در اینجا نحوه کارکرد پازل جانسون در مورد یک طرح کمک خارجی آمده است

مجلس نمایندگان قرار است آخر این هفته درباره بسته کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان که ماه‌ها متوقف مانده رای‌گیری کند.

قانون مشابهی در ماه فوریه با حمایت دو حزبی در سنا به تصویب رسید، اما، رئیس مجلس مایک جانسون، یک جمهوری خواه از لوئیزیانا، برای مقابله با مخالفت اعضای حزب خود، از یک طرح پیچیده استفاده می کند: این بسته را به سه قسمت تقسیم می کند. قبض چهارم را اضافه می کند تا معامله را شیرین کند و سپس آنها را دوباره با هم ترکیب می کند.

این استراتژی برای سرمایه‌گذاری بر پایه‌های متمایز حمایت سیاسی از بخش‌های مختلف بسته کمک‌های خارجی به ارزش 95.3 میلیارد دلار طراحی شده است، بدون اینکه اجازه داده شود مخالفت با هیچ عنصری همه چیز را شکست دهد. آقای جانسون با توجه به اکثریت ناچیز وی و تعداد زیادی از جمهوری خواهانی که سرسخت با ارسال کمک به اوکراین مخالفت می کنند، آن را یک ضرورت می داند.

او باید به حمایت دموکرات ها تکیه کند نه تنها برای برنده شدن در تصویب بودجه برای کیف، بلکه برای پیروز شدن بر یک رای رویه ای که برای آوردن این بسته مورد نیاز است. روز پنجشنبه، آقای جانسون در تلاش بود تا این اقدام رویه‌ای را از طریق کمیته قوانین مجلس نمایندگان دریافت کند، جایی که سه جمهوری‌خواه گفته‌اند که آن را مسدود خواهند کرد، به این معنی که حمایت دموکرات‌ها فقط برای خارج کردن آن از کمیته مورد نیاز است.

در اینجا نحوه عملکرد طرح آقای جانسون آمده است:

اولین رأی، و مهم‌ترین رأی، در مورد بسته قبل از اینکه کمک‌ها به زمین بیایند، اتفاق می‌افتد. این بر اساس معیاری خواهد بود که به عنوان یک قاعده شناخته می شود که معمولاً یک گام رویه ای معمول است که تقریباً همیشه در امتداد خطوط حزبی انجام می شود و نشان می دهد که بحث و رأی گیری چگونه پیش می رود. اما در این مورد، آقای جانسون به دموکرات‌ها نیاز دارد که به آن رأی دهند، زیرا جمهوری‌خواهان جناح راست به شدت با آن مخالف هستند.

انتظار می رود این قانون اجازه بحث و رای گیری جداگانه در مورد هر یک از چهار قطعه بسته را بدهد و سپس، در صورت تصویب همه آنها، آنها را با هم در یک لایحه بپیچاند. این بدان معناست که مجلس هرگز در مورد کل بسته کمک رای مثبت یا منفی برگزار نخواهد کرد.

این مانور عملاً کمک به اسرائیل و اوکراین را در صحن مجلس نمایندگان جدا می‌کند، بدون اینکه عملاً این دو را از هم جدا کند. این به قانون‌گذارانی که قویاً از کمک به اسرائیل حمایت می‌کنند – اکثر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها – به آن بخش از بسته رای می‌دهند. در عین حال، کسانی که مخالف کمک به اوکراین هستند – همانطور که بسیاری از جمهوری خواهان راستگرا انجام می دهند – می توانند این کار را انجام دهند.

حامیان تأمین مالی کیف، از جمله اکثر دموکرات‌ها و بسیاری از جمهوری‌خواهان جریان اصلی، می‌توانند از آن لایحه حمایت کنند و در عین حال علیه کمک به اسرائیل رأی دهند، همانطور که برخی از دموکرات‌های مترقی ممکن است انجام دهند.

این استراتژی یک رای همه یا هیچ را در مورد قاعده ای تنظیم می کند که قانونگذاران قبل از بررسی هر یک از بخش های بسته کمکی با آن مواجه خواهند شد و مانعی رویه ای ایجاد می کند که تقریباً به اندازه خود قانون مهم است.

بودجه نظامی برای اوکراین بزرگترین صورت حساب در این بسته را تشکیل می دهد که در مجموع 60.8 میلیارد دلار است. مبلغ قابل توجهی برای «پر کردن ذخایر دفاعی آمریکا» کنار گذاشته شده است و میلیاردها دلار برای خرید سامانه‌های دفاعی آمریکا، که مقامات اوکراینی برای ماه‌ها گفته‌اند که به شدت مورد نیاز هستند، کمک می‌کند.

این لایحه کاملاً منعکس کننده بسته سنا است، اما این الزام را برای دولت بایدن به ارسال موشک های ساخت آمریکا بیشتر به نام ATACMS به کیف اضافه می کند. ایالات متحده دارد قبلا عرضه شده است اوکراین نسخه مهمات خوشه‌ای از موشک‌ها را در اختیار داشت، اما تنها پس از آن که پرزیدنت بایدن بر بی‌میلی دیرینه‌اش برای تهیه تسلیحات غلبه کرد و به پنتاگون اجازه داد آنها را مخفیانه تحویل دهد.

همچنین رئیس جمهور را هدایت می کند تا به دنبال بازپرداخت 10 میلیارد دلار کمک اقتصادی باشد، مفهومی که توسط رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ حمایت می شود و او تاکید کرده است که هرگونه کمکی به کیف به شکل وام باشد. اما همچنین به رئیس جمهور این امکان را می دهد که از سال 2026 این وام ها را ببخشد.

این لایحه حدود 15 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارسال می کند زیرا این کشور به حملات خود علیه حماس ادامه می دهد و پاسخ به حملات ایران را می سنجد. این کشور قابلیت‌های دفاعی را در اولویت قرار می‌دهد و بیش از 5 میلیارد دلار برای تکمیل سیستم‌های دفاعی Iron Dome، David’s Sling و Iron Beam فراهم می‌کند. 2.4 میلیارد دلار اضافی برای عملیات نظامی کنونی ایالات متحده در منطقه هزینه می شود.

9 میلیارد دلار دیگر به “کمک های بشردوستانه جهانی” از جمله برای غیرنظامیان در غزه اختصاص خواهد یافت. مانند لایحه سنا، این بسته کمک مالی به آنروا، آژانس اصلی سازمان ملل متحد که به فلسطینیان در غزه کمک می کند، منع می کند. این بسته شامل هیچ شرطی برای کمک های نظامی نمی شود، و این یک نقطه بن بست برای تعداد فزاینده ای از دموکرات ها است که در فراخوان های خود برای وادار کردن دولت اسرائیل به اصلاح تاکتیک های نظامی خود در غزه پر سر و صداتر شده اند.

لایحه سوم 8 میلیارد دلار کمک به تایوان برای مقابله با چین ارائه می کند. لایحه مجلس نمایندگان به پنتاگون اجازه می دهد تا به سرعت سلاح های تهاجمی بیشتری را به تایوان ارائه دهد و میلیاردها دلار دیگر را برای خرید فناوری پیشرفته تسلیحاتی ایالات متحده فراهم می کند، زیرا دولت های ایالات متحده و تایوان به ایجاد اتحادهای خود برای جلوگیری از حمله چین ادامه می دهند.

چهارمین اقدام شامل چندین اولویت جمهوری خواه است که آقای جانسون برای جلب حمایت بیشتر در حزب خود از بسته کمکی، آنها را با هم ترکیب کرد.

یک قطعه می تواند وجوه از دارایی های توقیف شده روسیه را برای جبران کمک های آمریکا به اوکراین هدایت کند. جمهوری خواهانی که از این طرح حمایت می کنند می گویند که این تضمین می کند که رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر وی. پوتین، از نظر مالی در قبال جنگ پاسخگو باشد.

متحدان آمریکا، از جمله فرانسه و آلمان، در مورد عملی بودن چنین اقدامی بر اساس قوانین بین المللی تردید دارند. آنها در عوض به دنبال راه حلی هستند که از درآمد حاصل از سود نزدیک به 300 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه برای دادن مستقیم به اوکراین، چه به صورت وام یا به عنوان وثیقه برای استقراض پول استفاده کند.

این لایحه همچنین تحریم هایی را علیه مقامات ایرانی و روسیه اعمال می کند و صادرات فناوری ایالات متحده را که برای ساخت پهپادهای ایرانی استفاده می شود، محدودتر می کند.

و شامل قوانینی است که می تواند شرکت مادر TikTok، اپلیکیشن محبوب رسانه های اجتماعی را مجبور به فروش پلتفرم کند در غیر این صورت با ممنوعیت در ایالات متحده مواجه خواهد شد.. آینه می کند لایحه ای که مجلس در ماه گذشته تصویب کرد. اما این شامل گزینه ای برای تمدید مهلت فروش به 9 ماه از شش ماهه اولیه است و به رئیس جمهور این امکان را می دهد که در صورت پیشرفت به سمت فروش، آن را برای 90 روز دیگر تمدید کند.

آلن راپپورت و کیتی ادمونسون گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *