درآمدهای فناوری بزرگ، شور و شوق سرمایه گذاران را برای هوش مصنوعی آزمایش خواهد کرد

تصویر

تصویرساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، با دستانش روی صندلی خود به جلو خم می شود.
ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، شاهد رونق قیمت سهام این شرکت در میان اشتیاق سرمایه گذاران به هوش مصنوعی بوده است.اعتبار…روث فرمسون/نیویورک تایمز

معاملات آتی نزدک صبح روز سه‌شنبه افزایش می‌یابد، پیش از افزایش درآمدهای فناوری بزرگ که زمانی آغاز می‌شود که مایکروسافت و آلفابت نتایج سه‌ماهه دوم را پس از زنگ پایانی گزارش کنند. یک سوال در رأس ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار دارد: آیا هیاهوی هوش مصنوعی که قیمت سهام غول‌های فناوری را در ماه‌های اخیر به آسمان بالا برده است، موجه است یا حباب دیگری در راه است؟

وال استریت در مورد تجمع هوش مصنوعی عمیقاً اختلاف نظر دارد. مایک ویلسون، استراتژیست ارشد سهام ایالات متحده مورگان استنلی، از مشتریان عذرخواهی کرد روز دوشنبه، نوشت که تماس های بدبینانه او در بازار سهام نتوانست افزایش سهام مرتبط با هوش مصنوعی را تشخیص دهد. (برای مثال، انویدیا، سازنده تراشه، ارزش سهام خود را از ژانویه سه برابر کرده است.) و تحلیلگران سیتی گروپ به تز صعودی خود برای چنین شرکت هایی پایبند هستند.

از سوی دیگر، مارکو کولانوویچ، استراتژیست ارشد بازار جی پی مورگان چیس، متقاعد نشده است این شور فناوری به بازارها کمک می کند تا از افت شدید امسال جلوگیری کنند.

همه نگاه ها به مایکروسافت و آلفابت خواهد بود، که در خط مقدم تجاری سازی هوش مصنوعی مولد هستند، فناوری پشت ربات های چت مانند ChatGPT که تخیل عموم را به خود جلب کرده است. هر دوی آنها هوش مصنوعی را در طیف وسیعی از محصولات خود ترکیب می‌کنند و مایکروسافت – که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است – امیدوار است که این فناوری بتواند به آن کمک کند. در گوگل به دست بیاورید در مشاغل کلیدی مانند جستجو

نوبت متا چهارشنبه است. شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام نیز روی این فناوری شرط بندی کرده است، از جمله با ساخت کد برای پیشرفته ترین پروژه هوش مصنوعی خود. رایگان برای استفاده عمومی. (تحلیلگران همچنین می‌خواهند در مورد نحوه برنامه‌ریزی متا برای کسب درآمد از Threads، رقیب جدیدش در توییتر، شرکتی که به X تغییر نام داده است، بیشتر بدانند.)

عوامل کلان اقتصادی همچنان بر این شرکت ها تاثیر می گذارد. تورم و چشم‌انداز نامطمئن در سال گذشته به شدت به آنها ضربه زد، زیرا مشتریان خرید نرم‌افزار و هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دادند و آنها را تشویق به اخراج هزاران کارگر کرد.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تورم شروع به تعدیل کرده است و این سهام را در هفته‌های اخیر افزایش داده است، اما سرمایه‌گذاران می‌خواهند مدرکی ببینند که این بخش از بدترین شرایط عبور کرده است. به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو در نشست تعیین نرخ خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش دهد، اما وال استریت مطمئن نیست که آیا بانک مرکزی به همین دلیل متوقف خواهد شد یا به افزایش هزینه های استقراض ادامه خواهد داد و خطر رکود را به دنبال خواهد داشت.

و این فقط به سهام فناوری نمی رسد. این شلوغ ترین هفته فصل جاری درآمدی است که 39 درصد از شرکت های S&P 500 نتایج را اعلام کرده اند. چند روز آینده نگاهی مهم به سلامت کلی شرکت های بزرگ آمریکا ارائه خواهد داد. شرکت های بزرگ مصرف کننده از جمله کوکاکولا و مک دونالد و غول های صنعتی مانند بوئینگ گزارش خواهند داد.

تصویر

یونیلیور می گوید تورم به اوج خود رسیده است. سهام این غول کالاهای مصرفی صبح روز سه شنبه پس از آن افزایش یافت چشم انداز فروش قوی در نیمه دوم را گزارش کردبا پیش‌بینی این شرکت که کند شدن افزایش قیمت‌ها منجر به خرید بیشتر مصرف‌کننده خواهد شد. اما هشدار داد که جنگ در اوکراین می تواند قیمت کالاهای کشاورزی را افزایش دهد و هزینه ها را افزایش دهد.

UBS با 387 میلیون دلار جریمه به دلیل اشتباهات کردیت سوئیس موافقت کرد. UBS به توافقی با تنظیم کننده های ایالات متحده و بریتانیا برای حل و فصل تحقیقات در مورد این موضوع دست یافت شکست های نظارتی که منجر به از دست دادن 5.5 میلیارد دلار Credit Suisse در فروپاشی شرکت سرمایه گذاری Archegos در سال 2021 شد. UBS امسال رقیب بیمار خود را خریداری کرد و انبوه مشکلات قانونی خود را به ارث برد.

سناتورها به بررسی جدید روابط لئون بلک با جفری اپستین پرداختند. کمیته مالی سنا در حال بررسی است که آیا پرداخت 158 میلیون دلاری آقای بلک به این سرمایه گذار آبروریز برای خدمات برنامه ریزی مالیاتی و املاک انجام شده است یا خیر. بخشی از طرح اجتناب از مالیات، تایمز گزارش می دهد. به طور جداگانه، جزایر ویرجین ایالات متحده JPMorgan Chase را متهم کرد بازپرداخت یک مدیر اجرایی سابقجس استالی، برای سفر به ملاقات اپستین.

IRS به بازدیدهای غیرمنتظره از خانه ها و مشاغل پایان می دهد. آژانس گفت که این کار را خواهد کرد تمرین را متوقف کنید، که ستون اصلی تلاش ها برای جمع آوری مالیات های پرداخت نشده بود. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سازمان امور مالیاتی در عملیات خود تجدیدنظر می‌کند و با بررسی‌های سیاسی فزاینده‌ای از سوی جمهوری‌خواهان و تهدیدهایی علیه کارکنان خود مواجه می‌شود.

گزارش شده است که ایالات متحده پیشنهاد تصاحب ابوظبی برای گروه سرمایه گذاری Fortress را به دقت بررسی می کند. کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که آیا قرارداد 3 میلیارد دلاری Mubadala، یک صندوق دارایی دولتی اماراتی، نگرانی های امنیت ملی ایجاد می کندبه گزارش فایننشال تایمز. موضوع، روابط امارات متحده عربی با چین است.

تصویر

ارزهای دیجیتال و تغییرات آب و هوایی قبلاً از نظر میزان کربن فشرده بودن آن به عنوان مسائلی مرتبط بوده است. توکن های دیجیتال جدید تولید کنید. اما صنعت کریپتو همچنین امیدوار است که یک دکترین حقوقی را که در قلب تصمیم دادگاه عالی مربوط به آژانس حفاظت از محیط زیست در سال گذشته بود، پس بگیرد.

Coinbase به عنوان یک دفاع قانونی از ضرر EPA استفاده می کند. تابستان گذشته، دادگاه عالی یک قانون انتشار گازهای گلخانه ای توسط آژانس محیط زیست را با استناد به دکترین به اصطلاح سؤالات عمده لغو کرد، اصلی که ادعا می کند کنگره به تنظیم کننده ها قدرتی نداده است که به تنهایی در مورد مسائل مهم سیاسی یا اقتصادی تصمیم گیری کنند.

اکنون، Coinbase استدلال می‌کند که SEC نمی‌تواند آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهد، زیرا قدرت تنظیم ارزهای دیجیتال را ندارد. علاوه بر این، صرافی می‌گوید، کنگره به طور فعال در حال کار بر روی قوانینی برای نظارت بر صنعت خود است. پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، به DealBook گفت: «هرگز واضح نبود که دیوان عالی تمرکز ویژه ای بر مسائل اصلی و نقش تنظیم کننده ها در اقتصاد ما داشته باشد.

SEC پاسخ می دهد که Coinbase موضوع را از دست داده است. وکلای آژانس در پرونده اخیر دادگاه نوشتند که پرونده EPA در مورد آن بود قانون سازی، نه قدرت تنظیم کننده برای پیگرد قانونی. منتقدان می‌افزایند که با توجه به اینکه کل سرمایه بازار صنعت کمتر از اپل، مایکروسافت یا آلفابت است، روشن نیست که تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به عنوان یک مسئله مهم به حساب می‌آید.

به نظر می رسد که طرفداران تجارت از این استدلال ها دلسرد نشده اند. “به نظر می رسد دکترین سوالات اصلی در حال حاضر برای ارزهای دیجیتال ساخته شده است.” کیتی هاون، سرمایه گذار کریپتو و دادستان فدرال سابق اخیراً توییت کرد.

به طور جداگانه، اتاق بازرگانی ایالات متحده، که نماینده کسب و کارها به طور گسترده تر است، ابراز اشتیاق برای استفاده از استدلال های اصلی در دادگاه برای محدود کردن قدرت پیشنهادی کمیسیون تجارت فدرال در ممنوعیت بندهای غیر رقابتی کرده است.


با رهبری «باربی» و «اپنهایمر» باکس آفیس آمریکای شمالی بود بزرگترین آخر هفته از سال 2019 و چهارمین بهترین آخر هفته آن تا کنون. در اینجا نحوه تطبیق این پدیده با دیگر اجراهای آخر هفته، که هر کدام تحت سلطه یک فیلم پرفروش بودند، آمده است.

تصویر

اعتبار…منبع: باکس آفیس موجو | نوشته کارل راسل

اگرچه مال ایلان ماسک تغییر نام توییتر به X در آخر هفته غافلگیر کننده بود، تغییر ناگهانی نام به همان خوبی که این روزها انتظار می رفت در حال پخش است. کاربران و تبلیغ‌کنندگان در حکمت این حرکت، که لوگوی قدیمی شرکت را حذف کرد، اختلاف نظر داشتند، حتی اگر پایین کشیدن تابلوهای قدیمی با مشکلاتی مواجه شود.

این تغییر بلافاصله در دفتر مرکزی توییتر منعکس شد. به گزارش تایمز، در داخل دفتر سانفرانسیسکو، آرم های X در کافه تریا نمایش داده شد، در حالی که اتاق های کنفرانس با کلماتی از جمله “eXposure” و “s3Xy” تغییر نام دادند.

اما تلاش برای حذف نام توییتر از ساختمان با مشکلاتی روبرو شد، زیرا اداره پلیس سانفرانسیسکو کارگران را به دلیل انجام “کار غیرمجاز” متوقف کرد. از صبح امروز، حروف “er” از خیابان قابل مشاهده است.

مردم نمی توانند در مورد اینکه آیا این حرکت برای شرکت هزینه گزافی خواهد داشت یا خیر توافق کنند. شکاکان گفتند که نام توییتر و لوگوی معروف پرنده را کنار گذاشته اند – که زمانی توییتر آن را به عنوان یکی از آنها شناسایی می کرد قابل تشخیص ترین دارایی های آن – می تواند به همان اندازه هزینه داشته باشد 20 میلیارد دلار ارزش دارد. (از جمله: استر کرافورد، مدیر سابق توییتر که برای مدت کوتاهی در میان ستوان های ارشد آقای ماسک بود.) برخی از کاربران از تغییر به X با صدای عمومی تر ابراز تاسف کردند.

برخی دیگر گفتند که تغییر نام تجاری می تواند به شرکت کمک کند تا سال ها بار مرتبط با نام توییتر را از بین ببرد، خط فکری که توسط هیچ کس دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. جک دورسی، یکی از بنیانگذاران شرکت. برخی از مدیران تبلیغات می‌گویند که این تغییر به‌طور معنی‌داری تبلیغ‌کنندگان بالقوه را دور نمی‌کند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که ماسک حداقل در ایجاد تبلیغات برای پلتفرم خود پس از شروع پرشور Meta’s موفق بوده است.

صحبت از متا … شرکت مادر فیس‌بوک دارای یک علامت تجاری X در رابطه با شبکه‌های اجتماعی است، اگرچه به یک لوگوی آبی و سفید خاص مربوط می‌شود. شرکت آقای ماسک اکنون از یک علامت سیاه و سفید استفاده می کند، اگرچه وکلای علامت تجاری می گویند تکیه بر یک نامه ساده است. تقریباً به طور قطع چالش های قانونی را دعوت کرده است.

تصویر

معاملات

  • یک تیم فوتبال سعودی که اکثریت آن متعلق به صندوق سرمایه گذاری مستقل پادشاهی است، پیشنهاد داده است. رکورد 332 میلیون دلار برای جذب کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی. (NYT)

  • گل سرسبد صندوق املاک بلک استون موافقت کرد فروش Simply Self Storage برای 2.2 میلیارد دلار زیرا همچنان برداشت سرمایه گذاران را محدود می کند. (بلومبرگ)

  • جانسون و جانسون گفته است که قصد دارد سهام خود را در کنوو کاهش دهد، کسب و کار سلامت مصرف کننده که در سال جاری، حداقل 80 درصد از طریق یک پیشنهاد مبادله ای منحل شد. (CNBC)

خط مشی

بهترین از بقیه

تصویر

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ایمیل کنید dealbook@nytimes.com.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *