاتر در هواپیما می‌رفت. زمین خورد و روی کیسه شن افتاد در طی مراسم آغاز به کار در تابستان گذشته. اکنون، یک مامور سرویس مخفی هنگام پیاده شدن در پایین پله ها قرار دارد. (سلف بی واسطه آقای بایدن، دونالد جی. ترامپ، که 77 سال سن دارد، اغلب در هنگام آب و هوای بد از پله های کوتاه می رفت.)

مقامات کاخ سفید نگفته اند که آقای بایدن چه زمانی معاینه فیزیکی دیگری خواهد داشت. آخرین مورد نزدیک به یک سال پیش توسط کوین سی اوکانر، پزشک قدیمی رئیس جمهور انجام شد، که بیمار خود را که در آن زمان 80 سال داشت، “سالم” و “سرسخت” اعلام کرد.

در خارج از کاخ سفید، متحدان آقای بایدن نگران ظاهر فیزیکی او هستند که به خوراکی برای حملات محافظه کارانه و میم های آنلاین تبدیل شده است. و مسئله فقط جناحی نیست. نظرسنجی اخیر توسط NBC News نشان می دهد که نیمی از رای دهندگان دموکرات می گویند که نگران سلامت روحی و جسمی آقای بایدن هستند.

راه رفتن او تا حدودی متوقف شده است، مشخصه ای که بسیاری از افراد نزدیک به کاخ سفید می گویند تا حدی به دلیل امتناع او از پوشیدن چکمه ارتوپدی است. پس از شکستگی خط مو در پای او قبل از شروع به کار.

با این حال، دستیاران می گویند که آقای بایدن به افزایش تعداد حضورهایی که به او اجازه می دهد مستقیماً با مردم تعامل داشته باشد، ادامه خواهد داد، از جمله بازدیدهای برنامه ریزی نشده در رستوران ها و مغازه ها.

کاخ سفید نگرانی ها در مورد هوشیاری ذهنی رئیس جمهور را رد کرد.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، در ایمیلی گفت که آقای بایدن “با سرعتی تهاجمی به کشور سفر می کند.” وی افزود که آقای بایدن از “مصاحبه ها، سخنرانی ها و رویدادهای دیجیتالی نوآورانه” برای ارائه پیام خود استفاده می کند.

دموکرات‌هایی که با آقای بایدن در محیط‌های کوچک‌تر، از جمله جمع‌آوری کمک‌های مالی، جلسات خصوصی و میزگردهای بعد از رویدادها وقت گذرانده‌اند، می‌گویند که او همچنان تیزبین است – حتی متعصب.

جی جیکوبز، رئیس حزب دموکرات ایالت نیویورک، گفت که آقای بایدن در یک گردهمایی اخیر بدون یادداشت صحبت کرد و به طیفی از مسائل از جمله سیاست خارجی و مخاطرات انتخابات پرداخت. پس از این مراسم، رئیس جمهور از آقای جیکوبز سؤالات مفصلی درباره انتخابات ویژه برای یک کرسی مجلس نمایندگان در ناحیه سوم کنگره نیویورک پرسید.

آقای جیکوبز گفت: «شخصیت‌پردازی‌ای که من در حال حاضر می‌بینم ناعادلانه است. “بله، صدای او می تواند قدیمی تر به نظر برسد. در این مورد بحثی نیست. اما از صحبت‌های شخصی‌ام با او به شما می‌گویم که این مرد در بازی خود بود.»

متحدان آقای بایدن می گویند که هیچ مدرکی دال بر عدم شایستگی او برای این سمت وجود ندارد و پوشش اشتباهات او – و سن او – با محتوای چیزهایی که او درست می کند مقایسه نمی شود.

رابرت ولف، یک اهداکننده قدیمی دموکرات که روز چهارشنبه در یکی از جمع آوری کمک های مالی آقای بایدن در منهتن حضور داشت، گفت: «من به این اقدام اهمیت می دهم. “من به قانون اهمیت می دهم. من به افرادی که او در اطراف خود دارد اهمیت می دهم. برای من مهم نیست که او بین خاورمیانه و نام کسی به هم ریخته باشد.»

آقای ولف گفت که در پایان یک روز طولانی از رویدادهای تبلیغاتی در سراسر نیویورک، آقای بایدن یک میکروفون را در دست گرفت و به طور خصوصی حدود نیمی از سوالات را از گروهی از کمک کنندگان در عصر چهارشنبه گرفت که عمدتاً بر سیاست خارجی متمرکز بود. .

برخی دیگر به دستاوردهای رئیس جمهور اشاره می کنند و می گویند که زمان آن رسیده است که دموکرات ها از حمله به او – یا امیدهای آرام برای جایگزینی او در بلیت- دست بردارند و پشت نامزدی او جمع شوند.

من به رای دهندگان نمی گویم که سن رئیس جمهور را در نظر نگیرند. جیک اوچینکلاس، نماینده دموکرات که نماینده حومه بوستون است، گفت: سن یک مقام منتخب، و یک نامزد برای پست، یک ملاحظات آلمانی است. اما من آنها را تشویق می‌کنم که مشخصات کامل و سوابق او را در نظر بگیرند، همه چیزهایی که او روی میز آورده است.»

متحدان آقای بایدن همچنین می‌گویند که دستاوردهای قانون‌گذاری رئیس‌جمهور، از لایحه زیرساختی دو حزبی گرفته تا اقدامی برای افزایش تولید نیمه‌رسانا در ایالات متحده، نه‌تنها نشان‌دهنده هوشیاری اوست، بلکه نشان‌دهنده توانایی او برای مذاکره در محورها – و بدون سند – است. لحظات.

جسی لی، که در بخش ارتباطات کار می کرد، گفت: “جمهوری خواهان دوست داشتند از این جلسات بیرون بیایند و بگویند، “ما واقعاً دوست داریم کاری انجام دهیم، اما متأسفانه، می دانید، آن مرد چیزی را به خاطر نمی آورد.” شورای اقتصاد ملی کاخ سفید تا نوامبر. اینطور نیست که مخروط مقدسی از سکوت وجود داشته باشد که، می دانید، هرگز به جز این شکسته نمی شود.

داگ میلز گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *