دخالت خامنه‌ای در خصوصی‌ترین جزئیات زندگی مردم؛ فرمان طالبان

دخالت خامنه‌ای در خصوصی‌ترین جزئیات زندگی مردم؛ فرمان طالبان

یک سایت داخلی در گزارشی نوشت: ماده ۷۵ برنامه هفتم توسعه که تعدادی از نمایندگان مجلس آن را سرک‌کشیدن به حریم شخصی مردم و رصد همه جزییات زندگی خصوصی آن‌ها می‌دانند،‌ همراه با دیگر مواد برنامه هفتم در آستانه تصویب در مجلس قرار دارد. هدف از این ماده سنجش میزان دینداری و اخلاق مردم اعلام شده است. همزمان رهبر طالبان فرمان اصلاح فکری جوانان افغانستان را صادر کرد.

تجارت نیوز نوشت: قرار است این اقدام مجلس شورای اسلامی با راه‌اندازی سامانه‌ای از سوی وزارت ارشاد انجام شود. اطلاعات و داده‌های مورد نیاز آن نیز باید از داده‌های مرکز آمار ایران و اطلاعات کاربران در سکوهای داخلی تامین شود.

در متن ماده ۷۵ آمده است: «دستگاه‌های اجرایی و دارندگان پایگاه‌های داده موضوع این بند مکلف هستند نسبت به ارائه مستمر و جامع داده‌ها به این سامانه به‌صورت برخط اقدام کنند.»

در صورت تصویب این ماده، همه پلتفرم‌هایی داخلی مورد استفاده مردم موظف می‌شوند جزیی‌ترین مسائل شخصی تک تک کاربران خود را،‌ اعم از رفت و آمدهای درون و بیرون شهری، هر وسیله‌ای که خرید یا فروش‌ می‌کنند و حتی غذا و محصولاتی را که از سوپرمارکت‌ سفارش می‌دهند، به صورت مستمر به این سامانه گزارش کنند.

به همین خاطر است که رشیدی‌ کوچی نماینده مجلس درباره آن و در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته است: «ماده ۷۵ برنامه هفتم نگران‌کننده است، چون اسم این کار دیگر سرک‌کشیدن در حریم شخصی افراد نیست؛ چون وقتی آن را کنار برخی تکه‌های پازل در جاهای دیگر قرار می‌دهم، متوجه می‌شوم برخی قصد دارند همه شئون زندگی خصوصی مردم را رصد کنند.»

رهبر طالبان فرمان اصلاح فکری جوانان افغانستان را صادر کرد

«معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرده است که ملأ «هیبت‌الله»، رهبر طالبان فرمان «اصلاح فکری جوانان» را تأیید کرده است و این طرح و به‌زودی همگانی خواهد شد.

محمد یونس راشد در گفتگو با «تلویزیون ملی» افغانستان ادعا کرد که این طرح در راستای «اصلاح فکری» جوانان مؤثر خواهد بود.

معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان همچنین تاکید کرد که طرحی بزرگ برای اصلاح فکری جوانان از سوی «عالی‌قدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله تأیید شده و در آینده نزدیک طی فرمانی همگانی می‌شود.»

وی گفت که افکار جوانان در بیست سال حضور نیرو‌های خارجی منحرف شده و عملی شدن این طرح یک گام مثبت خواهد بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *