دادستان کرمان: شناسایی و رفع چالش‌های حقوقی و قضایی توسعه مؤسسه دارالشفاء امام رضا (ع) و ثامن الحجج (ع) ضرورت دارد

خبرگزاری میزان – مهدی بخشی دادستان مرکز استان کرمان طی بازدید میدانی دو ساعته از قسمت‌های مختلف مرکز درمانی بیماران خاص موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفاء امام رضا (ع) از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی این مرکز به بیماران صعب العلاج و مشکلات حقوقی و قضایی آن قرار گرفت.

مهدی بخشی اظهار کرد: این مجموعه خدمات بسیار مهمی در ابعاد مختلف از طریق دستگاه‌های به روز و پیشرفته ارائه می‌کند و اداره آن کاری دشوار است و همگی وظیفه داریم کمک حال خیریه‌ها از جمله مؤسسه ثامن الحجج باشیم و از ایجاد مانع در مسیر خدمت رسانی خودداری کنیم.

وی خدمت به خلق را یکی از موهبت‌های الهی دانست و عنوان کرد: این حجم از خدمت رسانی الگویی است برای ما و سایر مسئولان که اگر فرد همت، امید و توکل داشته باشد چه خدماتی را می‌تواند ارائه دهد و الحمدلله مؤسس و سایر دست‌اندر کاران این مجموعه خیریه امتحان خود را در این امر پس داده و خیرین به آنان اعتماد می‌کنند و ما نیز با تمام توان اگر جایی بتوانیم مشکلی را از آن‌ها مرتفع کنیم قطعاً دریغ نخواهیم کرد و در طول سال خود را مکلف می‌دانیم حداقل یکبار ضمن رصد عملکرد جهت عرض خدا قوت و خسته نباشید به پرسنل خدوم آن حضوراً مراجعه و اگر مشکلی باشد آن را برطرف کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دستگاه قضا در جهت رفع چالش‌های حقوقی و پیشبرد و خدمت رسانی با موسسات دارالشفاء و ثامن الحجج (ع) تا آنجا که منع قانونی نداشته باشد همکاری‌های لازم را انجام و از ظرفیت‌های موجود در راستای محقق شدن اهداف خدا پسندانه آن‌ها استفاده خواهد کرد.

علی شمسی نیا مؤسس و رئیس هیأت مدیره دارالشفاء امام رضا (ع) نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: اقدامات و خدمات انجام شده در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان با کمک خیرین و با عشق کمک به نیازمندان و بیماران انجام شده است و در سال جاری برنامه بسیار گسترده و ماندگاری برای استان در پیش داریم و دارالشفای امام رضا (ع) شاهد شکوفایی بسیار گسترده‌ای خواهد بود.

شمسی نیا سال جاری را زمان شکوفایی خدمات به بیماران خاص استان کرمان اعلام کرد و گفت: در ۲۳ شهرستان استان کرمان بخش تالاسمی، دیالیز و بیماری‌های خاص را راه‌اندازی نموده‌ایم و برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان جهت تسهیل در درمان بیماران خاص و سخت درمان در حال انجام است.

وی از حمایت‌های مسئولین قضایی در راستای حمایت از احداث کلینیک جامع تخصصی بیماران خاص در کرمان تقدیر و عنوان کرد: در سطح استان ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج، یک هزار و ۲۰۰ کودک تالاسمی و حدود ۲ هزار بیمار ام اس که عمدتاً متعلق به شهرستان‌های رفسنجان، زرند و کوهبنان می‌باشند، تحت پوشش داریم.

مؤسس خیریه ثامن الحجج (ع) اظهار کرد: خیرین، پزشکان و مردم بعد از اعلام آغاز به کار کلینیک‌های بیماران خاص اعلام آمادگی کرده و به منظور کمک در این مکان حضور یافته‌اند که جای تحسین دارد و اعتقاد ما اتکا به پیشگیری است از این رو به دنبال گسترش ارائه مشاوره هستیم.

گفتنی است، مؤسسه دارالشفاء امام رضا (ع) و ثامن الحجج (ع) از زمره مؤسساتی‎اند که برای مردم استان کرمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *