در حالی که مقام‌های استان لرستان گمانه‌زنی‌ها درباره «انفجار و زلزله» در خصوص من…

در حالی که مقام‌های استان لرستان گمانه‌زنی‌ها درباره «انفجار و زلزله» در خصوص منشا لرزش و صدای مهیب شب گذشته در خرم‌آباد را رد کرده بودند، ظهر امروز به وقت ایران موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد شب گذشته زلزله‌ای با «بزرگی ۲ درجه» خرم‌آباد را لرزانده است.

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی ایران حدود ساعت ۱۰ شب دوشنبه شهروندان تکانه‌های را در خرم آباد احساس کرده بودند که با «صدای مهیب» همراه بود.

اکنون پس از اظهار نظر چند مقام‌ استانی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که «این رخداد لرزه‌ای در ساعت ۲۲ و ۳۶ ثانیه شامگاه دوشنبه، ۳ مهر با بزرگای ۲ بوده است.»

این در حالی است که پیشتر مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفتگو با صداوسیما گفته بود «موسسه ژئوفیزیک هم زلزله‌ای ثبت نکرده است. به‌محض اینکه منشا صدا مشخص شود اطلاع‌رسانی می‌کنیم.» او همچنین گفته بود «هیچ خسارت و انفجاری گزارش‌نشده است.»

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین درباره اینکه چرا شهروندان این لرزش را احساس کردند نوشته: «این زلزله در عمق کم و در ۸ کیلومتری رخ داده است و از آنجایی که عمق این زمین‌لرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

رئیس پایگاه اطلاعاتی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین درباره اینکه چرا این زمین‌لرزه در لیست آخرین زمین لرزه‌های ایران به ثبت نرسیده است، گفت: «در سایت مؤسسه زمین‌لرزه های با بزرگای بیش از ۲.۵ به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگای این زلزله ۲ بوده، در این سایت درج نشده است.»

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی در ایران شدت لرزش و صدا به گونه‌ای بوده که «باعث وحشت و بر هم ریختن استراحت و آرامش شبانگاهی مردم ‌خرم‌آباد شده است.‌»
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *