دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی: نگاه جریانات سیاسی معتقد به جمهوری اسلامی باید معطوف به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد

خبرگزاری میزان_ محمد سعید حدادیان دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با حضور در برنامه صف اول که به موضوع رقابت در انتخابات اختصاص داشت، گفت: از چهار راهبرد انتخاباتی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت مد نظر مقام معظم رهبری، راهبرد مشارکت و رقابت، اهمیت خیلی بیشتری در حوزه رسانه دارد.

وی ادامه داد: با این نگاه، صدا و سیما اولین نقشی که در این عرصه دارد پررنگ کردن فضای رقابتی است و طبیعتا حضور جریان‌های مختلف می‌تواند در این قضیه کمک کننده باشد، اما ضرورت دارد که یک فضای برابر و عادلانه‌ای ایجاد شود، ایجاد فضا‌هایی که بشود به صورت رو در رو صحبت‌های شفاف‌تر از جنس بحث‌های تعاملی و جدی حول مسائل مردم و جامعه صورت گیرد تا با طرح بحث ها، دیدگاه‌های هر جریانی دقیق‌تر اعلام شود.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی افزود: یکی از محاسن پیش ثبت نام این است که فضا زودتر روشن می‌شود و مردم می‌توانند به راحتی متوجه شوند که هر جریان سیاسی چه نگاهی دارد. بعد از اینکه پیش ثبت نام‌ها نهایی شد و قدری فضا شفاف‌تر شد و جریان‌های سیاسی تصمیم قطعی خود را گرفتند، رسانه ملی می‌تواند کمی راحت‌تر تفکرات مختلف را دسته بندی کند و فضای گفتگویی عادلانه‌ای را شکل دهد.
احدیان درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بیان داشت: جمهوری اسلامی بدون مردم معنا ندارد و این مردم هستند که ساختار جمهوری اسلامی را حفظ می‌کنند و رشد می‌دهند بنابراین مشارکت مهمترین نماد حضور مردم است. هر جریان و تفکری که به جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد قبل از اینکه نگاهی به سلیقه سیاسی خود داشته باشد باید نگاهش به مشارکت باشد.

وی گفت: یکی از نماد‌های مشارکت مردمی، حضور در پای صندوق‌های رای است بنابراین اگر جمهوری اسلامی بتواند مردم را پای صندوق بیاورد می‌تواند در سایر حوزه‌ها همچون اقتصاد، معنویت، کارآمدی و بین الملل هم به موفقیت برسد، پس باید اولویت اول انتخابات، بحث مشارکت باشد.

احدیان با اشاره به فعالیت برخی گروه‌ها در راستای کاهش مشارکت در انتخابات نیز اظهار داشت: گروه‌هایی به دنبال کاهش مشارکت به روش‌های مختلف هستند و با استفاده از عملیات‌های مختلف سعی در کم کردن مشارکت دارند، اما واقعیت قضیه این است که ما در داخل جریان‌های سیاسی خود هم گا‌ها می‌بینیم که علاقه‌ای به مشارکت ندارند، این نگاه را دارند که اگر مشارکت پایین باشد امکان کسب رای برای آن‌ها بیشتر خواهد شد.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یادآور شد: مجلس در جهت خلاف منافع خود، انتخابات تناسبی را به تصویب رساند که نشان دهنده اهمیت مشارکت در انتخابات برای مجلس است. 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر اصل را بر مشارکت قرار دهیم و بعد از آن منافع سیاسی را در نظر بگیریم به افزایش رقابت و مشارکت کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *