• در بحبوحه افزایش خشونت ها در درگیری طولانی مدت میان اسرائیل و فلسطین، ارتش اسرائیل روز سه شنبه از رویارویی مرگبار با سه مرد مسلح فلسطینی در شمال کرانه باختری اشغالی خبر داد.
  • حماس، گروه شبه‌نظامی اسلامی، این سه فلسطینی را اعضای آنها می‌داند. در پی این حادثه، مقامات اسرائیلی سه تفنگ ام-16 و سایر تجهیزات نظامی را از خودرو کشف و ضبط کردند.
  • رسانه های فلسطینی این حادثه را یک کمین توصیف کردند و اعلام کردند که شبه نظامیان تلاش کردند به نیروهای اسرائیلی در نزدیکی محله ای مشرف به نابلس حمله کنند.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه سه مرد مسلح فلسطینی را در شمال کرانه باختری اشغالی تیراندازی کرد و کشت که آخرین خونریزی در یکی از خشن‌ترین درگیری‌های اسرائیل و فلسطین در سال‌های اخیر است.

نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام کردند که به سوی ستیزه جویان فلسطینی که از یک اسکودا سیاه رنگ در شهر نابلس کرانه باختری، پایتخت تجاری این منطقه و مرکز اصلی حملات اخیر ارتش اسرائیل به آنها شلیک کرده بودند، تیراندازی کردند.

حماس، گروه ستیزه جوی اسلامی، این سه فلسطینی را به عنوان اعضای این گروه مدعی شد. نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام کردند که سه تفنگ M-16 و سایر تجهیزات نظامی را از خودروی فلسطینی ضبط کرده اند.

رسانه های فلسطینی کشتن افراد مسلح ادعا شده توسط اسرائیل را به عنوان یک کمین در پی تلاش شبه نظامیان به نیروهای اسرائیلی در نزدیکی محله ای مشرف به نابلس و محل زندگی سامری ها، یکی از قدیمی ترین و کوچک ترین اقلیت های مذهبی جهان توصیف کردند.

مقامات فلسطینی این افراد را نورالارده 32 ساله، منتصر سلامه 33 ساله و سعد الخراز 43 ساله معرفی کردند. مقامات فلسطینی گفتند که الخراز رئیس بلوک دانشجویی حماس در دانشگاه النجاح در نابلس بوده است.

لانه گروه‌های ترور هورنت ایران اسرائیل را در میان درخواست‌ها برای تحریم‌های جدید آمریکا احاطه کرده است.

نبردهای اسرائیل و فلسطین در کرانه باختری اشغالی که اسرائیل در جنگ 1967 از اردن تصرف کرد، افزایش یافته است. فلسطینی‌ها به دنبال این سرزمین، همراه با بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه، برای یک کشور مورد انتظار برای آینده هستند.

در ماه‌های اخیر، کرانه باختری شاهد ترکیبی ناپایدار از ظهور گروه‌های مسلح فلسطینی محلی بوده است که حملات تیراندازی مکرری را علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند. حملات تقریباً روزانه ارتش اسرائیل که به طور فزاینده ای به مرگ تبدیل شده اند.

گرافیک خاورمیانه

یک کمین خشونت‌آمیز در کرانه باختری، سه مرد مسلح فلسطینی را در میان تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین به شهادت رساندند.

در اوایل این ماه، اسرائیل بیشترین تهاجم اجباری به کرانه باختری در نزدیک به دو دهه 12 فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی را به شهادت رساندند.

تشدید تنش، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو ائتلاف راست افراطی و ناسیونالیست افراطی مذاکرات با رهبری فلسطین را رد کرده است، به دنبال گسترش شهرک های یهودی در کرانه باختری است و برای پاسخ تهاجمی تر به حملات شبه نظامیان فلسطینی فشار آورده است.

شبه‌نظامیان فلسطینی اواخر روز دوشنبه گفتند که به اتوبوس حامل شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی شهرک فلسطینی حواره در جنوب نابلس، بدون تلفات آتش گشودند. ارتش اسرائیل گفت که در حال ایجاد ایست بازرسی برای جستجوی مظنونان است. یک گروه مسلح کمتر شناخته شده از منطقه که خود را “تیپ سپیده دم” می نامند مسئولیت این تیراندازی را بر عهده گرفت.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

در سال جاری تاکنون بیش از 150 فلسطینی در کرانه باختری کشته شده اند که بالاترین آمار تلفات در بیش از یک دهه است. نزدیک به نیمی از آنها وابسته به گروه‌های شبه‌نظامی بودند و در درگیری‌ها در جریان حملات نظامی اسرائیل کشته شدند، اما جوانان سنگ‌انداز معترض به تهاجم و همچنین تماشاگران بی‌گناه نیز کشته شده‌اند.

حملات فلسطینی‌ها که اسرائیلی‌ها را هدف قرار می‌دهند، دست‌کم 25 کشته برجای گذاشته است.