در آینده هوش مصنوعی بخشی از وجود انسان تبدیل می‌شود

دانشمند ار و هم‌بنیان‌گذار شرکت OpenAI گفته در آینده شاید مردم برای رقابت با ماشین‌های فوق‌هوشمند، تصمیم بگیرند بخشی از وجود خود را هوش مصنوعی مجهز کنند. البته او گفته شاید در ابتدا خیلی‌ها رغبت نکنند چنین کاری انجام دهند، اما ‌مرور امر اجتناب‌ناپذیر خواهد . ایلان ماسک نیز برای ن با هدف ادغام انسان و هوش مصنوعی، شرکت نورالینک را تأسیس ه .

«ایلیا سوتس‌کور» (Ilya Sutskever)، هم‌بنیان‌گذار OpenAI، MIT Technology Review گفته ظهور هوش مصنوعی فوق‌هوشمند در آینده می‌تواند افراد را ادغام با هوش مصنوعی ترغیب کند تا از پیشرفت جا نمانند. البته او مطمئن نیست خودش هم بخشی از وجودش را هوش مصنوعی تجهیز می‌کند یا خیر: «‌ها تماماً احتمال هستند؛ چیزی با انهای امروزی دیوانه‌کننده نظر بیاید، ممکن با انهای آینده ‌طور نبا و چه بسا مردم تصمیم بگیرند بخشی از خود را با هوش مصنوعی تلفیق کنند».

انسان و هوش مصنوعی

ادغام انسان و هوش مصنوعی

درحال‌حاضر سوتس‌کور روی پروژه‌ای نام «Superalignment» کار می‌کند هدف آن ساخت راهی ایمن برای جلوگیری از سرکشی هوش مصنوعی فوق‌هوشمند . مسئله فکری او چگونه بشر می‌تواند با هوش مصنوعی بسیار باهوش‌تر از انسان ، همگام شود. ‌نظر می‌رسد تقویت انسان با فناوری‌ها راه‌حل مسئله با. او می‌گوید: «در ابتدا فقط جسورترین و ماجراجوترین افراد در پی انجام کار خواهند . دیگران نیز شاید دنباله‌رویی کنند، شاید هم نه». البته او می‌گوید نمی‌داند خودش یکپارچه‌سازی را انجام خواهد داد یا خیر.

تمام صحبت‌ها عنوان فرضیه و حدسیات مطرح می‌شوند، چون هنوز حتی مشخص نیست هوش مصنوعی فوق‌هوشمندی ‌وجود می‌آید یا خیر.

پیش از نیز ایلان ماسک گفته هدف نهایی شرکت نورالینک کاشت‌ تراشه‌هایی در مغز انسان تا بتوان همزیستی با هوش مصنوعی . تراشه‌ها انسان‌ها را با هوش مصنوعی ادغام می‌کنند تا از ماشین‌های فوق‌هوشمند عقب نمانند. البته شرکت نورالینک فاصله زیادی تا ن هدف . شرکت تراشه‌های مغزی را در میمون‌ها آزمایش ه و میمون‌ها ‌طرز وحشتناک و دردناکی دچار مرگ ند. از‌رو، ادعاهای شرکت با اختلاف‌نظرهای زیادی مواجه .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *