دادگاه استیناف اغلب خارج از مرحله با دادگاه عالی به پیروزی می رسد

دادگاه استیناف که در ابتدا اجازه داد قانون مهاجرت تگزاس در یک حکم و بدون اشاره به دلیلی لازم الاجرا شود – قبل از اینکه بعداً دوباره آن را در یک دستور کوتاه مشابه مسدود کند – به صدور تصمیمات بیش از حد محافظه کارانه حتی برای دیوان عالی شهرت دارد. که خود توسط اکثریت شش قوه قضاییه از منصوبان جمهوریخواه به سمت راست متمایل شده است.

دادگاه استیناف برای ساعت 10 صبح چهارشنبه به وقت مرکزی بحث هایی را در مورد اینکه آیا دستور قاضی دادگاه که در ابتدا قانون را مسدود کرده بود، باید اجازه داشته باشد که در سراسر درخواست تجدید نظر دولت فدرال به قوت خود باقی بماند، برنامه ریزی کرد، به این معنی که تگزاس نمی تواند آن را اجرا کند.

سرنوشت قانون، معروف به SB 4، همچنان نامشخص است، زیرا دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم، در نیواورلئان، اغلب با قضات مخالف است.

در مخالفت روز سه شنبه، قاضی سونیا سوتومایور دادگاه استیناف را هدف گرفت. او نوشت: «حوزه پنجم از اختیار خود سوء استفاده کرد، و این دادگاه با اجازه دادن به اقامت موقت اداری برای تغییر وضعیت موجود برای بیش از یک قرن، همین اشتباه را مرتکب می‌شود».

وی افزود: «دایره پنجم باید قانون اساسی و صدمات جبران ناپذیر ناشی از SB 4 را قبل از اجرای قانون در نظر می گرفت. در عوض، دری را به روی اختلال عمیق باز کرد. این دادگاه هم همین اشتباه را می کند.»

ساعاتی بعد، قضات دایره پنجم، توقفی را که اجازه اجرای قانون را می داد – فعلاً منحل کردند.

از 17 قاضی فعال دادگاه تجدیدنظر، تنها پنج قاضی توسط روسای جمهور دموکرات منصوب شدند. 6 نفر از اعضای دادگاه توسط دونالد جی. ترامپ در زمان ریاست جمهوری وی منصوب شدند.

دادگاه به درخواست های دادگاه های فدرال در لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس رسیدگی می کند. این انجمن ها اغلب شکایت های بلندپروازانه ای را از طرف اصحاب دعوی محافظه کار جذب می کنند که به درستی استقبال مطلوب را پیش بینی می کنند، و احکام قضات دادگاه در آن ایالت ها اغلب توسط حوزه پنجم تأیید می شود.

اما زمانی که این پرونده ها به دیوان عالی کشور می رسد، گاهی اوقات از بین می روند. حمله به قانون اساسی دفتر حمایت مالی از مصرف کننده، که توسط سه منصوب ترامپ در دور پنجم تایید شد، به نظر نمی رسید که وضعیت خوبی داشته باشد قبل از قضات زمانی که در ماه اکتبر بحث شد. دیگری، که در آن دایره پنجم قانون فدرال مبنی بر ممنوعیت حمل اسلحه توسط متجاوزان خانگی را لغو کرد. نیز با تردید مواجه شد.

احکام دیگر از مدار پنجم، در مورد مسائلی مانند مهاجرت، قرص های سقط جنین و به اصطلاح اسلحه های ارواح، همچنین حداقل با مخالفت آزمایشی دیوان عالی کشور مواجه شده اند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *