دادگاه عالی روز دوشنبه در مورد صلاحیت ترامپ برای تصدی پست رای صادر می کند

دیوان عالی روز یکشنبه اعلام کرد که حداقل یک تصمیم را در روز دوشنبه صادر خواهد کرد، یک سیگنال قوی مبنی بر اینکه در آن زمان در مورد واجد شرایط بودن دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای رای گیری اولیه کلرادو، تصمیم خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است که نظر یا نظرات روز دوشنبه از ساعت 10 صبح به صورت آنلاین ارسال خواهد شد.

رویه معمول دادگاه، اگرچه در طول همه گیری به حالت تعلیق درآمده است، این است که تصمیمات مربوط به پرونده های استدلالی را از طریق دادگاه اعلام کند. قرار نبود قضات تا 15 مارس به دادگاه بازگردند.

زمان اقدامات دادگاه ممکن است تحت تأثیر تقویم انتخاباتی قرار گرفته باشد. حزب جمهوری خواه کلرادو در ترغیب قضات برای مداخله در این پرونده از آنها خواست تا اقدام کنند قبل از انتخابات مقدماتی سوپر سه شنبه این هفته که کلرادو را در بر می گیرد.

این حکم نه تنها به احتمال حضور آقای ترامپ در انتخابات مقدماتی کلرادو، بلکه واجد شرایط بودن وی برای شرکت در انتخابات عمومی را نیز حل خواهد کرد. در واقع، این تصمیم تقریباً به طور قطع در مورد هر ایالت دیگری که صلاحیت آقای ترامپ برای نامزدی در آن به چالش کشیده شده است، اعمال خواهد شد.

نه از آن زمان بوش در برابر گورتصمیم سال 2000 که ریاست جمهوری را به جورج دبلیو بوش سپرد، دادگاه عالی چنین نقش مستقیمی را در رقابت های ریاست جمهوری بر عهده گرفت.

دادگاه عالی کلرادو در دسامبر حکومت کرد اینکه آقای ترامپ بر اساس بخش 3 اصلاحیه چهاردهم، که پس از جنگ داخلی به تصویب رسید و افرادی را که سوگند به حمایت از قانون اساسی سوگند یاد کرده و سپس درگیر شورش شده اند، از تصدی پست منع می شود، واجد شرایط درخواست یا تصدی پست نیست.

بعد از آقای ترامپ از دادگاه عالی آمریکا پرسید در 3 ژانویه برای رسیدگی به درخواست او، قضات با سرعت قابل توجهی برای حل این موضوع اقدام کردند. آنها تنها دو روز پس از تشکیل پرونده، بازبینی را صادر کردند و برای حدود یک ماه بعد برنامه ریزی کردند.

بر اساس پرسش در بحث شفاهی، آقای ترامپ به احتمال زیاد پیروز خواهد شد.

دادگاه همچنین در حال بررسی پرونده دوم در مورد آقای ترامپ است، مبنی بر اینکه آیا او از پیگرد قانونی به دلیل طرح ریزی برای لغو نتایج انتخابات 2020 مصون است یا خیر. این روند کندتر از پرونده کلرادو حرکت کرده است.

قضات 16 روز پس از درخواست اضطراری آقای ترامپ در مورد مصونیت به طول انجامید بحث ها را برای هفت هفته بعد برنامه ریزی کنیددر هفته 22 آوریل. دادگاه دادگاه را که زمانی برای 4 مارس تعیین شده بود، در این مدت به حالت تعلیق درآورد.

اگر دادگاه تصمیم خود را در مورد پرونده کلرادو در روز دوشنبه صادر کند، ظرف یک ماه پس از استماع استدلال ها اقدام خواهد کرد. اگر این سرعت در پرونده مصونیت دنبال شود، تصمیم می تواند در اواخر ماه مه صادر شود. و اگر آقای ترامپ شکست بخورد، مراحل پیش از محاکمه از سر گرفته می‌شود و ممکن است خود محاکمه در اواخر سپتامبر، بدون موانع دیگر، آغاز شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *