داود آزاد…مستان سلامت میکنند



هر سو که دویدیم همه سوی تو دیدیم/هر جا که رسیدیم سر کوی تو دیدیم/هر قبله که بگزید دل از بهر عبادت/ آن قبله دل را خم ابروی تو دیدیم.
سلام امروز میخوام یه کار معرفی کنم که خودم شدیداً باهاش حال میکنم چون از همه نظر کار جالبیه هم از نظر آهنگسازی هم انتخاب اشعار ولی از همه بهتر اون حس عرفانی که تو آهنگها هست خیلی آدمو جذب میکنه.
(کوی تو) به خوانندگی نوازندگی و آهنگسازی (داوود آزاد) هنرمند شمالی خوش ذوق که انصافاً با اینکه خیلی کارش درسته و کنسرت و آلبومهای خوبی داده ولی زیاد توی ایران جا نیفتاده که البته دلایلی هم داره که مهمترینش شاید سبک خاص و متمایل به صوفی منشی هست که در آلبومهاش وجود داره.
آلبومهای داوود آزاد به دو دسته تقسیم میشه یکی آلبومهایی که در اونها فقط نوازندگی کرده و دیگری آلبومهایی که به جز نوازندگی خودش کار خوانندگی رو هم انجام داده از آلبومهای گروه اول میتونیم به آلبومهای ( مکتب تار تبریز یادواره استاد بیگجه خانی / آبگینه به خوانندگی صدیق تعریف و …) واز کارهای گروه دوم هم میتونیم به ( دیوان شمس و باخ/ در میخانه/ می بی رنگی/ نور جان / کوی تو) اشاره کنیم که البته دو تا از آلبومها ضبط اجرای زنده کنسرت است.
یکی از نکته های جالب در مورد داوود آزاد تسلط کاملش به سازهای مختلفی از جمله تار/ بمتار/ عود/ تنبور/ سه تار / دف و دایره است که در این آلبوم هم از ۵تاش استفاده کرده.
آلبوم کوی تو شامل هفت تصنیف هست که بین تصنیفها هم تکنوازیهایی گنجانده شده است

منبع توسط Erik Simonson-1

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *