دامغانی: عطایی سخت‌ترین روز‌های مربیگری‌اش را سپری می‌کند/ افشاردوست مظلومانه از تیم‌ ملی رفت

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تمرینات تیم‌ ملی والیبال در فاصله دو هفته تا آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: بعد از نتایج اخیر تیم ملی در لیگ ملت‌ها که مورد رضایت مردم و خانواده والیبال واقع نشد، اردوی تیم ملی با وقفه حدودا ۱۰ روزه و دعوت از بازیکنان از سر گرفته شد. در این مقطع زمانی بهتر است همه فارغ از عملکرد کادرفنی و بازیکنان دست به دست هم بدهند و فقط کمک کنیم تا با کسب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه، روحیه از دست رفته بازیکنان پس از باخت‌های متوالی در لیگ ملت‌ها بازگردد و با انگیزه و انرژی خوبی راهی بازی‌های آسیایی و مسابقات انتخاب المپیک شویم. 

وی افزود: قطعا آرزوی همه دست‌اندرکاران از رسانه‌ها تا بازیکنان و کارشناسان کسب قهرمانی در ارومیه است و امیدواریم با حضور پرشور مردم والیبال‌دوست ارومیه و کسب قهرمانی دوباره مروم با تیم ملی والیبال آشتی کنند. باید نگاه ملی داسته باشیم و از نظرات و انتقاداتی که رنگ و بوی مناقع شخصی دارند، پرهیز کنیم و شخصی قضاوت نکنیم. عطایی سخت‌ترین روز‌های مربیگری‌اش را سپری می‌کند و امیدوارم با قهرمانی در ارومیه این فشار سنگین روانی از تیم ملی والیبال، فدراسیون، بازیکنان و کادرفنی برداشته شود. 

کارشناس والیبال در مورد خط خوردن بردیا سعادت و امیرحسین اسفندیار، خاطرنشان کرد: واضح بود که با دعوت دوباره از صابر کاظمی و بازگشت میلاد عبادی‌پور احتمال تغییر در لیست بازیکنان دریافت کننده و پشت خط‌زن وجود داشت. بازگشت عبادی‌پور قطعا تاثیرات مثبتی در روند دریافت و حمله تیم ملی خواهد داشت و با ساعد‌های مطمئنش ضعف در دریافت اول تیم ملی را می‌تواند پوشش دهد. باتوجه به ترافیک بازیکنان در پست دریافت کننده و با ارزیابی عملکرد بازیکنان مختلف خط خوردن اسفندیار محتمل بود و به نظرم در صورتی که میثم صالحی هم به شرایط بازی رسیده باشد، می‌توانیم به روز‌های آتی امیدوار باشیم. 

وی تاکید کرد: بردیا سعادت بازیکن جوان و باکیفیتی است، اما صابر کاظمی هم بازیکن بزرگی است و فارغ از رفتنش به لیگ‌های کویت و امارات که جنبه شخصی و مالی داشت قطعا در تمرینات کیفیت لازم را داشته که بتواند نظر بهروز عطایی را برای ماندن در اردو جلب کند. بهترین تصمیم‌گیرنده کادرفنی است و به نظرم در مقطع فعلی خط خوردن این دو بازیکن زیاد موضوع بحث برانگیزی نیست و قابل پیش‌بینی بود. 

دامغانی در واکنش به پیشنهادات فدراسیون والیبال مسلما مربیان بزرگ با این ادبیاتی که عنوان شده بود، مسئولیت حضور به عنوان مشاور و دستیار را قبول نمی‌کنند. برای نمونه آنتیگا سابقه هدایت تیم ملی لهستان را داشته و اکنون در بخش بانوان فعالیت دارد و طبیعی است با آن رزومه درخشان پیشنهاد دستیار و کمک مربی را قبول نکند. مربیان بزرگ برای تاثیرگذاری نیاز به زمان و شناخت دارند و توجیه این موضوع که یک مربی بزرگ به عنوان مشاور در کنار بهرور عطایی باشد و در کوتاه تاثیرات مثبتی بگذارد، کمی سخت بود، زیرا همین تیم ژاپن هم سال‌ها از حضور فیلیپ بلن استفاده کرد تا در نهایت بعد از یک دهه نتیجه گرفتند.

وی درخصوص نحوه جدا شدن افشاردوست از کادرفنی تیم‌ ملی والیبال، اظهار کرد: از نوع رفتن افشاردوست از کادرفنی تیم ملی خیلی ناراحت شدم و اخیرا هم از برای موارد گله کرده بود که کاملا حرف‌هایش به حق بود. سال‌ها بازیکن و کاپیتان تیم ملی بوده و هم اکنون مدرس کنفدراسیون والیبال آسیا است و به نظرم مظلومانه رفت. در حال حاضر مهم‌ترین مسئله حذف تمام حواشی از تیم ملی است، اما نوع خداحافظی‌اش از تیم ملی زیبنده او نبود.

وی در پایان درباره بازی سخت مقابل ژاپن در قهرمانی آسیا، گفت: قطعا ژاپنی‌ها برای پیروزی مقابل ایران و کسب قهرمانی به ارومیه می‌آیند و شکست‌های اخیرمان به ژاپن قطعا فشار روانی روی بازیکنان و کادرفنی ایجاد کرده است، اما نباید فراموش کنیم که سفر ۱۰ روز زودتر ژاپنی‌ها به ارومیه و دعوت از تمام تفرات اصلی‌شان به این معناست که آن‌ها هم تحت فشار هستند و به خوبی از جو سنگین تماشاگران در ارومیه و انگیزه بازیکنان تیم ایران برای گرفتن انتقام آگاهند. هرچند ژاپن خیلی آماده است، اما با این بضاعت فعلی توان پیروزی مقابل ژاپن را داریم.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *