داستان دوریان مک‌گری و جعفر شفیع‌زاده سال‌هاست در شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی در …

⁉️ داستان دوریان مک‌گری و جعفر شفیع‌زاده

📣 سال‌هاست در شبکه‌های اجتماعی ادعاهایی در مورد زنی به نام دوریان مک‌گری مطرح می‌شود. می‌گویند او مامور CIA و نزدیک به خمینی بود، انقلاب ۵۷ را رقم زد، در ابتدای انقلاب موزه ملی را سرقت کرد و ۱۱نفر را کشت، معشوقه محمد بهشتی بود و… اما فردی با این هویت وجود خارجی ندارد.

🔹 عکس‌های منتشر شده منسوب به دوریان مک‌گری یا از آنِ افراد شناخته شده، مانند وحیده طالقانی، دختر آیت‌الله طالقانی است، یا افراد ناشناخته‌ متعددی که ویژگی‌های ظاهری آنان با یکدیگر منطبق نیست و اشتراکشان این است که با ظاهر کمابیش غربی در گوشه و کنار عکس‌های خمینی در نوفل‌لوشاتو حضور دارند.

🔹 این زن در کتاب «در پشت پرده‌های انقلاب» خلق شده. کتابی که می‌گویند خاطرات جعفر شفیع‌زاده، قصاب‌زاده‌ای اهل قهدریجان اصفهان است. بنابر تحقیقات ما خود جعفر شفیع‌زاده که ادعا شده، از نزدیکان سیدمهدی هاشمی، سرتیم محافظان خمینی و از بنیان‌گذاران سپاه بوده هم، زاده این کتاب است.

🔹 در عکس روی جلد کتاب «در پشت پرده‌های انقلاب» در نسخه‌های مختلف دو فرد متفاوت به عنوان جعفر شفیع‌زاده معرفی شدند. در منابع متعدد تاریخی هم نام محافظان خمینی در نوفل‌لوشاتو و تهران آمده و هم پایه‌گذاران سپاه. اثری از جعفر شفیع‌زاده در این سمت‌ها و رده‌های پایین‌تر وجود ندارد.

🔹 اسدالله شفیع‌زاده تنها «شفیع‌زاده» نزدیک به مهدی هاشمی در منابع متعدد است. بنابر ادعای کتاب او از بستگان جعفر شفیع‌زاده بود. از اسدالله به دلیل شرکت در عملیات کشتن شمس‌آبادی روحانی اصفهانی در منابع متعدد سخن به میان آمده، اما هیچ جا حرفی از جعفر شفیع‌زاده، فامیل متنفذتر او نیست.

🔹 گفته شده کتاب حاصل گفتگوی شخصی به نام سیاوش بشیری با جعفر شفیع‌زاده است که از قربانیان او هم بوده. از سیاوش بشیری که نویسنده‌ای علاقه‌مند به خاندان پهلوی است و اکنون در گذشته، چند جلد کتاب موجود است. اما انتساب این کتاب به او فقط در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته.

2️⃣ لینک پارت دوم

👈 در فکت‌نامه بخوانید

🌐 @Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *