دانشمندان ژاپنی هوش مصنوعی جدیدی برای ترجمه صدای مرغ‌ها توسعه دادند!

گروهی از محققان ژاپنی مدعی ه‌اند راهی را برای ترجمه صدای مرغ‌ها با فاده از هوش مصنوعی پیدا ه‌اند!

تیمی رهبری اد دانشگاه توکیو، «آدریان دیوید چوک»، سیستمی را توسعه داده قادر بررسی حالات احساسی مختلف در مرغ‌ها از جمله گرسنگی، ترس، خشم، رضایت و پریشانی با فاده از تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی . گفته آن‌‍‌ها تکنیک «ریشه در الگوریتم‌های پیچیده ریاضی » و حتی می‌تواند برای انطباق با الگوهای آوایی همیشه در حال تغییر مرغ‌ها مورد فاده قرار بگیرد، معنی با گذشت زمان در رمزگشایی صدای مرغ‌ها تر عمل می‌کند.

ترجمه صای مرغ‌ها با هوش مصنوعی

دانشمندان ژاپنی برای آزمایش سیستم جدید خود، نمونه‌های صدای 80 مرغ را ثبت و بررسی ند. آن‌ها سپس نمونه‌ها را الگوریتمی ارائه ند می‌تواند الگوهای صوتی را با «حالت‌های حسی» مختلف پرندگان مرتبط کند. آن‌ها سپس با همکاری یک تیم هشت نفره از روان شناسان حیوانی توانستند وضعیت ذهنی یک مرغ را با دقت بسیار بالایی مشخص کنند.

در مقاله آن‌ها آمده :

«نتایج آزمایش‌ها ما پتانسیل فاده از هوش مصنوعی و تکنیک‌های یادگیری ماشین برای تشخیص حالت احساسی مرغ‌ها براساس سیگنال‌های صوتی آن‌ها را نشان می‌دهد. میانگین احتمال بالای تشخیص برای هر احساس نشان می‌دهد مدل ما یاد گرفته تا الگوها و ویژگی‌های معنی‌داری را از صدای مرغ‌ها ثبت کند.»

البته آن‌ها اشاره ه‌اند دقت مدل آن‌ها ممکن با نژادها و شرایط محیطی مختلف تغییر کند و مجموعه داده‌های مورد فاده برای آموزش و ارزیابی مدل ممکن حالات و تغییرات احساسی مرغ‌ها را ‌طور کامل در بر نگیرد.

تاکنون در گزارش‌های دیگری نیز فاده‌های جالبی از هوش مصنوعی اشاره ه . ‌عنوان مثال، چند ماه قبل گروهی از دانشمندان با توسعه ابزاری نام «TreeTag» موفق ه ند تا شرایط درخت را در هر لحظه بررسی کنند و با برقراری ارتباط میان فناوری با ChatGPT موفق ه‌اند با درخت صحبت کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *