دادگاه استیناف درخواست ترامپ برای بررسی حکم گگ در پرونده انتخابات را رد کرد

دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن روز سه‌شنبه درخواست رئیس‌جمهور سابق دونالد جی. ترامپ برای لغو حکم تهوع در پرونده جنایی که در آن او متهم به تلاش برای براندازی نتایج انتخابات 2020 است، رد کرد.

را حکم مختصرکه به نمایندگی از 11 قاضی دادگاه استیناف ایالات متحده در منطقه کلمبیا صادر شد، آقای ترامپ را در صورتی که می‌خواهد به مبارزه با حکم گاف که توانایی او را محدود می‌کند، ادامه دهد، تنها گزینه درخواست تجدیدنظر به دیوان عالی را در اختیار دارد. انتقاد علنی از برخی افراد درگیر در روند قانونی.

D. John Sauer، وکیل آقای ترامپ که رسیدگی به درخواست تجدیدنظر را برعهده داشته است، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. پیتر کار، سخنگوی جک اسمیت، بازرس ویژه ناظر بر پیگرد قانونی فدرال آقای ترامپ، از اظهار نظر خودداری کرد.

این اختلاف یکی از دعواهای حقوقی فوق العاده است که از پرونده های علیه آقای ترامپ منتج شده است. این قانون حقوق متمم اول رئیس جمهور سابق و نامزد اصلی نامزدی ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواه را در مقابل ترس از این که لفاظی های خصمانه وی برای هدف قرار دادن افراد درگیر در این موضوع می تواند حامیان را به اعمال خشونت آمیز سوق دهد، قرار داده است.

قاضی ناظر بر پرونده انتخابات، تانیا اس چوتکان از دادگاه منطقه فدرال، برای اولین بار در ماه اکتبر یک فرمان گاف را به آقای ترامپ تحمیل کرد. او را از اظهارات عمومی در مورد حمله به شهود و دادستان های خاص یا کارکنان دادگاه – اما نه خودش – در این پرونده محدود می کرد. آقای ترامپ درخواست تجدید نظر کرد و گفت این فرمان حقوق متمم اول او را نقض می کند.

در ماه دسامبر، هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه تجدید نظر دستور را تایید کرد اما شرایط آن را محدود کرد، از جمله به او اجازه می دهد که به یکی از اهداف اصلی خود حمله کند: آقای اسمیت، بازرس ویژه. آقای ترامپ سپس از کل DC Circuit خواست تا مداخله کند و موضوع را تکرار کند و به دنبال محدود کردن یا حذف بیشتر دستور باشد.

در دستور بدون امضای خود در روز سه شنبه، 11 قاضی تمام وقت دادگاه هیچ نظر کتبی صادر نکردند. در این دستور فقط گفته شد که هیچ یک از قضات در این مورد درخواست رأی نداده اند.

DC Circuit شامل هفت رئیس جمهور دموکرات و چهار نفر توسط جمهوری خواهان است که سه نفر از آنها – گریگوری جی. کاتساس، نئومی رائو و جاستین آر. واکر – توسط آقای ترامپ منصوب شدند. چهارمین منصوب جمهوری خواه، کارن ال هندرسون، که توسط رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش به دادگاه فرستاده شد. در چند منازعه حقوقی دیگر به نفع آقای ترامپ رای داده است.

قاضی هندرسون، همراه با دو منصوب رئیس جمهور بایدن، همچنین بخشی از هیئتی متشکل از سه قاضی است که در حال بررسی یک موضوع جداگانه ناشی از پرونده انتخاباتی است: ادعای آقای ترامپ مبنی بر اینکه او از متهم شدن به خاطر اقداماتی که برای براندازی انجام داده مصون است. نتایج انتخابات 2020 زمانی که او رئیس جمهور بود.

اون پنل در 9 ژانویه استدلال هایی را در آن پرونده شنید، و برای قضات مهلتی برای صدور حکم وجود ندارد. قاضی هندرسون به عنوان قاضی ارشد در هیئت، حق دارد در صورت اکثریت نظر خود را بنویسد. اگر قرار بود آقای ترامپ شکست بخورد، انتظار می رود که او همچنان به دادگاه عالی شکایت کند.

قاضی چوتکان تاریخ شروع محاکمه را در 4 مارس تعیین کرده بود، اما به دلیل درخواست تجدید نظر آقای ترامپ در مورد ادعای مصونیت خود، رسیدگی های اولیه را متوقف کرده است. آقای ترامپ بارها استراتژی تاخیر در دادخواهی را دنبال کرده است و اگر قبل از هر محاکمه ای دوباره رئیس جمهور شود، می تواند از قدرت اجرایی خود برای خنثی کردن پرونده های فدرال علیه خود استفاده کند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *